ریش beard

این ماه در کشورای خارجی “نوامبر بدون اصلاح” نامگذاری شده و هدف از اون جلب توجه مردم به سرطانهاییه که مردان به اون گرفتار می شن.

به گزارش فرادید به نقل از هافینگتون پست، بنا به اون چیزی که در سایت این کمپین اومده، هدف از این کمپین “افزایش باخبر شدن از راه گرامیداشت موهایمانه. موهایی که خیلی از مبتلایان به سرطان اون رو از دست میدن.”

اما جدای از این موضوع، داشتن ریش فوایدی واسه مردان داره که بد نیس بدونین.

ریش می تونه روند افزایش سن رو کُند کنه

ریش شما می تونه ۹۰ تا ۹۵ درصد از اشعۀ فرابنفش رو دفع کنه و اینطوری مانع از ایجاد چین و چروک صورت و هم اینکه سرطان پوست شه.

ریش گذاشتن یعنی از شر موهای زیرپوستی خلاص شدن

اون موهای ریز، مزاحم و دردناکی که گاهی وقتا زیرپوست صورت رشد می کنن، قدرت مقابله با ریش رو ندارن. هم اینکه دیگه خبری از قرمزی و التهاب پوست که معمولاً بعد از تراشیدن ریش اتفاق می افتد هم نخواد بود.

مردان ریش دار مردونه تر به نظر می رسند

اگه دوست دارین ظاهری مردونه داشته باشین، ریش داشتن به شما کمک زیادی می کنه. طبق تحقیقی که در مجلۀ تکامل و رفتار بشر به چاپ رسید، هم زنان و هم مردان موی صورت مردان رو به مردونگی بیشتر تعبیر می کنن. اما طول ایده آل ریش چقدره؟ در این تحقیق گفته شده که ریشی که ده روز رشد کرده، بیشترین حد جذابیت رو داره.

ریش اوقات فراغت بیشتری رو رقم می زند

مردان بی ریش به صورت میانگین ۳۳۵۰ ساعت از عمرشون رو صرف اصلاح صورت خود می کنن. اما مردانی که ریش دارن، تقریباً به همون اندازه وقت در اختیار دارن که به کارای مورد علاقۀ شون مثل کتاب خوندن، ورزش کردن و کمک به همنوع اختصاص بدن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۲۵ مرگ عجیب و باور نکردنی !!

ریش می تونه علائم آسم و آلرژی رو کم کنه

موی صورت می تونه بخشی از غبار و گرده ها رو قبل از اینکه وارد سیستم تنفس شما شن، به دام بندازه. این مانع از ورود آلاینده هایی که بالقوه امکان ایجاد مریضی و عفونت رو دارن به بدنتون می شه.

ریش شما رو گرم نگاه می داره

دقیقاً مثل موی سر، ریش هم صورت رو از عوامل خارجی محفوظ نگاه می داره. یه مرد کانادایی به نام پیت هیکی وقتی این فرضیه رو تست کرد و در زمستون تنها ریش نصف صورت خود رو تراشید. اون شهادت می دهد که بخش ریشدار صورتش زمستون بسیار گرم و نرم تری رو تجربه کرده.

ریش پوستتون رو مرطوب نگاه می داره

مردانی که صورتشون رو می تراشند باید واسه جلوگیری از خشک شدن پوستشون بعد از اصلاح، از افتِرشِیو استفاده کنن. اما ریش به صورت طبیعی پوست رو مرطوب کرده و روغنهای طبیعی که پوست تولید می کنه رو حفظ می کنه. ریش مثل مانعی در برابر نیروهایی مثل باد و هوله عمل می کنه و روغنهای دور و بر چانه و لپها رو حفظ می کنه.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

خواص عشق واسه بدن

فرادید