اینبار به بررسی چند تا نکته مهم در نوشتن روش هدف دار حضور در شبکه های اجتماعی می پردازیم. در این مقاله تلاش کردیم ۸ نکته کلیدی رو واسه شما مطرح کنیم که عقیده داریم واسه نوشتن روش هدف دار شبکه های اجتماعی خیلی با اهمیته. بهترین محتوای وب سایت های اینترنتی، موضوعاتی هستن که به اونا اهمیت می بدید و دوست دارین اطلاعات زیادی در مورد اونا به دست بیارین. این مقاله به پروسه اصلاح روش هدف دار رسانه های اجتماعی می پردازه و خلاصه ای از جلسه فرهنگی سازمانای مسافرت است. توجه کنین که مراحل زیر بیشتر چشمی هستن تا توصیفی.

روش هدف دار شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

خلاصه ای از شناخت استراتژی رسانه های اجتماعی در ۸ مرحله

یکی از فرضای اصلی ما در پروسه روش هدف دار رسانه های اجتماعی اینه که شرکتا باید تمرکز بیشتری بر چگونگی اجتماعی شدن داشته باشن تا در مورد چگونگی فعالیت در رسانه های اجتماعی. با وجود وسایل جدید و شکل های جور واجور پلت فرما، بیشتر شرکتا بیشتر در مورد چگونگی فعالیت در رسانه اجتماعی فکر می کنن تا چگونگی هدف دار اجتماعی شدن. بهترین نقشه های هدف دار رسانه اجتماعی: ابزارای تجاهل گرایی، هدفا و معیارهایی هستن که جانشین هر فعالیت اجتماعی می شن.

قدم ۱: یه تیم بسازین

هیچکی نباید صاحب روش هدف دار رسانه های اجتماعی سازمان شما در برنامه کامل دیجیتال مارکتینگ شه. رسانه های اجتماعی گوشه و کنار شرکتتون رو تحت تاثیر خود قرار میده و باید همه جا حضور داشته باشین و اونا رو کنترل کنین. اولین مرحله در پروسه روش هدف دار، ایجاد یه تیم کاربردیه تا به فهم و اجرای روش هدف دار شما کمک کنه.

قدم ۲: گوش بدید و مقایسه کنین

مرحله اصلی روش هدف دار رسانه های اجتماعیه. گوش دادن خیلی خوبه ولی بیشتر ندیده گرفته می شه. واقعیت اینه که مشتریان و حریف هاتون، راهنمای خوبی واسه چگونگی فعال بودن شما در رسانه های اجتماعی هستن (البته اگه در کنار تبلیغ برندتون، مهارت گوش دادنتون رو هم پیشرفت بدید.)

قدم ۳: هدفتون چیه؟

با به کار گیری رسانه های اجتماعی، می تونین به چندین هدف تجاری برسین ولی بهترین روش هدف دار رسانه های اجتماعی اونایی هستن که (دست کم در شروع کار) روی عقاید محدود اجتماعی تمرکز می کنن. اول باید مشخص کنین که با چه هدفی از رسانه های اجتماعی استفاده می کنین، واسه آگاهی؟ فروش؟ صداقت و حفظ مشتریان؟ یکی رو انتخاب کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   افزایش 40 میلیون تومانی هر مترمربع آپارتمان­ در جردن

قدم ۴: معیارهای موفقیت رو انتخاب کنین

چیجوری می خواین تجارتتان رو متفاوت جلوه بدید؟ از کدوم معیارهای کلیدی در آزمایش روش هدف دار رسانه های اجتماعی استفاده می کنین؟ چیجوری تعداد لایکا و مطالب به اشتراک گذاشته رو بالا می برید؟ می خواین اندازه برگشت سرمایه رو اندازه گیری می کنین؟

قدم ۵: کارکرد مخاطباتون رو تحلیل کنین

روی چه آدمایی تاثیر می ذارین؟ آمار مخاطباتون رو تحلیل می کنین؟ چقدر باید در رسانه های اجتماعی کار کنین؟

قدم ۶: مهم ترین ویژگی شرکت شما چیه؟

اشتیاق و علاقه شدید مهم ترین دلیل به کار گیری رسانه های اجتماعیه. اهمیتی نداره که شما کی هستین یا چی رو می فروشید. خصوصیات و فواید محصولاتتون در ایجاد علاقه در مخاطباتون کافی نیس. چیجوری می تونین به قلب مخاطبتان نفوذ کنین ؟ شرکت دیزنی فقط فیلم نیس بلکه جادوه و هم اینکه شرکت اپل فقط تکنولوژی نیس بلکه نوآوریه. ویژگی خاص شرکت شما چیه؟ همیشه ارائه یه ارزش پیشنهادی  خاص به مشتری یکی از مهمترین نکاتیه که باید در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود در نظر داشته باشین.

قدم ۷: به عنوان یه آدم کار کنین

محتوای رسانه های اجتماعی در مورد افراده نه لوگوها. باید دوستان و اعضای خونواده مشتری هاتون هم جذب محصولاتتون شن. پس شرکت شما باید (دست کم در بعضی موارد) مانند آدم رفتار کنه نه فقط یه برند. چیجوری این کار رو انجام می دید؟

قدم ۸: یه کانال اجتماعی بسازین

باید دلیل فعال نبودنتان در اجتماع و چگونگی موفقیتتون رو در روش هدف دار رسانه اجتماعی کشف کنین. به رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، تامبلر و بقیه شبکه ها توجه کنین. نقشه ساخت کانال اجتماعی تون باید جدا باشه و شما باید یه دلیل مخصوص و قابل دفاع در مورد شرکت در هر کدوم از رسانه های اجتماعی داشته باشین. روش هدف دار رسانه های اجتماعی شرکتای مهم، نقشه ساخت کانال اجتماعی کامل تری دارن ولی براساس این چارچوبه و در واقع یه پروسه فکریه.

برگرفته از جی بائر