New Way

همه چیز به انگیزه شما بستگی داره! انگیزه انجام دادن کاری رو دارین؟ پس مطمئن باشین انجام دادنش نه فقط ساده س! بلکه لذت بخش هستش.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ مردم می تونن درک و شناخت های عمیقی نسبت به رفتار خود داشته باشن. با این حال همین مردم ممکنه درباره شناخت دلیل رفتارای خود و بقیه اشتباهات بزرگی مرتکب شن. بعضی از این مردم تبدیل به نویسنده و سخنران می شن و ممکنه صحبتای درست و غلط خود رو به بقیه انتقال بدن.

شکی نیس که قصد این افراد خوبه و خیلی از اونا دوست دارن که به بقیه در راه موفقیت کمک کنن. اما بسیار اتفاق می افته که این افراد ایده ها و صحبتایی رو گسترش می کنن که برخلاف جذابیتشان، اشتباه هستن. اینجا سه مورد از افسانه هایی که درباره انگیزه عادی هستن، مطرح می شه:

فقط اهداف خود رو بنویسین و موفقیت شما تضمین شده!

داستانی هست که سخنرانان و نویسندگان انگیزشی عاشق تعریف کردن اون هستن که درباره ورودیای سال ۱۹۵۳ ییله. طبق این داستان محققان از فارغ التحصیلان دانشگاه ییل پرسیدن که هدفی واسه آینده هست که بخوان به اون برسن و اونو نوشته باشن.

بیست سال بعد محققان پیدا کردن که حدود ۳ درصد از دانشجویانی که اهداف مشخصی رو نوشته بودن از کل ۹۷ درصد دیگه ثروتمندتر بودن. خیلی حیرت آوره، نه؟ اگه داستان حقیقت داشت مطمئناً خیلی عجیب بود، در حالی که غلطه.

من خودم دوست دارم که موفقیت این قدر ساده باشه. اگه بخوایم مساوی با قضیه برخورد کنیم، دلایلی هست که میگه دقیق بودن درباره اهدافی که می خواین به اون برسین خیلی با اهمیته. این تضمینی واسه رسیدن به ثروت نا تموم نیس، اما مهمه. به زبون دیگه دقیق بودن لازمه اما کافی نیس. نوشتن اهداف اما نه لازمه و نه کافی. این که اهدافمون رو بنویسیم به کسی آسیبی نمی زنه، اما هیچ دلایل محکمی واسه این که این کار کمکی بکنه، وجود نداره.

تنها تلاش کن بهترین کاری رو که میتونی بکنی!

این باور هست که گفتن “تو تلاش خود رو بکن” به بقیه یا حتی خود، بسیار انگیزه بخشه. این جمله انگیزه بخش نیس. از نظر نظری این جمله باعث می شه که فشار زیادی روی فرد گذاشته نشه. در واقع این جمله کم و بیش این اجازه رو به فرد میده که معمولی باشه و تلاش متوسطی ارائه کنه.

ادوین لاک و گری لاثام، دو روانشناس سازمانی سرشناس، چند دهه رو صرف مطالعه فرق بین اهداف “آخر تلاش” و نقطه مقابل اون کردن: اهداف مشخص و سخت. دلایلی که از بیشتر از ۱۰۰۰ تحقیق انجام شده در سراسر دنیا جمع آوری شدن، نشون میدن اهدافی که نه فقط واو به واو چیزی که باید انجام شه رو مشخص می کنن، بلکه سختی بسیاری هم دارن، در واقع منتهی به کارکرد خیلی بهتری از حالتی می شن که فرد “تنها تلاش خود رو کرده.” این بدین خاطره که اهداف سخت تر باعث می شن که شما تلاش، دقیق شدن و فوکوس کردن وتعهد خود رو، بیشترً به شکل ناخودآگاه، نسبت به هدف زیاد کنین، پایداری بیشتری نشون بدین و بهترین به کار گیری موثر ترین راهبردها کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   کوپلر

فقط موفقیت رو تصور کن!

کسائی که “تفکر مثبت” رو تبلیغ می کنن، بسیار طرفدار این پیشنهاد هستن اما تصور کردن موفقیت، به خصوص موفقیت بدون تلاش، نه فقط کمک کنده نیس، بلکه بسیار باعث می شه که خود رو به طرف شکست جهت بدین.

عده کمی از مربیان انگیزشی می دونن که فرق بزرگی بین “باور به موفق شدن” و “باور به موفق شدن خیلی راحت” هست. مثبت اندیشان واقع گرا باور دارن که موفق می شن، اما هم اینکه باور دارن که باید خود با تلاش، برنامه ریزی دقیق، پایداری و انتخاب راهبردهای درست باعث موفقیت شن. اونا از تفکر درباره چیزای منفی فرار نمی کنن، چیزایی مثل این که با چه مشکلاتی روبه رو می شن و چیجوری باید از اونا عبور کنن.

از طرف دیگه مثبت اندیشانی که واقع نگر نیستن باور دارن که اگه موفقیت رو زیاد و زیادتر تصور کنن، موفق می شن. تحقیقای گذشته نشون میدن که این کار در واقع انرژی لازم واسه رسیدن به اهداف رو از ما میگیره. آدمایی که زمان زیادی رو صرف رویاپردازی درباره آینده ای بی مشکل می کنن، براشون سوخت کافی واسه رسیدن به اون جا باقی نمی مونه.

شما می تونین دیدگاه مثبت واقع گرایانه تری رو با ترکیب کردن اعتماد به توانایی خود در رسیدن به موفقیت و آزمایش رو راست رقابتای پیش رو، به دست بیارین. موفقیت رو تصور نکنین، قدمایی رو تصور کنین که باید واسه رسیدن به موفقیت وردارین.

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

چیجوری اراده قوی داشته باشیم؟

افزایش انگیزه سپیده دانایی