در طول ورزش دچار اشتباهات جزئی شدن پیشگیری ناپذیره و این اشتباهات جزئی هم مضر نیستن اما اگه این اشتباهات در شما نهادینه شده باشه ممکنه نیاز به تغییر در دونسته های خود داشته باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ اگه در روال تناسب اندام خود به سختی تلاش می کنین، نباید از یه برنامه کششی مناسب غافل شید. کشش، بیشتر در تمرینات خیلی از افراد ندیده گرفته می شه، چون اونا تصور می کنن که نتیجه اون خیلی قابل توجه نیس، و چون زمان، بسیار ارزشمنده، اونا بهتر می دونن بجای کشش، وقت بیشتری رو به انجام تمرینات کاردیو یا قدرتی اختصاص بدن.

اما وقتی که کشش بدرستی انجام شه، در واقع می تونه کارایی شما واسه انجام تمرینات دیگه رو بهتر کنه و در عین حال خطر آسیب تون رو هم کم کنه. با در نظر گرفتن چیزی که گفته شد، چندین باور اشتباه در مورد حرکات کششی هست. اجازه بدین واسه حذف این باورها کمی وقت بذاریم تا شما رو در دامش گرفتار نکنه.

باور غلط ۱: کشش، باید دردناک باشه

اولین باور اشتباه اینه که انجام حرکات کششی باید دردناک باشه. خیلی از افراد فکر می کنن که قراره با انجام حرکات کششی، درد زیادی رو متحمل شن. باید بدونین که بین درد و احساس ناراحتی، فرقی هست.

شما موقع انجام حرکات کششی، به دلیل کشیده شدن عضلاتتون، کمی احساس ناراحتی می کنین، اما هر وقتی که احساس درد کردین، باید حرکت رو متوقف کنین. حرکات کششی نباید هیچوقت به طور کامل دردناک باشن. اگه اینطوره، یا زیادتر از اندازه عضلاتتون رو کشیده اید، و یا حرکت کششی رو بدرستی انجام نمی دین.

باور غلط ۲: حرکات کششی می تونن در هر وقتی انجام شن

باور اشتباه دیگه اینه که شما می تونین حرکات کششی رو در هر وقتی انجام بدین. مردم معمولا فکر می کنن که می تونن در هر وقتی به سراغ حرکت کششی برن: موقع تماشای تلویزیون، در صبح قبل از رفتن به محل کار، یا قبل از شروع جلسه تمرینشان. اما این جوری نیس!

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ ماده غذایی مهم که باید به اندازه کافی مصرف کنید

در واقع انجام حرکات کششی قبل از گرم کردن بدن، باعث آسیب می شه! واسه اینکه بطور کامل از حرکات کششی بهره ببرین، باید بدنتون گرم باشه. پس حرکات کششی رو به بعد از جلسه تمرینتان، یا بعد از یه گرم کردن سبک بندازین. هیچوقت یه عضله سرد رو نکشید. اگه اینکار رو انجام بدین، به احتمال زیاد، دردی که در باور شماره ۱ به اون گفته شد رو هم احساس می کنین.

باور غلط ۳: کشش واسه عضلات سفت، عالیه

آخرین باور اشتباه اینه که کشش، واسه عضلات دردناک و سفت مناسبه. بیشترین وقتی که بیشتر افراد شروع به کشش می کنن، وقتیه که بعد از یه تمرین سخت از خواب بیدار می شن، و احساس می کنن که عضلاتشون سفت شدن و به خاطر این، حرکات کششی انجام میدن.

اما واسه رسیدن به نتیجه مطلوب، شما باید همیشه تموم بخشای بدنتون رو بکشین. اگه بطور منظم، حرکات کششی رو واسه تموم گروه های عضلانی در بدنتون انجام ندین، دامنه حرکتی شما با بالا رفتن سنتون، کوتاه و کوتاه تر می شه. و وقتی که انعطاف پذیری تون رو از دست دادین، برگشت به وضعیت قبل، خیلی سخت تر از وقتی هستش که می تونستید اونو حفظ کنین.

با انجام منظم حرکات کششی، صرفنظر از اینکه عضلاتتون سفت هستن یا نه، بهتر می تونین انعطاف پذیری تون رو در دراز مدت حفظ کنین. این موضوع به نوبه خود می تونه به شما کمک کنه واسه سالای بسیاری که پیش رو دارین، فعال بمونین.

بسیار . شما نباید به خودتون اجازه بدین که این باورهای اشتباه در مورد کشش رو باور کنین. کشش، یه جزء لازم از هر برنامه تمرینیه، اما باید بدرستی انجام شه.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

تمرینات ورزشی مجله تناسب اندام مطالب باحال روز