در ارتباط با مدار الکتریکی و مغناطیس کنکور می توان گفت که میدان های مغناطیسی ، مانند میادین گرانشی ، قابل مشاهده یا لمس نیستند. ما می توانیم احساس کنیم میدان گرانشی زمین را به سمت خودمان و اشیاء اطرافمان بکشیم ، اما ما میدان مغناطیسی را به طور مستقیم تجربه نکنید. طبق سوالات مدار الکتریکی و مغناطیس کنکور ما از وجود آن اطلاع داریم میدان مغناطیسی با تأثیر آنها بر روی اشیاء مانند قطعات فلزی مغناطیسی ، به طور طبیعی سنگهای مغناطیسی مانند سنگ آهک یا آهنرباهای موقتی مانند کویلهای مس که حامل آنها هستند یک جریان الکتریکی. اگر سوزن مغناطیسی را روی چوب پنبه در یک سطل آب قرار دهیم ، به آرامی خود را با میدان مغناطیسی محلی هم تراز می کند. روشن کردن جریان در a سیم مسی می تواند یک سوزن قطب نما در نزدیکی ایجاد کند. مشاهداتی مانند این منجر شد توسعه مفهوم میدان های مغناطیسی. جریان های الکتریکی میدان های مغناطیسی را ایجاد می کنند ، بنابراین می توانیم از “مغناطیسی” منظور کنیم میدان “از نظر جریان الکتریکی که آن را تولید می کند.

شکل مدار الکتریکی و مغناطیس کنکور تصویری است از چه اتفاقی می افتد وقتی که یک صفحه صاف را با یک سیم که دارای یک جریان i است سوراخ می کنیم. وقتی آهن فیله ها روی ورقه پاشیده می شوند ، فیله ها با میدان مغناطیسی تولید شده مطابقت دارند توسط جریان در سیم. یک حلقه مماس برای میدان در شکل نشان داده شده است قانون دست راست را نشان می دهد. اگر انگشت شست راست خود را در جهت (مثبت) نشان می دهد جریان جریان (جهت خلاف جریان الکترون ها) ، انگشتان دست خود را پیچیده می کننددر جهت میدان مغناطیسی. یک مدار الکتریکی ساده در شکل نشان داده شده است. از سه تا تشکیل شده است عناصر اصلی: باتری ، لامپ و سیمهای متصل کننده. چنین ساده مدار به خودی خود می تواند وجود داشته باشد. چندین برنامه دارد ، مانند چراغ قوه ، چراغ جستجو و موارد دیگر یک مدار واقعی پیچیده در شکل نشان داده شده است نمودار شماتیک برای گیرنده رادیو.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۳ رفتار مفید زنان که مردان را آزار می‌دهد!

نظریه مدار الکتریکی و مغناطیس کنکور و نظریه الکترومغناطیسی دو اساسی هستند نظریه هایی که تمام شاخه های مهندسی برق در آنها وجود دارد ساخته شده. بسیاری از شاخه های مهندسی برق مانند برق ، برق ماشین آلات ، کنترل ، الکترونیک ، ارتباطات و ابزار دقیق ، مبتنی بر تئوری مدار الکتریکی هستند. بنابراین ، مدار الکتریکی اساسی است دوره تئوری مهمترین دوره برای مهندسی برق است دانش آموز ، و همیشه یک نقطه شروع عالی برای یک دانشجوی اولیه است در آموزش مهندسی برق. نظریه مدار نیز با ارزش است به دانشجویان متخصص در سایر شاخه های علوم فیزیکی زیرا مدارها الگوی خوبی برای مطالعه سیستم های انرژی در هستند عمومی ، و به دلیل ریاضیات کاربردی ، فیزیک و توپولوژی گرفتار. در مهندسی برق اغلب ما علاقه مند به برقراری ارتباط هستیم یا انتقال انرژی از یک نقطه به نقطه دیگر. برای انجام این کار نیاز به یک اتصال دستگاههای برقی. چنین ارتباطاتی ارجاع شده است به عنوان یک مدار الکتریکی ، و هر یک از اجزای مدار به عنوان شناخته شده است یک عنصر یک مدار الکتریکی یک اتصال عناصر الکتریکی است.