دلفینا پستاندارانی آبزی هستن که در سراسر جهان زندگی می کنن و تا کنون بیشتر از ۳۰ گونه دلفین شناسایی شده که همه اونا گوشت خوار هستن و از ماهیا و دیگه آبزیان تغذیه می کنن و در مورد نهنگ قاتل از دیگر پستانداران دریایی تغذیه می کنن.

بیشتر از سی گونه از این موجودات در اقیانوسا زندگی می کنن با این حال پنج نوع دلفین هم در رودخانه ها زندگی می کنن حقایق این پنج نوع دلفین نشون میده که این دلفینا با هم متفاوت هستن و اصل و نسب برابری ندارن و از نژاد متفاوت هستن مثلا بعضی از دلفینا مثل دلفینای اقیانوسی هستن ولی یه سری های دیگه اینطور نیستن.

محققان این جوری نتیجه گیری کردن که دلفینا اول اقیانوسی بودن ولی به دلیلای خاصی به رودخانه ها عقب نشینی کردن و خود رو با این شرایط وفق دادن و روز به روز هم در حال تکامل هستن.

اندازه ی دلفینا از کوچیکترین ۴ فوت شروع می شه و تا ۳۰ فوت هم مشاهده شدن دلفینا کوچیک ۴ فوتی مائوئی نام دارن.

بزرگترین دلفین هم نهنگ قاتل اسمشه که از لحاض فنی نهنگه اما در بعضی موارد مثل دلفینا هستش که بزرگی ۳۰ فوتی داراه

حقایق دیگری که هست اینه که دلفینا از نژاد پستانداری بوجود آمده که قبلا روی زمین زندگی می کرده و پس از تکامل به داخل آب وارد شده.

دلفینا می تونه ۱۰ برابر بالاتر از محدوده شنوایی بشر بشنون که به شکار در آب بسیار کمک می کنه و هم اینکه به دلیل دید بسیار خوب خود خیلی راحت می تونن طعمه رو ببینه و اون رو شکار کنن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   منابع مقاله درموردبهرام چوبین، اسدی طوسی

شنوایی دلفین اکثرا از راه ارتعاشات در فک پایین دلفین انجام می شه و آناتومی دلفین نشون میده که یه محدوده پر از چربی که از فک پایین به گوش داخلی از دلفین وصل شده هست.

زندگینامه میلیونرهای خودساخته

فواید گوش دادن به موسیقی واسه بدن