اگر به دنبال کلینیک درمان بواسیر در غرب تهران هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. بواسیر یک عارضه شایع است که معمولا بر اثر افزایش فشار وارده بر قسمت تحتانی روده و مقعد بروز می‌کند. یکی از سوالاتی که اغلب افراد می‌پرسند این است که آیا بواسیر درمان دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بواسیر درجه‌های مختلفی دارد که در نوع ابتدایی آن می‌توان با درمان خانگی این عارضه را برطرف کرد.

اما اگر هموروئید پیشرفته باشد، یکی از ساده‌ترین شیوه‌های درمانی آن لیزر هموروئید است. اگر می‌خواهید روش درمان بواسیر بارداری و راهکارهای پیشگیری از بواسیر در بارداری را بدانید این مطلب را مطالعه کنید. در انتها بهترین مرکز جراحی بواسیر در تهران را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید در این مرکز تحت عمل لیزر بواسیر قرار بگیرید.

بهترین مرکز جراحی بواسیر در تهران کجاست؟

در این مطلب می‌خواهیم بهترین مرکز درمان بواسیر غرب تهران را معرفی کنیم؛ پس اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای درمان بواسیر در تهران هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همان‌‌طور که می‌دانید بواسیر یا هموروئید، رگ‌های متورم در اطراف مقعد و یا رکتوم تحتانی هستند که ابتلا به آن برای فرد بسیار آزاردهنده خواهد بود. بواسیر می‌تواند به صورت ژنتیکی از والدین به فرزندان منتقل شده باشد؛ بنابراین اگر یکی از والدین شما به بواسیر مبتلا هستند احتمال اینکه شما نیز در طول زندگی خود به این عارضه دچار شوید بیشتر است.

از جمله موارد دیگری که می‌تواند خطر ابتلا به بواسیر را افزایش دهد می‌توان به مواردی چون چاقی مفرط، بلند کردن مداوم اجسام سنگین و یا وارد شدن یک فشار ثابت به بدن اشاره کرد. برخی از پزشکان نیز معتقد هستند که عواملی چون ایستادن و یا نشستن بیش از اندازه در طول روز نیز خطر ابتلا به بواسیر را افزایش می‌دهد. با این وجود می‌توان بواسیر را عارضه‌ای شایع دانست که احتمال ابتلای اغلب افراد به آن وجود دارد. از همین‌رو تصمیم گرفتیم در این مطلب با معرفی بهترین کلینیک درمان بواسیر در غرب تهران، به حل این مشکل در افراد کمک کنیم.

بواسیر چیست و چه علائمی دارد؟

قبل از آنکه مرکزی را برای درمان این عارضه معرفی کنیم اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که اصلا بواسیر چیست و با چه علائمی بروز می‌کند؟ آیا بواسیر درمان دارد؟ بواسیر یا هموروئید (hemorrhoid یا piles)  در واقع همان رگ‌های آسیب دیده نواحی مقعد و روده هستند که عارضه‌ای دردناک به شمار می‌روند.‌ همان‌طور که کمی پیش اشاره کردیم ایجاد فشار زیاد به بخش تحتانی روده که به مقعد متصل می‌شود یکی از دلایل عمده بروز این عارضه است.

هموروئید به دو دسته بواسیر داخلی و بواسیر خارجی تقسیم بندی می‌شود. اگر احساس درد در داخل مقعد داشته باشید بواسیر داخلی و درد در زیر پوست اطراف مقعد نشانه بواسیر خارجی است. خوشبختانه درمان‌های موثری برای درمان این عارضه وجود دارد از همین‌رو بسیاری از افراد به درمان بواسیر در خانه روی می‌آورند. اما بواسیر چه نشانه‌هایی دارد؟

علائم بواسیر چیست

قبل از اقدام به درمان بواسیر خارجی و داخلی باید نشانه‌های بروز این اختلال را بشناسید. به‌‌طور معمول نیمی از افراد بزرگسال تا سن 50 سالگی یکی از علائم بواسیر را به صورت خون ریزی، درد و یا خارش تجربه می‌کنند. برخی دیگر از علائم ابتلا به این عارضه عبارتنداز:

  • احساس خارش شدید در اطراف مقعد
  • احساس درد و سوزش اطراف مقعد
  • نشت مدفوع
  • مشاهده خون پس از اجابت مزاج
  • احساس پیچش و حرکات دردناک روده
  • کم خونی
  • ضعف و رنگ پریدگی
این نوشته را هم از دست ندهید :   10 علت نداشتن خواب راحت | بیماری

در صورت مشاهده علائم فوق، مشکوک به ابتلا به بواسیر هستید. این عارضه گاهی بدون درمان از بین می‌رود اما گاهی نیز برای درمان آن باید تحت نظر پزشک قرار بگیرید.

درمان بواسیر در بارداری و راهکارهای پیشگیری از بواسیر در بارداری

بواسیر در بارداری یکی از شایع‌ترین عارضه‌هایی است که خانم‌ها در بارداری به آن دچار می‌شوند. در این دوره عروق ناحیه مقعدی گشاد شده و دچار تورم می‌شوند. بدین ترتیب خانم‌ها نشانه‌ای از بروز بواسیر را به صورت بالشتک‌هایی در اطراف مقعد خود مشاهده می‌کنند. زایمان طبیعی و سزارین می‌تواند منجر به بروز هموروئید شوند؛ بواسیر در دوران بارداری مخصوصا در سه ماه اول بیشتر خود را نشان می‌دهند.

عوامل زیر می‌تواند منجر به بروز بواسیر در بارداری شود:

  • تغییرات هورمونی که منجر به یبوست می‌شوند
  • زور زدن هنگام دفع مدفوع
  • استراحت مطلق و نشستن‌های طولانی مدت
  • مصرف مکمل آهن در بارداری که منجر به یبوست می‎‌شود.

یکی از راه‌های درمانی بواسیر، لیزر هموروئید است. اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که درمان هموروئید در بارداری از طریق لیزر امکان پذیر است؟ پزشکان توصیه می‌کنند انجام هرگونه عمل در ناحیه مقعد در طی دوران بارداری انجام نشود مگر در موارد بسیار اورژانسی؛ از همین‌رو می‌توانید به درمان بواسیر در خانه و از طریق روش‌های خانگی روی بیاورید. این روش‌ها مانند استفاده از کمپرس آب گرم و یا ورزش و فعالیت در بیشتر مواقع اثرگذار هستند.

بهترین مرکز لیزر بواسیر در تهران

یکی از راه‌های درمان انواع بواسیر لیزر هموروئید است که طی آن می‌توان هر نوع بواسیری را درمان کرد. جراحی لیزر امروزه نسبت به روش‌های سنتی جراحی بواسیر رواج بسیار زیادی داشته است. این عمل به صورت سرپایی و بدون بیهوشی انجام می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های درمان بواسیر با لیزر، این است که برخلاف روش جراحی سنتی نیازی به پانسمان داخلی(تامپون) ندارد.

موضوع مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب یک مرکز معتبر برای درمان بواسیر است. بیتا کلینیک، کلینیک جراحی شکم، سینه و اندام و همچنین درمان هموروئید، یکی از بهترین کلینیک‌هایی است که می‌توانید برای درمان بواسیر داخلی به آن مراجعه کنید.

درمان بواسیر در بیتا کلینیک

در بیتا کلینیک خدمات متنوعی را دریافت خواهید کرد که تنها یکی از آن‌ها درمان بیماری‌های مربوط به نشیمنگاه است. جراحی زیبایی بدن مانند جراحی ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و لابیاپلاستی، جراحی زیبایی سینه مانند لیفت سینه و همچنین درمان هموروئید از جمله خدماتی است که در بیتا کلینیک به افراد ارائه می‌شود.

یکی از راحت‌ترین شیوه‌های درمانی هموروئید، عمل بواسیر با لیزر است. البته بسیاری به راه‌های درمان بواسیر در طب سنتی روی می‌آورند و یا درمان بواسیر در خانه را ترجیح می‌دهند. اما اگر بواسیر در مرحله پیشرفته‌ای قرار داشته باشد، درمان آن به کمک لیزر یکی از کم دردسرترین شیوه‌های درمانی این عارضه به شمار می‌رود. جراحی هموروئید با لیزر به دو صورت انجام می‌شود:

  • جراحی بواسیر با لیزر کم توان
  • جراحی بواسیر با لیزر پرتوان

جراحی لیزر کم توان در بیتا کلینیک بدون درد و خونریزی انجام می‌شود. همچنین اگر برای درمان بواسیر شما نیاز به لیزر پرتوان باشد، باز هم می‌توانید در کلینیک بیتا تحت درمان قرار بگیرید. درمان بواسیر با لیزر عوارض جانبی نداشته و به صورت سرپایی و بدون بیهوشی در این مرکز قابل انجام است.