تردیدی نیس که تسلا مدل X نسخه P100D یکی از سریع ترین کراس اوورهای حال حاضر جهان هستش. همونطور که قبلا شاهدش بودین، این کراس اوور الکتریکی تونست در رقابت شتاب مقابل بر رقبای مطرحی مثل لامبورگینی اوروس، مرسدس AMG G63 و رنجرور اسپرت SVR غلبه کنه. اما در این رویارویی جای خالی یه شاسی بلند هیجان انگیز احساس می شد و اون مدلی نبود جز جیپ گرند چروکی Trackhawk.

جیپ گرند چروکی Trackhawk از همون موتور ۶٫۲ لیتری V8 معروف گروه فیات کرایسلر که با نام Hellcat شناخته می شه، استفاده میکرد. این موتور سوپرشارژ با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۳ نیوتن متر گشتاور یکی از بهترین موتورهای ۸ سیلندر جهان حساب می شه.

واسه مقایسه بد نیس بدونین موتور به کار رفته در لامبورگینی اوروس ۶۴۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن گشتاور تولید می کنه، البته این رو هم اشاره کنیم که موتور شاسی بلند سریع ایتالیاییا با ۴ لیتر حجم، بسیار کوچیک تر از موتور قوی آمریکاییا هستش.

با تکیه بر موتور Hellcat، جیپ گرند چروکی Trackhawk میتونه در عرض ۳٫۵ ثانیه سرعت خود رو به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسونه؛ هم اینکه این شاسی بلند قوی راه یه چهارم مایل رو پس از ۱۱٫۶ ثانیه و با بیشترین حد سرعت ۲۸۹ کیلومتر در ساعت میگذرونه.

هر چند اینجور ارقامی شک نداشته باشین واسه یه شاسی بلند ۲٫۴ تنی واقعا تشویق برانگیز هستن، اما واسه شکست دادن تسلا مدل X نسخه P100D کفایت می کنن؟

واسه پیدا کردن جواب مت واتسون و دیگه دوستان ایشون در Carwow یه مسابقه درگ ترتیب داده و جیپ گرند چروکی Trackhawk رو در برابر تسلا مدل X P100D قرار دادن.

قبل از تماشای ویدیوی این مسابقه جذاب بد نیس یادآوری کنیم پیشرانه تسلا مدل X P100D در کل ۷۷۲ اسب بخار قدرت و بیشتر از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور داره. به لطف این پیشرانه توانا مدل X واسه رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت فقط به ۲٫۹ ثانیه نیازمنده.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ راه مراقبت از پوست مردان

این رو هم اضافه کنیم به غیر از دو شاسی بلند نامبرده، یه دستگاه مرسدس AMG GLC 63S هم در مسابقه درگ حضور داره. این کراس اوور آلمانی نیروی خود رو از یه موتور توئین توربوی ۸ سیلندر به حجم ۴ لیتری دریافت می کنه. این موتور که در زیر کاپوت چند مدل جور واجور اشتوتگارتی قرار داره، در GLC 63S  می تونه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنه.

اگه به هر دلیل امکان تماشای ویدیوی فوق واسه شما وجود نداره، باید بگیم بر خلاف استارت بسیار خوب گرند چروکی Trackhawk و پیش افتادن از بقیه، این تسلا مدل X P100Dه که در آخر با رکورد ۱۱٫۸ ثانیه زودتر از خط پایان فاصله ۴۰۲ متری عبور می کنه.

باحال اینکه رکورد مدل X فقط ۰٫۱ ثانیه از رکورد گرند چروکی Trackhawk بهتر بود. اگه برگزار کنندگان این مسابقه می تونستن زمان رسمی ۱۱٫۶ ثانیه رو که از طرف فیات کرایسلر اعلام شده محقق کنن، گرند چروکی Trackhawk به عنوان برنده میشناختنش. البته در مقابل، مدل X هم تونسته در بعضی از رکوردگیریا، زمان استثنایی ۱۱٫۳ ثانیه رو ثبت کنه. به هر ترتیب پس از این دو، کراس اوور اشتوتگارتیا با زمان ۱۲٫۱ ثانیه در رتبه سوم ایستاد.

در تست شتابگیری ثانویه بازم رقابتی میلی متری بین دو شاسی بلند آمریکایی شکل گرفت که در آخر رای به برتری گرند چروکی Trackhawk داده شد. در تست ترمزگیری هم در آخر نوبت به مرسدس AMG GLC 63S رسید تا بر رقبای قوی اما سنگین وزن تر خود غلبه کنه.