هرچند از این ماده غذایی در هر شرایطی ساده س! و با خوردن اون فرد احساس نشاط می کنه اما مصرف اونا واقعا واسه سلامت ما خوبه؟

۴ حقیقت در مورد بیسکوییتای کاکائویی

در این بمبای انرژی چه پیدا میشه؟

به گفته کارشناسان این کاکائوهای پرطرفدار منبع غنی قندها، پروتئین و اسانسا و مزه دهنده هایی مثل شکلات، کره بادام زمینی، گردو یا میوه هستن. به نظر می رسه اندازه کالری قند و چربی اونا بالا بوده و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوکالری انرژی داشته باشن.

حقیقت شماره ۱:

نباید جانشین غذاها شن خوردن این نوع تنقلات مخصوصا اگه بخوایم وزن اضافه کنیم خوبه اما نباید تبدیل به یه عادت شه. پیشنهاد اصلی اینه که قبل از مصرف حتما برچسب روی ماده غذایی رو بخونین. اگه بخواین تنقلاتی رو جانشین یه وعده غذایی بکنین حتما باید شامل ۱۵ گرم پروتئین، ۳۰ گرم قند و ۵ گرم فیبر باشه.

به عبارت ساده تر بهتره این نوع مواد غذایی رو تنها وقتی استفاده کنین که واقعا چیزی واسه خوردن دم دست نداشته باشین و ناچارا اون رو انتخاب کنین.

حقیقت شماره ۲:

واسه فعالیتای طولانی مناسبه واسه یه قهرمون ساعی که مرتبا در حال تمرینای سخته خوردن این نوع از تنقلات خوبه. به دلیل اینکه بین یه فعالیت طولانی و شدید لازمه ریزمغذیا و انرژی بالایی به بدن برسه اما اندازه مصرف حتی واسه این افراد هم محدوده.

به ورزشکاران پیشنهاد می شه قبل از شروع مسابقات از نوشیدنیای شامل قند، سدیم، مواد معدنی و الکترولیتا بنوشن یا کاکائوی انرژی زا مصرف کنن. یادتون نره فقط اگر فردی ورزشکار دائمی دوی ماراتون یا دوچرخه سوار حرفه ای باشه اجازه مصرف این نوع تنقلات رو داره.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تور ترکیه

واسه ورزشکاران گاه بعضی وقتا مصرف اونا نه باعث افزایش انرژی می شه نه قدرت بدنی. اگر این ادما از این نوع تنقلات استفاده کنن و به سرعت انرژی اون رو نسوزونن تبدیل به چربی و اضافه وزن در بدنشون می شه.

حقیقت شماره ۳:

منبع انرژیه در علم تغذیه انرژی یعنی کالری همه مواد غذایی شامل انرژی هستن. اما انرژی که واسه انجام فعالیت فیزیکی لازمه با چیزی که دلیل پرانرژی شدن ما می شه فرق داره. شاید شما بعد از خوردن یه لیوان قهوه احساس نشاط و پرانرژی بودن کنین اما در واقع قهوه به شما انرژی نمی ده بلکه بر سیستم عصبی شما تاثیر میذاره. کاکائوهای انرژی زا برعکس این عمل میکنن یعنی سیستم عصبی رو تحریک نمی کنن بلکه کالری زیادی به بدن می رسونن.

حقیقت شماره ۴:

مانند نوشابه های انرژی زا نیستن نوشابه های انرژی زا مقداری انرژی به شکل قند و مواد معدنی به بدن شما می رسونن در حالی که کاکائوهای انرژی زا غنی از پروتئین و چربی هستن.

جمع آوری: آلامتو

به نقل از: سلامت ایران.کام

تغذیه سلامت پزشکی