به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ می دونستین که بعضی چایا علاوه بر اینکه واسه سلامتی به درد بخور هستن واسه پوست هم کاربرد دارن؟ چایایی که پر از پلی فنول (ملکولهای آنتی اکسیدان) هستن، می تونن پوست رو مرطوب نگهداشته، اثرات داغون کننده UV رو خنثی کرده و التهاب رو کم کنن. چون که نوشیدن چای تاثیر مثبتی روی رنگ پوست شما میذاره، کالاهایی که در اونا چای به کار میره هم می تونه واسه پوست به درد بخور باشه. اینجا چهار نوع چای با اثرات مثبت به شما معرفی می کنم.

چای سبز

آفتاب زیاد ممکنه به پوست آسیب رسونده و باعث پیری پوست شه. تحقیقات نشون داده که چای سبز خطر دچار شدن به سرطان پوست رو کم می کنه. کاتچین موجود در چای سبز التهاباتی که در اثر پیری بوجود میان رو کم می کنه. هم اینکه پوست رو از آفتاب سوختگی مراقبت کرده و مانع آسیب اشعه UV روی پوست می شه. ( با این حال بازم از کرم ضدآفتاب با SPF 30 در زیر آفتاب استفاده کنین.) رادیکالای آزاد که در اثر اکتساب زیادتر از اندازه UV در بدن پیشرفت می کنن، می تونن سلولای سالم پوست رو ویرون کنن.پلی فنولای موجود در چای ضدالتهاب هستن و توانایی بازسازی DNA رو دارن و می تونن تغییرات سلولی که بوسیله رادیکالای آزاد درست می شن رو اصلاح کنن. علاوه بر نوشیدن یه فنجون چای سبز روزانه، می تونین از اجناس آرایشی که شامل چای سبز هستن هم استفاده کنین.

یربامیت

می خواین که پوست جوونی داشته باشین؟ چای یربامیت استفاده کنین. این چای پر از آنتی اکسیدان هاییه که از آسیبای پوستی که رادیکالای آزاد بوجود میارن جلوگیری می کنه. گیاه یربامیت معمولا در آمریکای جنوبی و مرکزی پیدا میشه و پر از کافئینه. این گیاه در طب سنتی واسه درمان خیلی چیزها از درمان کوفتگی و کنترل اشتها گرفته تا سیستم امنیتی ضعیف بدن استفاده می شده. این گیاه هم اینکه پر از شکلای جور واجور ویتامینا، مواد معدنی و وآنتی اکسیدان هاست: ویتامینای B، C، پتاسیم و منگنزو زینک

این نوشته را هم از دست ندهید :   نتایج تست باتری هوآوی p9

بابونه

درمیون دمنوشا و چایای گیاهی بابونه از معروفیت بالایی واسه درمان بیماریای پوستی برخورداره و سال هاست که واسه درمان خشکی پوست، ترک پوست و حتی واسه درمان آکنه ها استفاده می شه. بابونه حتی واسه پوستای جوش دار و ملتهب هم مصرف می شه. این گیاه پر از فلاونوئیدهاست که نقش مهارکننده رادیکالای آزاد رو اجرا می کنه.

چای رویبوس

چای رویبوس یا چای قرمز از بوتهای قرمز آفریقای جنوبی بدست اومده و بدون کافئینه. پس واسه خانمایی که نمی خوان کافئین بدنشون زیاد شه بسیار مناسبه. این گیاه منبع آسپالاتین و نوتوفاگین دو ترکیب ضدالتهابیه. فلاونوئیدهای موجود در رویبوس هم ضدالتهاب هستن و واسه درمان آکنه ها بسیار مفیدن.