مطمئنن واسه شمام پیش اومده که بعضی وقتا بخواین تماس تلفنی خود رو ضبط کنین. در مورد این موضوع باید بگیم که انجام این کار در سیستم عامل اندروید بسیار ساده س!. راه های مختلفی واسه ضبط یه تماس تلفنی هست.

با این حال در این مطلب تلاش کردیم روی دو روش جور واجور متمرکز شیم: Google Voice و اپلیکیشنی به نام Call Recorder – ACR (لینک دانلود در انتهای مطلب) دور روشی هستن که می خوایم در ادامه مطلب به اونا بپردازیم.

ضبط تماس تلفنی قانونیه؟

قبل از هرچیزی بذارین در مورد جنبه های قانونی که ممکنه در این باره به وجود بیاد صحبت کنیم. اولین و مهم ترین چیزی که باید بدونین اینه که ضبط تماسای تلفنی در همه کشورها چیزی قانونی نیس؛ پس لازمه تا مقررات رو به صورت دقیق در منطقه خود مورد بررسی بذارین.

چیجوری به وسیله Google Voice تماسای تلفنی رو ضبط کنیم؟

اگه از کاربران سرویس Google Voice هستین ضبط تماسای تلفنی واسه شما بسیار آسونه. اگه عضو اپلیکیشن Google Voice نیستین خیلی راحت می تونین یه حساب کاربری جدید واسه این وسیله بسازین و به یکی از کاربران اون تبدیل شید.

قبل از اون که قادر باشین یه تماس تلفنی رو ضبط کنین، باید توانایی ضبط کردن تماسا رو فعال کنین. این کار رو می تونین به صورت برابر هم از راه وب (روش توضیح داده شده به وسیله ما) و هم از راه اپلیکیشن اندروید این سرویس انجام بدین.

اول وارد سایت Google Voice شید و به وسیله منوی کشویی سمت چپ روی گزینه Setting ضربه بزنین و بدین روش منوی تنظیمات رو باز کنین.

بعد در نسخه وب این سرویس گزینه Calls رو انتخاب کنین. در اپلیکیشن اندروید Google Voice هم کافیه به سمت پایین اسکرول کنین تا با بخش Calls مواجه شید.

Incoming Call Options آخرین گزینه در نسخه وب حساب می شه. به وسیله این گزینه می تونین توانایی ضبط تماسا رو فعال کرده و یا یه کنفرانس تلفنی رو شروع کنین. جهت فعال کردن این گزینه روی دکمه ای که در سمت راست اون قرار داره ضربه بزنین.

در مقابل در اپلیکیشن اندروید باید روی Advanced Call Settings ضربه بزنین و بعد گزینه Incoming Call Options رو فعال کنین.

باید اینم بگیم که که پیگربندی تنظیمات در نسخه وب (یا برعکس) Google Voice به صورت خودکار با نسخه اندروید (یا برعکس) اون همگام سازی می شه و احتیاجی نیس مراحل گفته شده در یکی از این دو نسخه رو دوبارهً بگذرونین. با به کار گیری Google Voice تنها می تونین تماسای ورودی رو ضبط کنین.

با به کار گیری Google Voice تنها می تونین تماسای ورودی رو ضبط کنین.

در هر صورت اگه نیاز داشتین که یه تماس تلفنی رو ضبط کنین، وارد صفحه کلید گوشی موبایل خود شید و روی شماره ۴ ضربه بزنین. در این هنگام یه اعلان صوتی به هر دو کاربر اطلاع میده که تماس مورد نظر در حال ضبط شدنه. واسه متوقف کردن روند ضبط هم کافیه دوباره روی شماره ۴ ضربه بزنین.

دوباره با به صدا در اومدن اعلان دیگری، متوقف شدن روند ضبط تماس تلفنی به اطلاع هر دو کاربر می رسه. در آخر فایلای صوتی به وجود اومده در حساب کاربری Google Voice شما ذخیره می شن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چاپگر HP کند است؟ تو تنها نیستی!

چیجوری به وسیله Call Recorder – ACR تماسای تلفنی رو ضبط کنیم؟

با اون که به کار گیری Google Voice بسیار آسونه، اما با این حال خیلی از قابلیتا مثل ضبط خودکار صحبت بدون این دست اون دست کردن پس از ایجاد تماس رو در اختیار کاربران قرار نمی ده. اینجاس که وسیله Call Recorder – ACR وارد میدون مسابقه شده و خودی نشون میده.

این اپلیکیشن علاوه بر دارا بودن ویژگیای بیشتر، ضبط شدن تماس تلفنی رو به اطلاع هیچ کدوم از کاربران نمیرسونه. پس اگه به دنبال اون هستین که یه تماس تلفنی رو به صورت مخفیانه ضبط کنین، این اپلیکیشن حسابی به کارتون میاد.

این اپلیکیشن ضبط شدن تماس تلفنی رو به اطلاع هیچ کدوم از کاربران نمیرسونه.

بد نیس بدونین که Call Recorder – ACR دارای دو نسخه متفاوت رایگان و پریمیومه. حالت پریمیوم این برنامه ضمن حذف کردن تبلیغات، بعضی ویژگیای به درد بخور و کاربردی مثل توانایی ضبط از راه مخاطبین، شروع ضبط کردن در وسط صحبت، ذخیره مکالمات ضبط شده در دراپ باکس یا گوگل دراپ و… رو واسه شما به اون اضافه می کنه.

پس از نصب Call Recorder – ACR باید شرایط و مقررات عنوان شده رو قبول کنین. پس از انجام این کار لازمه اجازه دسترسی به بخشای لازم رو واسه اپلیکیشن فوق صادر کنین.

پس از اون نوتیفیکیشنی واسه شما به نمایش در میاد که در صورت تأیید اون اجازه ضبط خودکار مکالمات رو به Call Recorder – ACR می دید. با انجام این کار واقعاً احتیاجی نیس کاری انجام بدین؛ وسیله فوق به صورت پیش فرض تماسای تلفنی شما رو ضبط می کنه.

اگه دوست ندارین که مکالمات تون به صورت خودکار ضبط شه، در صورت داشتن حساب کاربری پریمیوم این اپلیکیشن میتونین گزینه نامبرده رو به دلخواه خود تغییر بدین. وارد برنامه شید، به کمک باز کردن منوی کشویی سمت به سر برگ Settings برید و روی گزینه Recording ضربه بزنین.

به سمت پایین اسکرول کنین تا گزینه Start recording رو ببینین. در آخر اونو روی حالت Manual تنظیم کنین.

Call Recorder – ACR قابلیتای بیشتری رو درون خود جای داده؛ اگه می خواین امکاناتی بیشتر از یه ضبط ساده در اختیار داشته باشین، به کار گیری اونو به شما پیشنهاد می کنیم. با این حال باید بدونین که قابلیتای اضافی Call Recorder – ACR بیشترً پولی هستن و واسه گرفتن اونا باید ۳ دلار پرداخت کنین.

Google Voice

  • Google Voice
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: Google Inc
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۸۰٫۸/۱۲٫۳۷ مگابایت

دانلود

Call Recorder - ACR

  • Call Recorder – ACR
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده: NLL
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۴٫۹ مگابایت

دانلود

در بخش تکنولوژی سایت ما بخونین:

معرفی langbot؛ رباتی واسه فارسی کردن پیام رسان تلگرام

اولین نگاه به Files؛ فایل منیجر iOS 11 چه امکاناتی داره؟