یکی از بخش‌هایی که در خرید مبل توجه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته در مبل است. در واقع پارچه مبل هم به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و شما باید دوباره دست به جیب شوید. به همین‌خاطر در زمان خرید ۶ دانگ حواستان را جمع کنید که بهترین و مناسب‌ترین پارچه را برای مبل خود انتخاب کنید. البته خیلی از پارچه‌های مبلی موجود در بازار چینی هستند، اما شما باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که پارچه موردنظر کش نیاید یا پرز‌های آن به مرور زمان کنده نشود. در این میان برای اینکه خیالتان راحت شود از خود فروشنده در این مورد سؤال کنید و بخواهید که در ضمانت‌نامه مقاومت پارچه را هم تأیید کند. پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که طرفداران خود را دارد. اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید به یاد داشته باشید که بهترین نوع پارچه در ساخت این نوع مبل، پارچه‌های یزد ایران است. حتی به‌نظر خود فروشندگان مبل این نوع پارچه برای مبل‌های سلطنتی حرف ندارند و جالب اینکه در بعضی از مواقع دیده شده که کشور ترکیه این نوع پارچه را می‌خرد و در نهایت آن را به اسم ترک می‌فروشد. پارچه‌های شانل، مخمل نانومیکرو، سلطنتی و… بخشی از پارچه‌هایی هستند که در بازار موجود است و در ساخت مبل از آن‌ها استفاده می‌شود. رایج‌ترین مدل‌ها مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. شاید اگر گشتی در بازار بزنید متوجه بشوید که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل و برای مبلمان در اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم استفاده می‌شود.

 

مبلمان را نزدیک عید نخرید بهترین زمان خرید مبل تابستان و فصول گرم است.

 

 

 

 

 

سیاست های اقتصادی در تعیین قیمت اگر بخواهیم از منظر اقتصادی به صورت کلان به تعیین قیمت مبل توجه کنیم باید بگویم مبل های وارداتی به کشور از قیمت بالاتری به نسبت مبل های داخلی برخوردارند. درگذشته کشور ما در زمینه تولیدات شاید تخصصی عمل نمی کرد و همین امر سبب می شد که پارچه، الیاف و بسیاری از مواد اولیه دیگر از کشورهای خارجی به کشور وارد شوند. این امر در حالی بود که شاهد واردات مبل و میز از کشورهای خارجی به داخل نیز بودیم. این روزها با تغییرات بسیار چشم گیری در زمینه دکوراسیون داخلی و تولیدات مبل و صندلی در کشور روبرو هستیم و باید بگویم خرید ملی تنها حمایت از کالای داخلی نیست؛ زیرا خرید کالای داخلی علاوه بر اینکه این روزها از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است در زمان تعیین قیمت نیز به نفع مصرف کننده است. کشورهای صادر کننده با خرید پارچه های ابریشمی از کشور ما با تولید مبل و وارد کردن آن به کشور سبب می شوند تنها هزینه اضافی به اسم کالای خارجی به کاربر ما تحمیل شود. در صورتی که متریال اصلی مبل از داخل فراهم شده است. دست واسطه ها برای تولیدات و عرضه مبل بسیار کمتر از کالاهای وارداتی است؛ بنابراین یکی از مهم ترین پارامترهای که سبب افزایش قیمت مبل می شود نام واردات است که بدون اینکه کیفیتی بالاتر از محصولات ما داشته باشد سبب خالی کردن جیب مشتری ها می شود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   عطاری آنلاین : محصولات کاملا طبیعی

 

 

در مبلمان راحتی متاسفانه کلاف (همان اسکلت مبل) مشخص نیست و تنها در صورتی که شما از تولیدی خرید کنید قادر خواهید بود کلاف را رویت کنید اکثر تولید کننده ها از چوب سفید برای کلاف مبل استفاده می کنند البته این مورد بدی نیست که اکثرا با شنیدن این کلمه به یاد کیفیت پایین می افتند اگر چوب سفید کاملا خشک باشد و اتصالات در ست صورت بگیرد هیچ اتفاقی برای مبل پیش نمی آید. برخی از تولیدی های مبل از چوب روس نیز استفاده می کنند که البته این چوب بهتر و گرانتر است. چوب روس مناسب برای مناطق مرطوب و شرجی است و خرید کلاف روس برای مبل راحتی در مناطق شرجی الزامی است مبل های های راحتی از چوب در نما کمتر استفاده می کنند و درصد بیشتر مبل را پارچه پوشانده است و نمای چوب بیشتر در پایه ها و پاسنگ مبل(فاصله بین دو پایه) از چوب است که بیشتر از چوب راش – روس و توسکا برای نما استفاده می کنند که چوب راش بهترین نما برای مبل را به خاط ساختار گره های چوب دارد برخی از تولید کننده ها برای مبل های راحتی که نمای دسته چوبی دارند از ام دی اف استفاده می کنند که از لحاظ ظاهری مبل افت در نما پیدا میکند که البته قیمت تمام شده مبل نیز کمتر می شود

 

هنگام خرید مبل راحتی باید به نوع چوبی که برای ساخت آن به کارگرفته شده، نوع پارچه‌ای که به عنوان روکش مبلمان انتخاب شده و چگونگی طراحی پایه‌ها و دسته‌های آن توجه داشته باشید. چوبی که جهت طراحی مبل راحتی استفاده می‌شود باید از بهترین کیفیت ممکن برخوردار باشد؛ زیرا این نمونه از مبلمان مشابه مبل سلطنتی یا کلاسیک نیستند که گاهی برای پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار بگیرد و در سایر مواقع تنها نظاره‌گر رفت و آمد اعضای خانواده باشند.

 

جادوی رنگ در انتخاب مبل رنگ ها را با معنا استفاده کنید زیرا رنگ آمیزی اتاق یا خانه شما تا حدودی نشانه شخصیت صاحب خانه می باشد. هر رنگی دارای بار معنایی خاصی می باشد. پس زمانی که می‌خواهید ذهنتان از توازن و هارمونی در خانه بهره مند شود در انتخاب رنگ دقت کنید. رتگ ها می توانند خانه شما را به شادترین مکان یا برعکس به مکانی سرد و حوصله سر بر تبدبل کند، پس به شناخت رنگ ها و ارتباط آن با روحیه انسان بپردازید.

 

در مورد رنگ ها باید همیشه علاوه بر رنگ مورد علاقه به زیبایی کلی دکوراسیون منزل هم توجه کنید مثلا ممکن است رنگ های سرد را بیشتر ترجیح دهید یا رنگ های گرم اما باید بدانید که رنگهای فانتزی معمولا زود خسته کننده میشوند بنابراین بیشتر رنگ های گرم برای مبلمان پیشنهاد میشود. مثلا ممکن است گاهی اوقات برخی از رنگ ها را در فروشگاه ها ببنیم و آن ها را بپسندیم اما پس از آنکه آن رنگ را برای مبلمان منزل استفاده میکنیم جلوه ی زیبایی به خانه مان ندهد.

برای ورود به سایت روی لینک زیر کلیک کنید :

مبل

https://arasofa.com/

]]>