در انتخاب باتری ساعت به چه مواردی دقت کنیم؟

با این که امروزه همه افراد از گوشی ها چه هوشمند و چه غیر هوشمند استفاده میکنند…

با این که امروزه همه افراد از گوشی ها چه هوشمند و چه غیر هوشمند استفاده میکنند و نیازی به ساعت ندارند اما ساعت های مچی جزو یکی از اکسسوری های جذاب چه برای زن ها و خصوصا برای مردها تعریف میشود.

به همین دلیل اغلب افراد هزینه بالایی برای خرید ساعت های جذاب و برند میکنند تا شیک به نظر برسند پس باید در زمان خرید باتری این ساعت ها نیز دقت کامل را به عمل اورد تا ساعت دچار مشکل نشود.

هم چنین برای ساعت های دیواری و رومیزی نیز باید باتری متناسب را خریداری کرد تا ساعت ها عمر مفید خود را طی کنند و زودتر از موعد خراب نشوند.

اما از کجا بدانیم کدام باتری برای ساعت ما مناسب است؟ بیایید تا با موارد مهم در زمان خرید باتری ساعت اشنا شویم تا باتری مناسبی برای ساعت های خود خریداری کنید.

در انتخاب باتری ساعت به این موارد توجه کنید؟

ساعت ها به دسته های مچی، دیواری و رومیزی تقسیم بندی میشوند و هر کدام از این دسته ها نیازمند نوع خاصی از باتری ها هستند. برای  خرید باتری ساعت  میتوانید به مرکز خرید باتری های شارژی ایران مراجعه کنید.

اغلب برای خرید باتری ساعت از نوع معمولی و غیر قابل شارژ آن استفاده میشود چرا که مصرف باتری این وسایل کم است و نیازی به باتری های قابل شارژ ندارند.

زمانی که میخواهید برای ساعت خود باتری خریداری کنید هم باید به نوع باتری دقت کنید و هم به برند آن چرا که تفاوت هایی میان برندهای سازنده باتری های ساعت وجود دارد.

انواع باتری

لیتیوم پلیمر

این دسته از باتری ها از جمله بهترین نوع باتری های موجود در بازار هستند که هم به صورت قابل شارژ و هم به صورت معمولی وجود دارند.

از باتری های لیتیوم پلیمر معمولی برای وسایل کم مصرفی مانند ساعت ها و از نوع شارژی آن برای وسایل پر مصرف تری مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده میکنند.

با این که این باتری ها از باتری های خوب بازار به شمار میروند و ولتاژ مصرفی پایینی دارند اما گران نیستند و قیمت کاملا مناسبی دارند.

هیبرید نیکل فلز

این باتری ها را میتوان در دسته باتری های قابل شارژ قرار داد که به دلیل ولتاژ مصرفی پایینی که دارند برای استفاده در وسایلی مانند مسواک های برقی بسیار مناسب هستند.

چرا که این مسواک ها اگر ولتاژ نامناسبی دریافت کنند کند و خراب میشوند لذا باید از باتری های نیکل فلز در این مسواک ها استفاده کرد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   نمونه هایی از لینک سایت های برگزیده

آلکالاین

باتری های الکالاین از جمله باتری های نام اشناتر بازار هستند و قیمت پایین تری نسبت به سایر انواع باتری ها دارند. ولتاژ نامی این باتری ها در روزهای اول 1.5 و در روزهای بعدی 1.2 ولت است.

لیتیوم یون

باتری های لیتیوم یون بسیار مشابه باتری های لیتیوم پلیمر هستند با این تفاوت که لایه های شیمیایی این باتری ها نسبت به باتری های لیتیوم پلیمر متفاوت هستند.

دقت کنید که اگر این باتری ها را بیشتر از ظرفیت آن ها شارژ کنید نشت میکنند و خراب میشوند لذا در زمان شارژ آن ها بهتر است تا از شارژرهای هوشمند استفاده کنند که خود روند شارژ را پس از تکمیل متوقف کنند.

باتری های سکه ای

معمول ترین نوع باتری ها برای ساعت های مچی باتری های سکه ای هستند. این باتری ها در دستگاه هایی استفاده میشوند که نیاز چندانی به ولتاژ مصرفی ندارند.

برای ساخت این باتری ها از دو فناوری استفاده میشود که موجب تفاوت هایی در نتیجه نهایی این باتری ها میشود. این دو روند به این صورت است:

سکه ای الکالاین

باتری های سکه ای میتوانند مانند باتری های الکالاین به تولید برسند که در این صورت ولتاژ نامی ان ها 1.5 ولت خواهد بود و با حرف L نشان داده میشوند.

سکه ای لیتیومی

باتری های سکه ای که با روش لیتیومی تولید میشوند ظرفیتی دو برابر باتری های سکه ای الکالاین دارند یعنی 3 ولت. این باتری ها با حرف C نشان داده میشوند.

زمانی که میخواهید باتری سکه ای مناسب ساعت خود را تهیه کنید بهتر است تا باتری اصلی ساعت را از ساعت جدا کرده و اعداد و حروف نوشته شده روی باتری را بخوانید.

با توجه به جدولی که مغازه های تعمیر و فروش ساعت دارند میتوانند باتری مناسب با ساعت شما را پیدا کرده و به شما تحویل دهند.

برند

بخش عمده ی بازار باتری ایران را باتری های پاناسونیک تشکیل میدهند که در واقع اشناترین نام در این صنعت در ایران باتری پاناسونیک است با این حال میتوان برندهای دیگری را نیز یافت.

دقت کنید که در زمان خرید باتری برای وسایلی مانند ساعت نیازی به خریدن باتری هم برند نیست اما مثلا در زمان خرید باتری برای وسایلی مانند گوشی های هوشمند حتما باید باتری هم برند با برند وسیله الکترونیکی را تهیه کنید.

منبع: https://www.batteries.ir

منبع نوشته