japan

، در چند قرن گذشته، همیشه سرزمین رویایی ایرانیان بوده. نشون به اون نشون که در دهه های ۶۰ و ۷۰ مهاجران ایرونی بسیاری به ژاپن می رفتن و حتی بعدا بعضی چهره های سیاسی صحبت از الگوی ژاپن اسلامی واسه پیشرفت کشور کردن. پس، جالبه ببینیم این کشور شرق آسیایی که روز ملی اش مثل ایران، بیست و دوم بهمنه چه چیزایی داره که می تونه واسه یه گردشگر ایرونی باحال باشه؟

۱. مطمئنا پیشرفت صنعتی، اولین چیزیه که یه ایرونی رو در این سفرها به خود جذب می کنه. از ترنای سریع السیر گرفته تا ساعتای مچی؛ البته باید در نظر داشته باشین که دیگه از اون قدرت قبلی ژاپن در وسایل صوتی و تصویری خبری نیس (چون مثل این کارخانه ها اکثرا به چین رفته) و هم ممکنه غلظت صنعتی شدن دلتون رو بزنه. مخصوصا اگه مجبور باشین که شبی رو در یکی از هتلای کپسولی به سر ببرین؛ هتلایی که در مساحت کوچیک یه در دو متر، فقط جایی واسه خوابیدنه. با این حال انگار درسایی هم از این پیشرفت ژاپنیا واسه ما هست. مسافران ایرونی که به این کشور می رن از نظم و سختکوشی به عنوان دو صفت نیکوی ژاپنیا یاد کردن. (البته مهمون نوازی و ادب این مردم هم مثال زدنیه) در این مورد بد نیس از تجربیات این کشور و مردم اون در مورد زلزله هم باخبر شید و البته امیدوار باشین که یه زلزله قوی رو در این کشور تحمل کنین تا شاید ترستون واسه همیشه از این پدیده طبیعی بریزه. حالا که حرف از حامی مدرنه، بذارین همین جا بگیم که حتما در ژاپن یه روز رو به دیزنی لند اختصاص بدین که یکی از سه دیزنی لند معروف دنیاس. این پارک که یه جور شهربازیه دارای همه شخصیتا و المانایی مثل میکی موس یا سیندرلا اونم با خونه و قصرشان در ابعاد واقعیه که ما کودکی خود رو با اونا گذرونده ایم. در خود توکیو باید به دیدن ایفل توکیو هم برید که برجیه با کاربرده هایی مثل برج میلاد خودمون. صد درسته که خرید رو هم یادتون نره و البته بدونین که دارین در یکی از کشورای گران جهان قدم می زنید و پول خرج می کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   با افزایش Quality score هزینه کمپین ادوردز را کاهش دهید

۲. اگه به تاریخ علاقه داشته باشین؛ حتما سرگذشت امپراتوری ژاپن (که هنوزم در نام هست و این کشور امپراتور داره) باید براتون باحال باشه. پس دیدار از کاخای توکیو می تونه براتون باحال باشه. به همین اندازه باید از دیدن دو شهر هیروشیما و ناکازاکی هم استقبال کنین. شهرهایی که فقط حامی بربریت بشر در به کار گیری بمب اتم بوسیله آمریکاست. البته جالبه بدونین که آمریکاییا حالا در ژاپن حضور نظامی دارن و از این رو گفته شده حواستون باشه در شهرهایی مثل توکیو به مناطق حساس اونا نزدیک نشید تا براتون دردسری ایجاد نشه. در کنار تاریخ باید به دین هم بپردازیم که در این مورد بازدید از معابدی چون آساکوسا پیشنهاد می شه. اگه به کیوتو هم رفتید؛ دو معبد مشهور در این شهر رو هم بازدید کنین.

۳. ژاپن به کشور بدون خاک معروفه. منظور این نیس که این کشور سرزمین نداره بلکه منظور اینه که مجمع الجزایر ژاپن با بیشتر از ۳۰۰۰ جزیره و البته جمعیتی برابر ۱۲۷ میلیون نفر یکی از متراکم ترین کشورای دنیاس. با این حال شاید بتونین از سواحل توفانی این کشور لذت کافی رو ببرین؛ منطقه طبیعی هاکونه رو تماشا کنین و به تماشای کوه آتشفشانی فیجی بشینین.

چیجوری بریم؟

واسه رفتن از تهران به توکیو مشکلی ندارین و می تونین از پرواز مستقیم یا با واسطه پکن استفاده کنین. با این حال گرانی بلیت و مشکلات احتمالی روادید و هم نامعلوم بودن این کشور واسه ما ایرانیا باعث می شه به همون راه حل همیشگی روی بیاریم. بدیش اینه تور ژاپن بسیار گرانه و ده شب موندن در این کشور می تونه ۱۸ میلیون تومن خرج روی دستتون بزاره.

دیدنیای کیوتو ژاپن

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

تور ژاپن جام جم آنلاین