کاهش 500 کالری در روز

به گزارش آلامتو به نقل از Health.com ؛ اساسی ترین راه واسه کاهش کالریه. اما شما چیجوری می خواید واسه دیدن نتیجه خوب کالری اضافی رو قطع کنین یا بسوزونین؟ جواب ساده س!: شما می تونین با حذف ۵۰۰ کالری در هر روز یه پوند در هفته کم کنین. (کالری سوخته براساس یه زن ۱۵۰ پوندیه.)

در واقع، با چند مبادله و تعویض در روز می تونین ۱۰ پوند در ۵ هفته از وزن خود رو کم کنین . پس تلاش کنین این ۲۵ ترفند آسون رو امتحان کنین:

  1. با پای خود ضربه بزنین.

دوستان لاغر شما شاید آدمای بی قراری هستن، که فقط با ضربه زدن با پای خود و یا بی قراری در طول روز ۳۵۰ کالری می سوزونن.

واسه چند روز در حالی که با تلفن حرف می زنید راه برید، و یا با دست و یا پای خود ضربه بزنین.

  1. از آجیلا فاصله بگیرین.

به خصوص اگه آجیلا تو یه ظرف بزرگ هستن، چون هرچه کاسه بزرگ تر باشه میل به خوردن بیشتر می شه.

آجیلا دارای چربیایی هستن که واسه قلب به درد بخور هستن، اما کالری بالایی دارن، مقدار کمی (حدود ۱ اونس) از آجیل مخلوط دارای ۱۷۵ کالریه. ۳ مشت آجیل دارای ۵۲۵ کالریه پس با قطع آجیلا بیشتر از ۵۰۰ کالری کم کنین.

نمی تونین در مقابل آجیلا خود رو کنترل کنین؟ پسته بخورین: ۲ مشت پسته فقط دارای ۱۵۹ کالریه، و هم اینکه پوست اون باعث کاهش سرعت خوردن اون می شه.

  1. در مقابل تلویزیون غذا نخورین.

با در نظر گرفتن تحقیقاتی از دانشگاه ماساچوست وقتی که شما در مقابل تلویزیون هستین تا ۲۸۸ کالری بیشتر می خورید. عوضش، روی میز غذا بخورین. و به جای یه ساعت تماشای تلویزیون یه ساعت واسه پیاده روی با همدیگه وقت بذارین، که ۵۲۷ کالری می سوزونه.

  1. مصرف سالادهای بزرگ رو محدود کنین.

سالادها ممکنه سالم به نظر برسن، اما با وجود تموم خوبیا می تونه پر کالری تر از لازانیا باشن. کارامل پنیر، آجیل، بیکن، آووکادو و میوه خشک، می تونه مقدار زیادی کالری به شما اضافه کنه.

فقط با خوردن یه سالاد خیلی ساده و سبک ۵۰۰ کالری صرفه جویی کنین. سبزیجات کم کالری مانند (فلفل، پیاز کبابی، یا قارچ) رو استفاده کنین و از کمی سس گوجه فرنگی استفاده کنین.

plate

بشقاب کوچکتر میتونه باعث کمتر غذا خوردن شه.

  1. از بشقابای کوچکتر استفاده کنین.

بشقاب ۱۲ اینچی خود رو با یه بشقاب ۱۰ اینچ تعویض کنین. شما با این کار ۲۰ تا ۲۵٪ کمتر می خورید و تا ۵۰۰ کالری صرفه جویی می کنین. و طبق گفته محققان احساس سیری کمتری نمی کنین.

  1. خامه رو خط بزنین.

یا دست کم اندازه اونو کم کنین.دسر قهوه با اندازه های بزرگ و گزینه هایی مانند خامه، شیر و شربت می تونه ۶۷۰ کالری داشته باشه.

وسوسه مصرف خامه دارین؟ تلاش کنین یه فنجون اسپرسو که در کل فقط ۳۰ کالری داره رو بخورین. با این کار شما ۶۴۰ کالری سود می کنین!

  1. تنقلات و بسکویت.

شما نباید یه جعبه بزرگ تنقلات رو به عنوان میان وعده کنار بذارین چون بسیار وسوسه انگیزه که شما همه ظرف رو خالی کنین.

  1. خوردن و نشستن.

وعده های غذایی به سبک خونواده، با بشقاب بزرگ و کاسه غذا روی میز، مردم رو به مصرف واسه بار دوم و سوم دعوت میکنه.

صدها کالری رو با پر کردن بشقاب قبل از آوردن اونا به روی میز رو قطع کنین. هم اینکه مصرف غذا در آشپزخانه رو قطع کنین. و در اونجا نشینین

  1. نوشیدنیا رو کم تر کنین.

شربتها، مخلوطای ترش، آب میوه های شیرین و نوشابه ها می تونن بیشتر از ۸۰۰ کالری داشته باشن.

  1. ماکارونی بخورین.

یه فنجون ماکارونی دارای فقط ۲۲۰ کالریه. اما براساس تحقیقات دانشگاه نیویورک حجم یه شام معمولی که در رستوران می خورید می تونه تا حد ۴۸۰٪ بیشتر از ۱ فنجون ماکرونی باشه، که دارای ۱۰۵۶ کالریه. حتی اگه شما ۲ فنجون ماکرونی هنوزم می تونین ۶۱۶ کالری ذخیره کنین.

  1. مهمانیا رو محدودتر کنین.

غذا خوردن با هفت نفر یا تعداد بیشتری مهمون می تونه باعث شه که شما ۹۶ درصد بیشتر غذا بخورین. مثل اینه که شام خود رو دو برابر کنین، ناهار خوردن با تعداد مهمانان کمتری باعث ذخیره ۵۰۰ کالری یا بیشتر می شه.

  1. بشقاب خود رو کامل خالی نکنین.

در هر وعده غذا ۲۵ درصد از غذای خود رو در بشقاب رها کنین. چیزی که باقی می مونه رو که به عنوان پس مونده غذا مونده رو واسه ناهار در روز بعد کنار بذارین.

اگه شما معمولا ۲۰۰۰ کالری یا بیشتر در هر روز می خورید، شما با این کار ۵۰۰ کالری از اونو کاهش می دید.

  1. حجم دسر رو کم کنین.

در منوهای غذا دنبال اندازه های کوچیک از دسرای بزرگ بگردین، پس شما می تونین کالریای اضافی رو کنار بذارین و پایان وعده غذایی خود رو شیرین کنین.

smoothie

بیشتر اسموتیا دارای کالری بالایی بوده و خوردن اونا چیزی جز زیاد شدن وزن به دنبال نداره.

  1. اسموتی نخورین.

یه اسموتی بزرگ ۳۲ اونسی دارای ۸۰۰ کالری یا بیشتره. واقعا مناسب نیس که شما چندین بار در هفته واسه صبحونه اونو استفاده کنین.

اگه تلاش کنین یه پیش غذای کم کالری از جو دوسر با شکر قهوه ای و تیکهای موز و یه فنجون قهوه مشکی رو بخورین. شما ۵۱۸ کالری نجات می دید.

  1. مواد غذایی به اصطلاح سالم نخورین!

وقتی که منوی غذا پر از غذاهای سالمه مردم گارد خود رو پایین میارن، دست کم کالری این غذاا تا ۳۵٪ است.

شمام به احتمال زیاد وقتی غذای سالم می خورید تا ۱۳۱ درصد نوشیدنی و دسر با کالری بیشتر سفارش می دید. از غذاهای پر کالری بیخیال شین تا ۵۰۰ کالری صرفه جویی کنین.

  1. مراقب روغنای مخفی و اضافی باشین.

به جای روغن موادغذایی خود رو کمی بپزید، بخارپز یا آب پز کنین در نتیجه شما ۱۲۴ کالری در هر قاشق غذا خوری روغن رو ذخیره می کنین.

  1. خواب کافی داشته باشین.

خواب کم می تونه شما رو گرسنه تر کنه، تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشون میده آدمایی که خواب مناسب دارن در حدود ۱۰۸۷ کالری صرفه جویی می کنن.

  1. بهترین میزبان باشین.

به مدت ۱ ساعت واسه خرید مواد غذایی برید، ۲ ساعت از وقت خود رو صرف پخت و پز واسه جشن و تعطیلات بکنین، میز رو بچینید، و خدمت رسانی کنین.

بعد از این که ۶۴۰ کالری سوزونده اید خوشحال باشین.

coca-cola

  1. عادت خوردن نوشابه رو کنار بذارین.

۱۲ اونس نوشابه دارای حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ کالریه. اگه شما دو سه بار در روز نوشابه می خورید، شما مقدار خیلی از کالری اضافی دریافت می کنین.

تشنگی خود رو با آب فرو بشونین و ۵۴۰ کالری انرژی ذخیره کنین.

  1. کمتر بخورین و سیر شید.

واسه صبحونه، ۲ تخم مرغ آب پز بخورین. (با این کار شما احساس سیری می کنین و حدود ۴۱۶ کالری کمتر در بقیه روز مصرف می کنین.)

قبل از ناهار و شام، از ۱ فنجون سوپ لذت ببرین. (شما حدود ۱۳۴ کالری کمتر در هر وعده غذا مصرف می کنین.) و در کل ۶۸۴ کالری در روز صرفه جویی کنین.

  1. پاپ کورن کره ای رو کنار بگزارید.

بله، یه ذرت بو داده بزرگ دارای حجم بزرگ ۱۰۰۵ کالریه.

پاپ کورن کمتری استفاده کنین و بیشتر از ۷۰۰ کالری انرژی ذخیره کنین.

  1. با معده خود هماهنگ باشین.

به این توجه کنین که وقتی احساس سیری می کنین، قاشق و چنگال خود رو وقتی که به رضایت رسیدید پایین بیارین.

به جای نگاه کردن به اینکه بشقاب خالیه به نشونه های بدن خود نگاه کنین وتا ۵۰۰ کالری در روز ذخیره کنین .

  1. نوشیدنیای بدون قند بخورین.

۲۰ اونس چای همراه با آب میوه اضافه شده می تونه ۴۰۰ کالری داشته باشه. و چای شیرین به سبک جنوبی بسیار بهتر از نوشابه س. یه بطری ۱۶ اونسی چای شربتی شیرین ۱۸۰ کالری داره. سه عدد از اونا ۵۴۰ کالری داره.

نوشیدنیای بدون قند رو انتخاب کنین و بیشتر از ۴۰۰ کالری انرژی ذخیره کنین.

  1. اندازه های هر وعده رو بررسی کنین.

کالری محاسبه شده در منوی غذا واسه میگو سرخ شده و برنج ۳۵۰ کالری در هر وعده س، اما ممکنه حجم اون به اندازه ۴ نفر باشه. پس اونو با سه دوست تقسیم کنین و ۱۰۵۰ کالری صرفه جویی کنین.

  1. زیاد به خوردن فکر نکنین.

حتی اگه شما در طعم پر چربیای مورد علاقه خود زیاده روی کنین، با حجم ۵ اونس به جای ۱۲ اونس ۵۵۰ کالری رو نجات می دید.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

اختصاصی خبرهای داغ روز روشای لاغری آسون رژیم لاغری کالری کاهش وزن

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۷ جمله ای که کارکنان شما را تحت فشار قرار می دهد (و در عوض چه باید بگویید)