Posted on
بازاریابی ویدیویی یا همون ویدیو مارکتینگ هر روز بیشتر مورد توجه صاحبان کار و کاسبی قرار میگیره. چون یه بازاریابی ویدیویی موفق منتهی به جذب اعتماد کاربران و فروش بیشتر می شه.

بازاریابی ویدیویی - ویدیو مارکتینگتعریف بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing بسیار ساده س!: استفاده ویدیو واسه تبلیغ یا معرفی برند، فروش اجناس و یا خدمات شما. بازاریابی ویدیویی می‏تونه واسه هرچیزی از جمله ایجاد رابطه با مشتری استفاده شه. علاوه بر این، بازاریابی ویدئویی می‏تونه وسیله ای واسه نشون دادن چگونگی استفاده، تشویق مشتریان، رویدادای زنده و ارائه محتوای ویروسی (سرگرم کننده) باشه.

در سالای گذشته خیلی از بازاریابیای محتوا به سمت ویدیو جاری شدن. با افزایش تاثیر ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۰۵ یوتیوب به صحنه آنلاین اومد و راهی واسه بیان ویدیویی گشود و با رشد اون، شرکتای زیادی شروع به ایجاد پروفایل واسه خود کردن. آمار ویدیو مارکتینگ روز به روز زیاد شده و این جریان واسه کسب و کارا فرصتی به وجود می‏ آورد تا الهام بگیرن، احساسات رو بیدار کنن و نیاز مخاطباشون رو با به کار گیری راهی مطمئن و واقعی طلب کنن.

کلا در این مقاله به بررسی موضوعات زیر می ‏پردازیم:

  • به چه دلیل کار و کاسبی شما نیاز به بازاریابی ویدیویی داره؟
  • بازاریابی ویدیویی چه فایده هایی داره؟ تاثیر ویدیو مارکتینگ
  • شکل های جور واجور ویدیو مارکتینگ (شکل های جور واجور روش های بازاریابی ویدیویی)
  • چالشای ویدیو مارکتینگ و به چه دلیل کار و کاسبی شما نیاز به بازاریابی ویدیویی داره؟

 

برند شما یه روش هدف دار بی حرکت روی تیکه کاغذ نیس، شما باید رنگ زندگی به اون ببخشین. برند شما دائم در حال توسعه س، در نتیجه ایجاد رابطه و اتصال با مخاطبان و هم اینکه به دست آوردن بینندگان جدید (که درآخر می‏تونن مشتری هایی وفادار باشن)، بسیار مهم می‏ باشه. ویدیو تموم چیزی که رو که یه متن انجام نمی‏ دهد جبران می کنه.

ویدیو تموم چیزی که رو که یه متن انجام نمی‏دهد جبران می کنه. ویدیو یه راه فوری، واقعی و معتبر واسه تعامل و رابطه با مخاطبین ایجاد می‏کنه، کسائی که بیشتر واکنشا و نظرات خود رو به موقع بیان می‏کنن.

آموزش ویدیو مارکتینگ

تبلیغات دهن به دهن یه راه قدیمی واسه بازاریابی می‏باشه چون اعتماد در میان مشتریان چیزی ذاتیه. مشتری به تجربه های بقیه اعتماد می‏کنه، می‏تونید از راه یه ویدیو با مصرف کنندگان مستقیما صحبت کنین و این اعتماد رو از همون اول به وجود بیارید. در سراسر جهان ۹۱ درصد از مصرف کنندگان بخاطر اعتبار برنده ها به اونا جایزه می‏بدن و نام اون رو با دوستان و خونواده خود به اشتراک می‏گذارن، و ۶۲ درصد اونا تمایل بیشتری به خرید از برندایی که به روشنی” خود رو بیان می‏کنن دارن. در ادامه با بیان امتیازات قوی بازاریابی ویدیویی ضرورت اون رو واسه کار و کاسبی شما نشون میدیم.

اهمیت بازاریابی ویدیویی
اهمیت ویدیو مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال بر کسی پوشیده نیس و در این سالها به شکل زیادی زیاد شده.

بازاریابی ویدیویی چه فایده هایی داره؟

۱٫ ویدیو باعث افزایش اندازه تبدیل و فروش می ‏شه

ویدیوها شک نداشته باشین می‏تونن واسه شما پول ساز باشن. قرار دادن یه ویدیو در صفحه فرود شما اندازه تبدیل رو تا ۸۰% افزایش می‏دهد. ویدیو هم اینکه می‏تونه مستقیما به فروش منجر شه. تحقیقات نشون میده که ۷۴ درصد کاربرانی که ویدیویی توضیحی درباره یه محصول تماشا می‏کنن، بعدا” اون رو خریداری می کنن. پس بهتره همین حالا شروع به ضبط ویدیوی مهیج خود کنین. بیشتر اطلاعاتی که به مغز ما منتقل شدن چشمی هستن. پس اگه الان تصاویر تونسته ان اینطور ذهن ما رو درگیر کنن شک نداشته باشین تصاویر محرک یا همون ویدیو تاثیری دوبرابر بر کار و کاسبی شما می ذارن.

۲٫ ویدیو باعث افزایش اندازه برگشت سرمایه (ROI) می ‏شه

۸۳% کسب و کارا بیان می‏کنن که ویدیو باعث بازده‏ی خوب سرمایه گذاری می‏شه. با وجود اینکه تولید ویدیو هنوز آسونترین و ارزون ترین کار نیس، بازم زمان زیادی رو صرف ایجاد اون می‏کنن. علاوه بر این، وسایل ویرایش ویدئویی آنلاین دائم در حال بهبود هستن و روز به روز ارزون تر می‏شن. حتی با گوشیای هوشمند خود هم می‏تونید ویدیوهایی بسیار مناسب و مناسب بگیرین. خبر خوب بعدی اینه که لازم نیس فیلم شما بدون مشکل باشه، این محتوا هستش که اهمیت داره. تحقیقات گذشته نشون می‏دهد افراد ویدیوهایی که در اونا توصیف محصول یا خدمت به اندازه کافی روشن نباشه رو کنار می‏گذارن، اما کیفیت پایین و طراحی ضعیف اهمیت کمتری براشون داره. 

۳٫ ویدیو اعتماد به وجود می‏ آورد

اعتماد مبنای تبدیل و فروشه و ایجاد اعتماد باید یه هدف باشه. کل معنی بازاریابی محتوا براساس اعتماد و ایجاد روابط بلند مدته. فروش رو متوقف کنین و اجازه بدید مردم بخاطر ارائه اطلاعات باحال و به درد بخور به سمت شما بیان. ویدیو تموم اینا رو دربرمی‏گیرد. محتوای ویدیویی احساسات ما رو درگیر می‏کنه. ۵۷% مصرف کنندگان می‏می گن ویدیو به اونا اعتماد به نفس بیشتری واسه خرید آنلاین می‏ بدن.

۴٫ گوگل عاشق ویدیوه

بازاریابی ویدیو
تاثیر ویدیوها بر رتبه بندی موتورهای جستجو افزایش زیادی پیدا کرده

ویدیوها به شما این امکان رو می‏ بدن تا زمان صرف شده بوسیله بازدیدکنندگان رو در سایت خود زیاد کنین. طولانی شدن این زمان ایجاد اعتماد می‏کنه و به موتورهای جستجوگر نشون می‏دهد که سایت شما محتوای خوبی ارائه می‏دهد. از وقتی که گوگل یوتیوب رو داره، تاثیر ویدیوها بر رتبه بندی موتور جستجوی شما افزایش زیادی پیدا کرده. تلاش کنین ویدیوهای خود رو واسه سئو در یوتیوب بهینه کنین. عناوین و توضیحات جالبی بنویسین. یه لینک واسه برگشت به سایت، اجناس و خدمات خود اضافه کنین. به مشتریان بالقوه راهی واسه قدم بعدی نشون بدید. دنیای ویدیوهای تعاملی رو واسه تشویق به اقدامات بیشتر کشف کنین.

اگر در سایت خود یه ویدیو داشته باشین، با احتمال ۵۳ بار بیشتر در گوگل نشون داده می‏شید.

۵ راز واسه داشتن بازاریابی ویدیویی بسیار موفق

اهمیت ویدیو مارکتینگ

حالا بخونین

۵٫ ویدیو درخواست کاربران تلفن همراه س

ویدیو و موبایل دست به دست می‏بچرخن. ۹۰ درصد از مصرف کنندگان ویدیوها رو از گوشی موبایل خود تماشا می‏کنن. از اواخر سال ۲۰۱۳ نمایش ویدیو روی موبایلا بیشتر از ۲۳۳ درصد زیاد شده. طبق گزارش یوتیوب، مصرف گوشی موبایل هر سال ۱۰۰ درصد افزایش می‏یابد. از اونجایی که مردم مایل به تماشای فیلما در حال حرکت هستن و تعداد کاربران گوشیای هوشمند در حال زیاد شدنه، مخاطبان ویدیوی شما بیشتر و بیشتر می شن.

ویدیو موبایل مارکتینگ
نمودار افزایش به کار گیری ویدیو موبایل در کاربران گوشی موبایل

۶٫ بازاریابی ویدیویی می تونه همه چیز رو توضیح بده

شما در حال راه اندازی محصول یا خدمتی جدید هستین؟ یه ویدیو واسه نشون دادن چگونگی کار اون بسازین. ۹۸% از کاربران می‏می گن واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد محصول یا خدمتی، به تماشای ویدیوهای توضیحی اون می‏پردازند. واسه همینه که ۴۵% کسب و کارا که از بازاریابی ویدئویی استفاده می‏کنن، روی صفحه اصلی خود ویدیوی توضیحی قرار دادن، و از بین اونا ۸۳% اعلام کردن که ویدیوی اونا موثر بوده. اگه واسه توضیح موضوعی سخت تلاش می‏کنین می‏تونید از ویدیوی کارتونی استفاده کنین. انیمیشینا مفاهیمی رو به زندگی تبدیل می‏کنن که هیچ متن یا ویدیوی زنده ای از پس اون برنمی‏ آید. انیمیشینا یه ترکیب کامل از سرگرمی، نوستالژی و سادگی هستن.

۷٫ ویدیو تنبل ترین خریدار رو هم جذب می‏ کنه

ویدیو یه وسیله عالی واسه یادگیریه و البته به کار گیری اون بسیار ساده می‏باشه. امروزه مشغله ‏ی زندگی دیگه اجازه نمی‏دهد تا توصیفات طولانی اجناس و خدمات رو بخونیم. مشتری مدرن می‏خواهد محصول رو در عمل ببینه. ترجیح ویدیو یکی از مهمترین عوامل محرک واسه به کار گیری ویدیو در بازاریابی محتوایی شما هستش. ویدیو مارکتینگ می‏تونه مخاطبان زیادی به دست آورد و در سطوح مختلفی کار کنه. مطمئن شید که نه فقط به چشم بلکه به گوش مشتریان بالقوه خود هم اهمیت دادین.

۸٫ ویدیو، به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی رو تشویق می‏ کنه

شبکه های اجتماعی محتوای ویدیویی رو با ویژگیای جدید خود تشویق می‏کنن. فیس بوک تا کنون ۳۶۰۰ ویدیو، ویدیوی زنده و مرحله زندگی (یه برنامه ویدیو محور واسه نوجوانان) رو راه اندازی کرده. اینستاگرام ویدیوهای ۶۰ ثانیه ای و استوریا رو ایجاد کرده، توییتر دارای پریسکوپ می‏باشه و یوتیوب دومین شبکه اجتماعی محبوب دنیاس. با این حال بازاریابان باید در نظر داشته باشن که تو یه رسانه اجتماعی افراد احساسات رو به اشتراک می‏گذارن و نه واقعیت. ۷۶% افراد بیان می‏کنن که اگه یه ویدیوی مارکدار رو سرگرم کننده پیدا کنن، اون رو با دوستای خود به اشتراک می‏گذارن. پس فیلمای سرگرم کننده واسه شبکه های خود بسازین.

شاید احساسات دقیقا بازده سرمایه گذاری نباشن اما با اشتراک گذاریای اجتماعی، ترافیک سایت شما افزایش می ‏یابد.

روشای جور واجور ویدیو مارکتینگ

روشای جور واجور ویدیو مارکتینگ وجو داره از جمله برند، مصاحبه، نسخه نمایشی، اتفاق و …

شکل های جور واجور روشای ویدیو مارکتینگ

قبل از شروع فیلمبرداری نگاهی به شکل های جور واجور ویدیوهایی که می تونین تولید کنین بندازید:

۱٫ ویدیو های نسخه نمایشی: نمایش اینکه محصول شما چیجوری کار می‏کنه. معرفی کارکرد و ویژگیای محصول به مخاطب.
۲٫ ویدیوهای برند: ویدیوهای برند معمولا به عنوان بخشی از یه کمپین تبلیغاتی بزرگتر هستن که دیدگاه، ماموریت و اجناس و خدمات شرکت رو به نمایش می‏گذارن. هدف از ویدیوهای برند، ایجاد آگاهی در مورد شرکت شما و جذب مخاطبان هدف می‏باشه.

۳٫ ویدیوهای اتفاق: اگه شرکت شما میزبان یه کنفرانسه، به جمع آوری کمکای مالی می‏پردازه و یا در جلسه و جلسات دیگری شرکت داره، می‏تونید از سخنرانیا و مصاحبه های باحال ویدیو جفت و جور کنین و اونا رو منتشر کنین.
۴٫ مصاحبه با افراد کارشناس: به کار گیری کارشناسان داخلی یا رهبران فکری واسه انجام مصاحبه های کوتاه جلوی دوربین، راهی فوق العاده واسه ایجاد اعتبار و قدرت میان مخاطبان هدف در صنعت شما می‏باشه. عوامل موثر در صنعت و یا آدمایی که دارای دیدگاه های متفاوت هستن رو پیدا کنین و این جوری بحثا رو در مقابل مخاطبین خود بذارین.
۵٫ ویدیوهای آموزشی: این ویدیو ها به بینندگان کمک می کنن تا چیز های جدیدی یاد بگیرن و با ایجاد یه علم بنیادی باعث می‏شن مردم کار و کاسبی و راهکارهای شما رو بهتر بشناسن و بفهمن.
۶٫ ویدیوهای توضیحی: این نوع از ویدئو ها واسه کمک به درک بهتر بیننده از دلیل نیازش به اجناس یا خدمات شما استفاده می‏شن. بیشتر ویدیوهای توضیحی بر سفر خیالی شخصیت خریدار اصلی شرکت که با مشکلی مواجه شده، تمرکز داره.
۷٫ ویدیوهای انیمیشن: این ویدئو ها یه قالب عالی واسه درک مفاهیم سخت می‏باشه که نیازمند تصاویر قوی و خدمات یا اجناس نامحدود می‏باشه.

ویدیو انیمیشن
ویدیو انیمیشن یه وسیله تعاملی و جذابه که به شما کمک می کنه داستان خود رو به طور کامل تری بگید

۸٫ مطالعه موردی و ویدیوی شهادت مشتریان: مخاطبان شما دوست دارن بدونن که محصولی که به اونا عرضه می‏کنین مشکلشون رو برطرف می‏کنه؟ یکی از بهترین راه ها واسه نشون دادن این موضوع و ایجاد اعتماد میان افراد، ساختن ویدیوهای موردی از رضایت و خوشحالی مشتری می‏باشه. مشتریان وفادار بهترین پشتیبان شما هستن. پس اونا رو جلوی دوربین بیارین تا در مورد رقابت خود و اینکه شرکت شما چیجوری اونا رو در رسیدن به هدفشون کمک کرده توضیح بدن.
۹٫ پیامای شخصی: ضبط یه ویدیو می‏تونه راهی خلاقانه واسه جلب توجه کسائی که از راه ایمیل یا بقیه کانالای ارتباطی جوابگو نبوده ان، باشه. از پیشنهاد های شخصی خود فیلم بگیرین این ویدیوها می‏تونه لحظه ای لذت بخش واسه بینندگان شما باشه.
۱۰٫ ویدیوهای زنده: این ویدیو مخاطبان شما رو با پشت صحنه و جزییات بیشتر کار و کاسبی تون آشنا می‏کنه و باعث می‏شه که راحت تر به شما اعتماد کنن. مصاحبه ها و سخنرانیای زنده باعث تشویق تماشاگران و اعلام نظر اونا می شه.

چالشای ویدیو مارکتینگ

در گذشته هزینه واسه ویدیو مارکتینگ یه رقابت جدی حساب می‏شد، هزینه لوازم، هزینه ویرایش نرم افزار و از دید کاربر پایانی هزینه اینترنت مصرف شده واسه مشاهده آنلاین ویدیو. اما امروزه بیشتر این هزینه ها کمتر شده. البته شما بازم واسه جفت و جور لوازم مناسب، نرم افزار و پلت فرم تحویل و تیم بازاریابی با تجربه، نیازمند بودجه هستین اما حالا خوبیش اینه اینا بسیار ارزون تر از قبلی شدن و دیگه مانعی واسه کار به حساب نمی ‏آیند. در واقع بزرگترین رقابت از سال ۲۰۱۷ واسه بازاریابی ویدیویی، استراتژیکه: اینکه چیجوری یه روش هدف دار محکم و موثر بسازین، چگونگی ایجاد محتوای مورد پسند مردم و چگونگی‏ ی ایجاد ویدیوهای جذابی که به اشتراک گذاشته می شن. علاوه بر این، بازاریابان محتوای ویدیویی نیاز به درک درست از معیارها و چگونگی نشون دادن موفقیت و زمینه های ویدیو واسه بهبود دارن.

هم اینکه ویدیو مارکتینگ در ایران افزایش زیادی داشته و تولید محتوا هر چی بیشتر به صورت ویدئویی انجام می شه.

جمع بندی

در این مقاله به توضیح بازاریابی ویدیویی یا video marketing و شکل های جور واجور روشای اون پرداختیم. در ادامه با نام بردن امتیازات اون گفتیم که به چه دلیل این نوع از بازاریابی چیزی لازم واسه کار و کاسبی شما می ‏باشه. تبلیغات ویدیویی این روزا بسیار مقرون به صرفه و گسترده تر از گذشته شدن. یادتون باشه که جفت و جور ویدیوهای تبلیغاتی نیازمند علم روانشناسی انسانی و خلاقیت می ‏باشه. ترکیب اینا امکان ایجاد معجزه در تبلیغات رو با دست کم هزینه به وجود می ‏آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *