شایع ترین مشکلات مربوط به اختلال عملکرد جنسی در مردان شامل اختلالات انزال، اختلال نعوظ و میل جنسی است. این اختلالات جنسی را می توان با درمان علل فیزیکی و روان شناختی اصلاح کرد.تقویت نعوظ و درمان زود انزالی از علل رایج مراجعه مردان به کلینیک های مشاوره جنسی است. روشهای نوین درمانی در کلینیک تخصصی سلامت جنسی کامشیار ازجمله درمان زود انزالی و تقویت نعوظ با شاک ویو، نگرانی درمورد این اختلالات  را بسیار کاهش داده است. .

زودانزالی

انزال زودرس یعنی انزال زودتر از زمانی که یک مرد خودش یا همسرش میخواهد ، اتفاق می افتد. انزال زودرس یک شکایت جنسی شایع است. برآورد ها متفاوت هستند، اما به تعداد 1 نفر ازهر 3  نفر می گویند که این مشکل را در برخی از زمان ها تجربه می کنند. زود انزالی تا زمانی که هرازگاهی  اتفاق می افتد، باعث نگرانی نمی شود. با این حال، ممکن است زود انزالی برای شما تشخیص داده شود اگر: همیشه و یا تقریبا همیشه در عرض یک دقیقه از دخول ، انزال بروز  می کند قادر به تاخیر انزال حین مقاربت درتمام یا تقریبا تمام اوقات  نیست احساس ناراحتی و ناامیدی می کنید و در نتیجه تمایل به از بین بردن صمیمیت جنسی دارید هر دو عوامل روانشناختی و بیولوژیکی می توانند در انزال زودرس نقش داشته باشند. اگر چه بسیاری از مردان با احساس خجالت  در مورد آن صحبت می کنند، انزال زودرس یک بیماری شایع و قابل درمان است. داروها، مشاوره جنسی و تکنیک های جنسی که  باعث تاخیر در انزال  میشوند و یا ترکیبی از آنها می تواند به بهبود رابطه جنسی و درمان زودانزالی  کمک کند.

علائم

علامت اصلی انزال زودرس، عدم توانایی تاخیر در انزال برای بیش از یک دقیقه پس از دخول است. با این حال، این مشکل ممکن است در تمام شرایط جنسی رخ دهد، حتی در هنگام استمناء. انزال زودرس را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد: مادام العمر(اولیه). انزال زودرس زودرس تمام و یا تقریبا تمام وقت شروع با اولین برخورد جنسی شماست. اکتسابی(ثانویه) انزال زودرس اکتسابی پس از عملکرد طبیعی جنسی شما در تجارب جنسی گذشته بدون مشکلات انزال شروع می شود. بسیاری از مردان احساس می کنند که دارای علائم انزال زودرس هستند، اما علائم آنها شامل تمام معیارهای تشخیص انزال زودرس نمیشود. در عوض این افراد ممکن است انزال زودرس  طبیعی داشته باشند که شامل دوره های انزال زودرس و همچنین دوره های انزال طبیعی است. علت دقیق انزال زودرس ناشناخته است. در حالیکه زمانی که تصور می شد تنها روان شناختی است، پزشکان اکنون می دانند انزال زودرس، شامل تعامل پیچیده عوامل روانی و بیولوژیکی می شود. علل روانشناختی هنگامیکه می خواهیم ازهمه چیز درباره زود انزالی صحبت کنیم عوامل روانی از اولویت ها هستند. عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از: تجربیات اولیه جنسی سوء استفاده جنسی داشتن تصویر ضعیفی از بدن افسردگی نگرانی در مورد انزال زودرس احساسات گناه که گرایش شما را به عجله در روابط جنسی افزایش می دهد عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند شامل موارد زیر است: اختلال نعوظ: د مردانی که در مورد لمس کردن یا حفظ نعوظ در طی مقاربت جنسی دچار اضطراب می شوند ممکن است الگوی عجله ای برای انزال داشته باشند که ممکن است دشوار باشد. اضطراب :بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس نیز دارای اضطراب هستند – یا به طور خاص درباره عملکرد جنسی و یا مربوط به مسائل دیگر. مشکلات ارتباطی اگر روابط جنسی رضایت بخش با همکاران دیگر داشته باشید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد ، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک فعلی شما به انزال زودرس شما دامن میزند .
این نوشته را هم از دست ندهید :   بک لایت نمایشگرهای LCD
علل بیولوژیکی تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است به انزال زودرس کمک کند، از جمله: سطح هورمون غیرطبیعی سطوح غیرطبیعی شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار صفات ارثی

کاندوم

کاندوم ممکن است حساسیت آلت تناسلی را کاهش دهد، که می تواند به تاخیر انزال کمک کند.  . این  نوع از کاندوم ها حاوی عوامل خفیف مانند بنزوکائین یا لیدوکائین است و یا از لاتکس ضخیم تر برای جلوگیری از انزال استفاده می شود.

بی حسی موضعی

برای درمان انزال زودرس، بعضی از کرم ها و اسپری های بیحسی که حاوی عامل خفیف کننده مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین هستند استفاده می شود. این محصولات 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی  به آلت تناسلی مالیده میشود برای کاهش تحریک و کمک به تاخیر در انزال. اگرچه عوامل بی حس کننده موضعی موثر و قابل تحمل هستند، اما عوارض جانبی بالقوه ای دارند. به عنوان مثال، برخی  مردان از، از دست دادن موقتی حساسیت و کاهش لذت جنسی رنج می برند. گاهی هم شرکای زن این اثرات را گزارش کرده اند.

داروهای خوراکی

بسیاری از داروها ممکن است ارگاسم را به تاخیر اندازند. اگر چه هیچ یک از این داروها به طور خاص توسط اداره غذا و داروی آمریکا برای درمان انزال زودرس مورد تایید نیست، اما برخی از این داروها برای این منظور از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد درد و مهارکننده های فسفودی استراز 5 برای این منظور  استفاده می شوند. این داروها ممکن است به صورت موردی یا مصرف روزانه تجویز شوند و ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش های درمانی  تجویز  شوند. داروهای ضد افسردگی: عوارض جانبی بعضی از داروهای ضد افسردگی ارگاسم را به تأخیر انداخته است. به همین علت برای جلوگیری از انزال، مهارکننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) از قبیل اسکلیتوپام (Lexapro)، سرترالین (Zoloft)، پاروکستین (Paxil) یا فلوکستین (Prozac، Sarafem) استفاده می شوند. Paroxetine به نظر می رسد که در بین  کسانی که برای استفاده در ایالات متحده تایید شده، موثرترین است. این داروها معمولا 5 تا 10 روز طول می کشد تا شروع به کار کنند. اما قبل از دیدن اثر کامل، ممکن است دو تا سه هفته نیاز به درمان باشد. اگر SSRI ها زمان انزال خود را بهبود ندهند، پزشک شما ممکن است کلومیپرامین را از داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای  تجویز کند. عوارض ناخواسته داروهای ضد افسردگی ممکن است تهوع، چرت زدن، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی باشد.

مشاوره

این رویکرد شامل صحبت کردن با یک ارائه دهنده سلامت روان در مورد روابط و تجربیات شماست. جلسات می تواند به کاهش اضطراب عملکرد کمک کند و راه های بهتر برای مقابله با استرس را پیدا کند. مشاوره بیشتر به صورت  استفاده همزمان از دارو درمانی کمک می کند. همسر شما ممکن است با تغییر در صمیمیت جنسی ناراحت شود. انزال زودرس ممکن است سبب شود که شرکا احساس وابستگی یا آسیب بیشتری داشته باشند. صحبت کردن در مورد این مسئله یک گام مهم است، و مشاوره ارتباط یا درمان جنسی ممکن است مفید باشد.

درمان های جایگزین

وقتی بخواهیم همه چیز درباره زود انزالی را بدانیم باید ازیو گا، مدیتیشن و طب سوزنی صحبت کرد. با این حال، برای ارزیابی اثربخشی این درمان ها، تحقیقات بیشتری لازم است. طبیعی است که هنگام صحبت کردن در مورد مشکلات جنسی خجالت بکشید، اما می توانید اعتماد کنید که دکتر شما مکالمات مشابه با بسیاری از مردان دیگر داشته است. انزال زودرس یک بیماری بسیار رایج و قابل درمان است. منبع
]]>