خیلی از خوراکیایی که ما روزانه اونا رو مصرف می کنیم دارای چربیای مختلفی هستن که باعث اسیب رسیدن به بدن ما می شه و هم اینکه می تونن بیماریای مختلفی رو در بدن ما بسازن.

البته این وسط می تونیم خوراکیای چربی رو هم پیدا کنیم که خوردن انا واسه بدن بسیار به درد بخور و هم اینکه لازمه. این خوراکیا دارای چربیای خاصی هستن که بودنشون می تونه به تقویت قوای بدن کمک به سزایی کنه.

هسته انگور

شاید این روزا فصل انگور نباشه اما یادتون باشه که هسته انگور یکی از منابع پر از چربیای گیاهیه. این خوراکی می تونه بدن شما رو در مقابل خیلی از بیماریا مواظبت کنه. اندازه زیاد ویتامین E و هم اینکه انتی اسیدانای این خوراکی بدن آدم رو بیمه کامل می کنن.

گردو

یکی از خوراکیای معروف که همیشه از اون به عنوان یه معجزه گر یاد می شه گردوه. این خوراکی رو می تونین صبحا همراه با صبحونه بخورین و یا اینکه اون رو در غذاهای جور واجور بریزین. گردو منبعی پر از امگا – ۳ه و می تونه واسه دستگاه های عروقی و هم اینکه قلب شما بسیار به درد بخور باشه. البته بهتره از این خوراکی به صورت خام استفاده کنین.

نارگیل

یه میوه با پوستی خشن و بدنه ای ضدضربه اما با قلبی سفید و پر از فایده میوه ای نیس جز نارگیل. این میوه بسیار خوشمزه بوده و می تونه از خیلی از بیماریای آدم جلوگیری کنه. روغن نارگیل یکی از روغنای بسیار به درد بخور واسه پخت و پزه و هم اینکه باعث افزایش متابولیسم بدن هم می شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ خاصیت شگفت انگیز برگ زیتون

تخم کتون

یکی از بهترین خوراکیا که روغنی بسیار سالم و هم اینکه پر از چربیای به درد بخور داره تخم کتانه. از روغن تخم کتون می تونین در غذاهای جور واجور و هم اینکه در جفت و جور سالادهای خوشمزه استفاده کنین. خیلی از تحقیقات نشون داده که این خوراکی شامل مقدار زیادی آنتی اکسیدانه که می تونه بدن رو در مقابل سرطانا جور واجور ایمن کنه.

 

عصر ایران