walking

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ بیایید با هم روراست باشیم. هممون دست کم روزانه نیم ساعت با شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و خیلی برنامه های دیگه وقت می گذرونیم. اگه بخوایم تصمیم عاقلانه ای بگیریم گوشیا رو کنار می ذاریم و همون تایم رو به پیاده روی می پردازیم. با پیاده روی هم وقت رو به پوچی نگذرانده ایم و هم به سلامت خودمون اهمیت دادیم. ۷ چیز هست که هنگام پیاده روی واسه بدن اتفاق میفته.

حدود ۱۵۰ کالری می سوزونین

بسته به وزن و سرعت پیاده روی بدن شما دست کم ۱۵۰ کالری می سوزونه. پس نگران مقدار کم کلوچهایی که بعد از نهار خوردید نباشین.

احساس آروم تری دارین

پیاده روی حتی اگه تو یه منطقه و خیابون شلوغ و پر سروصدا هم باشه می تونه آروم بخش باشه. واسه عمیق تر شدن این آرامش یه برنامه مدیتیشن در گوشی نصب کنین و به راهنمای مدیتیشن پیاده روی گوش بدین.

ماهیچه های پاها شکل می گیرن

فقط نیم ساعت پیاده روی در روز ماهیچه های پا رو تقویت کرده و شکل میده. در هفته دو بار پیاده روی رو به همراه ورزشای قدرتی انجام بدین.

رگای واریسی کمتر می شن

ثابت شده که پیاده روی منظم هم ظاهر و هم درد واریس رو کمتر می کنه. فقط باید هنگام پیاده روی کتانیای مناسب بپوشید.

هضم و گوارش غذا بهتر می شه

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۳ ترس رایج در رابطه عاطفی

تلاش کنین پس از یه وعده غذای سنگین جلوی تلویزیون روی مبل لم ندین. یه پیاده روی نیم ساعته باعث می شه غذا در سیستم گوارشی حرکت کرده و سطح قند خون هم ثابت می مونه.

خلاق تر میشین

میدونید چه چیزایی شما رو از خلاقیت باز می داره؟ تماشای سریالای تکراری. وقتی به پیاده روی می رید یه دفترچه با خود وردارین. اون وقته که با ایده های خلاقانه ای که به ذهنتون میاد حیرت زده میشین.

تشویق میشین بیشتر ورزش کنین

پس از چند هفته که به همین روال ادامه دادین دیگه پیاده روی مثل آب خوردن می شه و احساس می کنین باید تمرینا رو کمی بیشتر کنین. مثلا نیم ساعت دوچرخه سواری کنین یا هر چیز دیگه.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

بدونیم تمرینات ورزشی کالری