خیلی روشنه که فقط یه حساب ساده تو اینستاگرام نسازید و شروع به عکاسی و انتشارشون نکنین. بهترین بازاریابای محتوا تو اینستاگرام از امتیازات این شبکه اجتماعی استفاده می کنن و به کمک #هشتگ، استوری، تبلیغات و ویدئوی لایو کلی سود می برن. واسه افزایش تاثیر بازاریابی محتوا به روش اینستاگرام میریم سراغ اینکه این ویژگی ها رو چیجوری استفاده کنیم:

هشتگهای قوی

شما تو کمپینای اینستاگرامیتون دو مدل #هشتگ می تونید استفاده کنین: هشتگ های برند شده یا هشتگ های عام که همه در محیط اینستاگرام استفاده می کنن.

هشتگ های برند شده، پیدا کردن پست های شمارو بوسیله افراد و کاربرای اینستاگرام آسون تر می کنه. آدمایی که شرکت شمارو میشناسن میتونن راحت تر مطالب مربوط به شمارو پیدا کنن. هشتگ های برند شده واسه آکادمی دیجیتال مارکتینگ مثل: #آکادمی_دیجیتال_مارکتینگ #دوره_های_آکادمی_دیجیتال_مارکتینگ.

هشتگای عام معمولاً بوسیله کاربرای اینستاگرام واسه دنبال کردن یه موضوع یا یه علاقمندی ساخته میشه. واسه آکادمی دیجیتال مارکتینگ مثال این نوع #هشتگ ها میشه: #بازاریابی_دیجیتالی #بازاریابی_دیجیتال #دیجیتال_مارکتینگ #آنالیتیکس #سئو

*** واسه هر پست اینستاگرام بیشتر از ۳۰ هشتگ نمیتونین استفاده کنین.

استوریای پویا

استوری اینستاگرام به شما این اجازه رو میده که خیلی شفاف تر و مستقیم تر با مخاطبتون رابطه برقرار کنین اما یه اشکالی که دارن اینه که بعد از ۲۴ ساعت پاک میشن. کسی از شما انتظار نداره که هزینه سنگینی واسه ساخت محتوای استوری اینستاگرام که مدت زمانش محدود و کمه صرف کنین. با اینکه نزدیک یه ساله که اینستاگرام ویژگی استوری رو معرفی کرده اما تو این مدت تغییرات خوب و زیادی کرده که توانایی سیو کردن استوری از اون جمله س که شما می تونین هر موقعی که خواستین دوباره اون استوری رو آپلود کنین. حتی می تونین به عنوانای لایت به یه وقتی که دست خودتونه داخل پیجتون نگهداری کنین. از امتیازات استوری میشه به این اشاره کرد که همیشه مخاطبانتون رو درگیر میکنه و نه فقط ۱ بار بلکه چندین بار تو صفحه اصلیشون برند شما رو نشون میده. هر چقدر تعداد استوریا در روز بیشتر باشه احتمال دیده شدن برند شما بوسیله مخاطباتون بیشتر میشه.

*** شما حتی با استوری می تونین ترافیک وب سایتتون رو بیشتر کنین: واسه اینکار می تونین چندین استوری بذارین و در آخر به بازدید کننده ها بگید واسه اطلاعات بیشتر به سایتتون مراجعه کنن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   رقابت شتاب جیپ گرند چروکی ترک هاوک در برابر تسلا مدل X و مرسدس AMG GLC 63 [تماشا کنید]

*** این امکان واسه پیجایی فعاله که بیشتر از ۱۰۰۰۰ فالوئر دارن.

لایو اینستاگرام استادانه

۸۰ درصد مردم بهتر می دونن که در مورد یه برند ویدیوی لایو ببینن تا اینکه بلاگ اون برند رو بخونن و هم اینکه ۸۲ درصد مردم بهتر می دونن که ویدیوی لایو رو تو شبکه های اجتماعی ببینن تا نرم افزارای لایو استریم.

اینستاگرام به شما این امکانو میده که لایو ویدیو جفت و جور کنین، اونو به اشتراک بذارید و داخل استوری هاتون قرار بدین تا کاربرا ازش استفاده کنن. ویدیوهای لایوتون حتی میتونه تو صفحه explore اینستاگرام به نمایش در بیاد تا مخاطبان زیادی شما رو ببینن.

تبلیغات رسمی اینستاگرام

تبلیغات رسمی و اسپانسری اینستاگرام به شما این امکانو میده که به اهداف برندتون دست پیدا کنین. نه فقط این تبلیغات به بازاریابی خدمات و اجناس شما می پردازه بلکه دکمه CTA هم داره:

  • دانلود کنین
  • رزرو کنین
  • نصب کنین
  • ادامه مطلب
  • ثبت نام کنین
  • بیشتر ببینین
  • تماس بگیرین

در این روش، پست تبلیغات اینستاگرام شما بدون نیاز به منتشر کردن تو پیج های جور واجور، مستقیما از طرف اینستاگرام منتشر میشه. امکانات جذابی مثل تفکیک کاربران براساس جنسیت و رده سنی، موقعیت جغرافیایی و سیستم عامل گوشی موبایل در این سرویس جفت و جور شده.

نتیجه

اینستاگرام محیطی کامل واسه انتشار محتوای تصویری در مورد برندتونه. محتوای تصویری ای که مختص کاربرای خودتون آماده میشه تا به بهترین حالت ممکن به نمایش در بیاد. به کار گیری هشتگ های برند شده یا عام، انتشار استوری از مجموعه یا به کار گیری لایو اینستاگرام و هم اینکه به کار گیری تبلیغات اسپانسری اینستاگرام همه به نوع مخاطبانتون و نوع پیامی که می خواین منتقل کنین رابطه داره.

 

منبع: content marketing institute