واسه موفقیت در هر کاری که میکنین خلاقیت حکم یه محرک رو داره و بدون اون ممکنه نتونین با شتاب رضایت بخشی رو به جلو حرکت کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ مدت زیادیه که در کسب و کارای مربوط به فضای آنلاین، گفته می شه محتویات تولیدشده نقش کلیدی در موفقیت اجرا می کنن. این یه واقعیته و اگه بخواین در این کسب وکار به سودی برسین؛ باید محتوایی تولید کنین که شما رو نسبت به رقبایتان جدا کنه.

رسیدن به سطح بالا در تولید محتوای باکیفیت نیازمند موارد مختلفیه که یکی از مهم ترین اون ها، داشتن خلاقیت حساب می شه. در واقع اگه وظیفه شما تولید محتوا باشه؛ باید در نظر داشته باشین که خلاقیت بزرگ ترین یار شما در این راه هستش.

به زبون ساده یعنی خلق ایده های جدید و بامعنی و بالاتر از قوانین، الگوها و روش های سنتی. درواقع خلاقیت محرکه اصلی واسه تولید محتویات و محصولاتیه که نسبت به استانداردهای روز از کیفیت بالاتری بهره مند باشن.

اپل به صورت همیشگی از خلاقیت کارمندان خود استفاده می کنه تا بتونه کالاهایی با کیفیت بهتر تولید کنه و همین امر دلیل شده درخواست محصولاتش در بازار به صورتی باورنکردنی بالا باشه. فعالیت این شرکت رو می توان مثال خوبی دونست، چون تلاش می کنه افراد خلاق رو جذب کنه؛ پس با درک این موضوع می توان فهمید که در کسب وکار امروز اگه می خواهید خواهان بیشتری داشته باشین، باید خلاقیت رو چاشنی کارتون کنین.

باید در نظر داشت که خلاقیت از کودکی همراه با ما بوده و در طول زندگی کنارمون قدم می زند؛ اما بعضی وقتا اشتباهاتی باعث می شن تا اون رو ندیده بگیریم. در واقع خلاقیت هم یه مهارته و شما می تونید اون رو تقویت کنین یا با ندیده گرفتن اون باعث کاهش میزانش شید.

نکته ای که شاید کمتر کسی به اون توجه کنه؛ اینه که اتفاقات روزانه روی اندازه خلاقیت ما اثر محسوسی دارن و اگه می خواهید به افزایش خلاقیت خود کمک کنین، باید از انجام بعضی از کارا دوری کنین. در ادامه به بررسی ۴ اشتباهی که باعث کم شدن اندازه خلاقیت شما در اون روز می شه می پردازیم.

زندگی ماشینی

در نظر داشته باشین که خلاقیت یه استعداد نیس، بلکه مهارته و این مهارت در همه هست؛ پس شما باید مهارت خود رو پرورش بدید. جدا از این موضوع، عواملی وجود دارن که می تونن باعث کاهش یا افزایش اندازه خلاقیت شما در طول روز شن.

هر فردی در هر زمینه کاری که مشغوله، می تونه خلاقیت رو چاشنی کار خود کنه؛ اما عواملی مانند حجم بالای کار و داشتن زندگی ماشینی باعث می شه تا خلاقیتش کم بشه.

اگر گرفتار زندگی ماشینی شده اید -یعنی هر روزتون با رفتن به سر کار، نشستن پشت میز و انجام وظایف تکراری سپری می شه- نیاز به کمی تغییر دارین. تلاش کنین وقتی رو واسه قدم زدن کنار بذارین یا با دوستانتون در مورد مسائلی که به کار در رابطه نمی شه، صحبت کنین.

در واقع باید تلاش کنین روال عادی زندگی روزانه تون شکسته شه و فعالیتی مانند ورزش یا قدم زدن در پارک رو به فعالیت روزتون اضافه کنین. این کارا باعث می شن که نه تنها کمی از استرستون کم بشه بلکه اندازه خلاقیت تون هم زیاد شه.

پیروی از بقیه

اگه در کسب وکارتون به دور و بری ها نگاه کنین؛ تماشاگر آدمایی هستین که مانند همدیگه عمل می کنن یا کسب وکارشون از یه روال خاصی پیروی می کنه. کافیه به وب سایت اون ها نگاه کنین که دقیقا یه شکله، محتوای برابری داره و از ترفندهای بازاریابی و درآمدزایی همانندی استفاده می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴ توصیه طلایی برای کاهش وزن

تقلید کورکورانه از بقیه، دقیقا چیزیه که باعث از بین رفتن خلاقیت در شما می شه. طبیعتا الگو قرار دادن کسائی که به موفق رسیده ان، باعث می شه پیشرفت شما سریع تر شه؛ اما باید قبول کرد هیچ گاه نسخه کپی از اصل بهتر نمیشه. در کنار اون تقلید از بقیه باعث کاهش مهارت خلاقیت می شه و وقتی که شما نیاز به اون دارین، پاسخگوی پیدا کردن راه حل درستی نخواد بود.

از کار بقیه درس بگیرین و نقاط ضعف و قوتشون رو بررسی کنین تا در کاری که می کنین بتونین از این علم بهره ببرین؛ اما همیشه تلاش کنین که محصول یا محتوایی که تولید می شه، نتیجه خلاقیت و طراحی خودتون باشه. اینجور کاری باعث می شه تا نسبت به بقیه متفاوت باشین. اگه نگاهی به کسب و کارای جور واجور بندازید، مشاهده می کنین که موفق ترین ها در واقع بیشترین فرق رو با رقبایشان دارن.

حمله افکار مربوط به کسب وکار

ما در دنیایی زندگی می کنیم که اجزای اون به شدت به همدیگه وصل هستن. هر فردی دارای برنامه زندگی شلوغیه و بدون توقف در راه پیشرفت حرکت می کنه تا بتونه به اهدافش برسه.

اما موضوعی هست که از اون غافل می شیم؛ ذهن ما نیاز داره که بعضی وقتا استراحت کنه تا از استرس های به وجود اومده از حمله افکار مربوط به کسب وکارمون در امان باشه.

شما نیاز دارین تا زمان هایی رو به خود اختصاص بدید و به مسائلی غیر از امور کاری فکر کنین. از کارایی که می توان پیشنهاد داد؛ پیاده روی در فضای سبز، ورزش و گذروندن زمان به همراه خونواده یا دوستانتانه. با انجام این کارا، مشاهده می کنین اندازه استرس به وجود اومده بوسیله حمله افکار کم شده و فرصتی واسه رشد خلاقیت به وجود آمده.

بی توجهی به بقیه

در کسب و کارای مختلفی می توان دید که کارآفرینان بدون اینکه به کسی توجه کنن، کورکورانه به مسیرشون ادامه میدن. اگه بخوایم روش اون ها رو کمی توصیف کنیم؛ مانند فروش یا سرویس دهی یه طرفه س که پیشرفت در بهبود کیفیت اون به سختی ممکن می شه.

وقتی رو واسه گوش دادن به سخنان بقیه کنار بذارین و بعد متوجه می شید که با به کار گیری انتقادها و پیشنهاد های بقیه به اشتباهاتی که مرتکب شده اید پی برده و واسه برطرف کردن اون ها از خلاقیت تون استفاده می کنین.

به کار گیری انتقادها و پیشنهاد های سازنده در واقع به شما دید جدیدی اضافه می کنه؛ هم اینکه می تونید درک عمیق تری نسبت به مشکلات داشته باشین و در نتیجه راه حل بهتری واسه برطرف کردن اون پیدا کنین. قبول کردن نظرات بقیه در واقع مانند فرصتی واسه دانش اندوزی و تجربه بیشتره و به شما کمک می کنه علم و انگیزه کافی واسه بالاتر بردن اندازه خلاقیت خود رو به دست بیارید.

در نظر داشته باشین که شما نیاز دارین نسبت به رقبایتان -که هر روز با تأسیس مجموعه های جدید به حساب اون ها اضافه می شه- جدا و از دید مشتری هاتون بهترین گزینه واسه انتخاب باشین. واسه به دست آوردن این فرق باید تلاش کنین تا چیزی که باعث نبود پیشرفت شما می شه، پیدا کنین و با به کار گیری چاشنی خلاقیت تون به رفع اون بپردازید.

چیجوری خلاقیت مون رو پرورش بدیم؟

چیجوری ایده خود رو عملی کنیم؟

خلاقیت زومیت