سقف متحرک استخر

 
استخرها مخازن سربازی هستند که هم در مراکز عمومی مانند ورزشگاهها، شهربازیها، هتل ها و مراکز درمانی قرار دارند و هم در خانه ها، باغها و ویلاها.
 
سقف متحرک پارک آبی آبسار اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی
 

انواع استخرها از نظر جنس سازه عبارتند از:

-استخرهای بتنی
-استخرهای آب بندی شده با وینیل
-استخرهای فایبر گلاس
-استخرهای فلزی
-استخرهای چوبی
 

ایمنی و محافظت ایده آل از استخر با ایجاد سقف متحرک

صرف نظر از اینکه سازه استخر چه جنسی باشد باید جهت محافظت از استخر و بهره گیری مطلوب از آن اقداماتی را انجام نمود. امروزه در بسیاری از مجتمع های مسکونی و علی الخصوص باغها و ویلاهای خانوادگی استخر به عنوان یک رکن اصلی برای ساکنین طراحی می شود اما باتوجه به اینکه شنا کردن در اینگونه استخرها در هوای گرم تابستان آسان و ممکن بوده اما هوای سرد زمستان بهره‌گیری از چنین فضا و تفریحی را غیرممکن می سازد؛ لذا احداث سقف برای استخرهای شنا این ناممکن را ممکن کرده و موجب خاطری آسوده حین استفاده از استخر می شود. ضمن آنکه با توجه به شرایط اسلامی کشور ما، استفاده از استخر برای خانمها نیازمند یک فضای سرپوشیده است، بنابراین وجود فضای سربسته به دور استخرها ضروری می باشد.
سقف متحرک استخر وزارت کشور در ونک توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی
سقف متحرک استخر وزارت کشور در ونک توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی
 
ایجاد تکنولوژی سقف جمع شو برای استخرها موجب استفاده راحت از آن در 4فصل سال می گردد. حتی می‌ توان با درنظرگرفتن فضایی در لبه های استخر، محوطه ای برای جایگذاری وسایلی مانند صندلی، تخت، میز غذاخوری هم درنظر گرفت و آن را به یک استخر متحرک لاکچری تبدیل کرد.
 

سقف متحرک استخر(Removable swimming pool roof) چگونه باید باشد؟

استفاده بهتر از استخر باغ و ویلای شخصی، با ایجاد یک سقف متحرک باز و جمع شو برای استخر فراهم می گردد. چراکه با این وجود، می توان جهت لذت بردن از هوای بهاری سقف را باز و در فصول سرد جهت سهولت برای شنا و محفوظ ماندن دربرابر سرما سقف را بست. به این ترتیب در تمام طول سال می توان از محفظه استخر استفاده کرد. برای باز و بسته کردن سقف استخرها، باید از سقف متحرک دستی یا برقی استفاده کرد که نوع برقی آن مستلزم تعبیه موتور و ریل یا شین و ریموت کنترل می باشد. در استخرهای بزرگ، بالتبع سقف نیز بزرگتر و سنگین تر می باشد که نمیتوان آنها را بصورت دستی باز و بسته کرد.
 
سقف متحرک باغ فردوس اصفهان توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی

این نوشته را هم از دست ندهید :   طب سوزنی صورت

 

سبک های مختلف سقف بازشوی استخر

برای طراحی و ساخت یک سقف متحرک برقی استخر سبک ها و مدلهای گوناگونی وجود دارد که انتخاب آن هم بسته به سلیقه مشتری و هم بسته به مکان استخر دارد.
طرحهای مختلف در شکل زیر وجود دارد(سقف تخت، سقف شیبدار، سقف شیروانی، سقف هلالی و سقف های منحصربفرد) که تیم فنی مهندسی موسوی با بازدید رایگان از محل(مطابق با شرایط استخر) و طبق سلایق مشتریان عزیز آن را طراحی و اجرا می نماید.
 
سقف هلالی استخر برقی
سقف تخت استخر شمال
 
سقف شیبدار استخر در فرمانیه توسط کارگاه فنی مهندسی موسوی
سقف مانسارد استخر برقی

مکانیسم حرکت سقف برقی استخر

مکانیسم حرکتی سقف متحرک استخر یا می تواند از جانبین باشد و یا از وسطین که بستگی به محل قرارگیری استخر نسبت به محوطه اطرافش(وجود دیواره در کناره ها) و انتخاب مشتری دارد. عمده ترین روش حرکت سقف متحرک استخر تلسکوپی است که پانل ها قطعه قطعه جمع شده و روی هم قرار می گیرند.
 

نکاتی درباره سقف برقی استخر

۱-عایق بندیِ؛ آب بندی و هوابندی: برای آبندی استخر می توان از انواع چسب های مخصوص سنگ آنتک، و چسب های خمیری- پودری استفاده نمود تا استخر بعد از انجام ایزولاسیون دچار نشتی و کم شدن آب نگردد. لزوم نصب آبرو روی سقف متحرک نیز ضروری است. هوابندی استخر برقی نیز با لاستیک های EPDM انجام می شود تا از نفوذ هوای سرد به داخل جلوگیری کند.
2-ایجاد درب برای استخر اتوماتیک: استانداردترین نوع درب برای استخر برقی تمام اتوماتیک، درب کشویی(sliding) است که یا بصورت بالا و پایین یا چپ و راستی روی ریل جمع می شود.
قیمت سقف متحرک