لوازم آرایشی

شما واسه خرید لوازم آرایش کجا می رید؟ داروخونه ؟ فروشگاه های عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی؟ شاید هم می رید سراغ بساط  دست فروشا و با قیمت کمتر چند قلم از اجناس آرایشی و بهداشتی رو می خرید و می برید خونه. به هر حال اگه اهل به کار گیری لوازم آرایش در منزل هستین، بد نیس اصول خرید این اجناس رو یاد بگیرین. اینجا به ۳ خطای عادی در خرید لوازم آرایشی می پردازیم :

اشتباه اول : بی توجهی به خطرمسمومیت

خیلی از بانوان طرفدار لوازم آرایشی هستن که روی پوست اونا موندگاری طولانی تری داشته باشن که فروشندگان هم با در نظر گرفتن این نیاز،اجناس خود رو با عنوان، رژلب ۲۴ ساعته و یا کرم پودر گریم به مشتریان عرضه می کنن. بد نیس بدونین مواد آرایشی که دارای موندگاری طولانی تری روی پوست هستن شامل درصد بالایی سرب هستن چون این فلز تاثیر زیادی در باقی موندن پارافین و رنگهای صورت روی پوست داره. هر چی قدر سرب در این اجناس آرایشی بیشتر باشه موندگاری این اجناس روی پوست هم طولانی تر هستش.

پیشنهاد کاربردی:  واسه اینکه بفهمین لوازم آرایشی که قصد خرید اون رو دارین شامل سربه یا نه، می تونین از آزمایش بسیار ساده ای استفاده کنین. مقداری از رژ لبتان رو روی دستتون بمالید،با یه انگشتر طلا روی اون رو خراش بدید.اگه رنگ اون به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشین که اون محصول دارای درصد بالایی از سربه.بد نیس بدونین لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده در تولید اون روی برچسبشان گفته شده، سرب نداره و وزارت بهداشت هم واسه لوازم آرایشی و بهداشتی که شامل سرب باشن،برچسب فارسی تایید شده صادر نمی کنه.

اشتباه دوم : بی توجهی به تاریخ مصرف

شمام عادت دارین اگه عاشق رنگ یه سایه چشمتون هستین، اون رو سالها درون کشوی میز آرایشتان نگه دارین؟ ولی حتما میدونید پس از چند سال اون ماده آرایشی دیگه حالت پودری اولیه خودشو نداره و به آسونی روی پوست شما پخش نمیشه. دومین نکته ای که هنگام خرید لوازم آرایش باید به اون توجه کنین تاریخ مصرف گفته شده روی جعبه  لوازم آرایشیه. به گفته محققان روسی بیشتر از نصف بانوانی که واسه خرید لوازم آرایش به فروشگاه ها می رن کوچیکترین توجهی به تاریخ مصرف این اجناس ندارن و هم اینکه تا وقتی تموم نشه اون رو دور نمی ریزن. این در حالیه که خیلی از این اجناس ماه ها هم در فروشگاه ها، گمرک و….  باقی می مانند و وقتی به فروش می رسن چیزی به پایان تاریخ مصرف شون باقی نمونده.

پیشنهاد کاربردی: هنگام خرید لوازم آرایشی قبل از پسندیدن رنگ این اجناس به دنبال تاریخ مصرف اون باشین. اجناس معتبر حتما دارای تاریخ تولید وتاریخ انقضا هستن. معمولا اجناس آرایشی وقتی بوی بدی می گیرن و دیگه اون قوام و پوشانندگی اولیه خودشون رو ندارن شما می تونین مطمئن باشین که تاریخ مصرفشون به پایان رسیده.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آیا ممکن است تست مولکولی در فرد مبتلا به کرونا منفی شود؟

اشتباه سوم : خرید محصول قلابی به جای اصل

ممکنه شما به جعبه یه ریمل نگاه کنین و ببینین برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت رو داره و با خیال راحت اون رو بخرین ولی بد نیس بدونین فقط داشتن برچسب وزارت بهداشت کافی نیس.دکتر سیدجمال سعید واقفی،دبیر انجمن داروسازان میگه: «بعضی وقتا مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانالهای رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شن بسته بندی پلمپ شده ندارن و خیلی راحت از طریق افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شن که ممکنه مشکلات بدی روی سلامت پوست شما برجای بذارن. درا ین صورت شما پول زیادی واسه یه مارک معتبر پرداخته اید ولی لوازم آرایشی قلابی رو مصرف می کنین. در بعضی از موارد متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی راساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده، پر می کنن که این موضوع سلامت مصرف کنندگان رو تهدید می کنه.این در حالیه که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد واسه جفت و جور مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت بازم معلوم نیس که واقعا چه چیز مصرف می کنن. »

پیشنهاد کاربردی: واسه اینکه دچار اینجور مشکلاتی نشید اول لوازم آرایشی معتبر رو انتخاب کنین و بعد از برچسب وزارت بهداشت و پلمپ بودن اون محصول مطمئن شید.چندیه که شما برچسبهای سفید رنگی با نوشته های مشکی رنگ رو روی اجناس آرایشی می بینین. براساس ماده ۱۱قانون مواد خوردنی ، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی باید روی تموم شکل های جور واجور خارجی برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا،شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشه. دقت کنین شماره ثبت، شماره استفاده و بارکد اصلا نشونه مجوز تولید بهداشتی نیس و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشن. بد نیس بدونین مندرجات وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر ( مانند درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی نویس روی برچسب اصلی ظرفه که نوع آخر، بهترین نوع ممکن واسه غیرتقلبی بودن اون محصولاته

چیجوری در پیری هم جوون به نظر برسیم؟

چیجوری با آرایش جوون شیم؟

راهنمای خرید لوازم آرایشی صدف نیوز