بدیش اینه، من به این نجواهای منفی که درون مغزم می پیچیدند گوش می دادم و از تلاش بیشتر دست بر می داشتم. از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس شکست رو می قبول کردم و درست همین زمان بود که این صداها و نجواهای منفی قوی تر شده و دوباره به ذهنم باز می گشتن.

این صداها می گفتن گفتم که شکست می خوری. واقعا به چه دلیل پیش خود فکر کردی موفق می شی. بهتر بود از اول تلاش نمی کردی. چون تلاش ات هیچ فایده ای نداشتن.

اعتماد به نفس به وجود اومده از طریق عزت نفس است، و عزت نفس من بسیار پایین بود. چیزی که من نیاز داشتم، اعتماد به نفس و عزت نفس بود البته می دونستم رسیدن به اونا چیزی نیس که یه شبه برام اتفاق بیفته. پس عزممو جزم کردم اعتماد به نفسم رو افزایش دهم و روی کارم بیشتر تمرکز کنم.

واسه این کار باید کلید تفکر منفی رو خاموش می کردم و چیزای مثبت رو به زندگی ام تزریق نشون میدادم. اما، سطح اعتماد شما در چه حدیه؟ ایا باید نواقص خود رو کاهش داده و تمرکزتون رو زیاد کنین؟

بهتره واسه این کار اول بدونین کدوم کاراتون درست و کداما نادرست هستن.

افزایش تضمینی اعتماد به نفس

افزایش فوری اعتماد به نفس

اینجا ۴ راه واسه افزایش اعتماد به نفس عنوان می شن که دانستنشان خالی از لطف نیس.

  1. موفقیتای گذشته خود رو در نظر بگیرین

بیایید روراست باشیم در گذشته در همه کاراتون شکست خوردین؟ شک نداشته باشین کارایی بودن که شما خوب اونا رو انجام دادین و موفق شدین.

تلاش کنین از موفقیتای گذشته درس بگیرین. به خودتون بگید که اگه در اونا موفق شدین پس بازم می تونین موفق شید.

تلاش کنین به سخنان منفی که در ذهنتون میگذره گوش نکنین. این سخنان رو با یه موسیقی الهام بخش و یا تفکرات مثبت جانشین کنین.

وقتی به اون چیزی که در گذشته تونسته بودین بدون برسین نگاه می کنین، چه اتفاقی می افته؟ اعتماد به نفستون یهو افزایش پیدا می کنه.

این اعتماد به نفس رو حفظ کنین و تلاش کنین هر روز اونو بیشتر کنین. به خودتون بگید “من در گذشته موفق شده ام خیلی از کارام رو خوب انجام دهم پس شک نداشته باشین در آینده هم موفق می شم.”

همه چیز به همین سادگیه؟ شک نداشته باشین خیر! هر زمان که چیزی رو امتحان کنین، باید این احتمال رو هم در نظر بگیرین که در مسیرتون دچار شکست یا اشتباه شید. با این وجود، بهتره اجازه بدین این شکستا به شما درسای لازم رو بیاموزند و شما رو به طرف راه موفقیت هدایت کنن.

  1. افزایش مهارت ها

ما نباید هیچوقت آموختن رو کنار بذاریم. در واقع اول باید با خود فکر کنین که می خواین چی رو تو زندگیتون تغییر داده و یا بهتر کنین و یا می خواین چه کاری واسه زندگیتون انجام بدین. ممکنه بخواین کار جدیدی رو شروع کنین و یا در رشته جدیدی آموزش ببینین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ایده هایی که مردم عاشقشان هستند..!

همونطور که مهارت ها و اطلاعات جدیدی رو یاد می گیرین، اعتماد به نفستون هم زیاد می شه. یادگیری اعتماد به نفستون رو به عنوان یه فرد کار کشته زیاد می کنه و شما رو واسه رسیدن به اهدافتون آماده می کنه.

اینجاس که میفهمید اعتماد به نفستون همیشه در حال زیاد شدنه.

  1. تلاش کنین چیزی رو امتحان کنین که قبلا انجام نداده اید

همیشه فرصتای زیادی واسه کسب تجربیات جدید هست. یه ماه بعد من به همراه همسرم به اوزاکا رفتیم و از ساختمون Abeno Harukas دیدن کردیم.

در این منطقه شما می تونین به بالای ساختمون برید، و زمین رو از ارتفاع ۳۰۰ متری ببینین من طرفدار ارتفاع نیستم، اما بدون هیچ دلیلی عزممو جزم کردم این کار رو انجام دهم! پس از انجام این کار فهمیدم که اعتماد به نفسم زیاد شده.

البته حرفام به این معنی نیس که حتما باید کار جالبی رو امتحان کنین بلکه منظورم اینه که کاری رو که قبلا انجام نداده اید امتحان کنین.

حدس بزنین وقتی که این کار رو انجام دادین، چه اتفاقی میفته؟ شک نداشته باشین اگه اتفاقی هم نیفتد شما تونسته اید بر یکی از چالشای زندگیتون پیروز شدین.

  1. خود رو با افراد مثبت محاصره کنین

تغییر اندیشه و اعتقاداتتان ، بدون معنیه که باید چیزی رو تغییر بدین و یا به صحبتای کسی گوش بدین. هممون شک نداشته باشین تو زندگیمون با آدمایی تعامل داشته ایم که رو راست با ما سخن گفتن.

اگه شکست خوردیم دلداریمان دادن و گفتن حتما همه نباید در زندگی موفق شن و تموم راه ها به شکست ختم نمی شن. این افراد با شما همدل و صادق هستن و نمی خوان نا امید شید. با این حال، وقت اون هستش که دایره نفوذ خود رو تغییر بدین و آدمایی رو پیدا کنین که می تونن به شما بگن که می تونین موفق شید.

آدمایی که شما رو تشویق کنن و بگن که شمام می تونین در ضمره افراد موفق قرار گیرید. پس بهتره خود رو با افراد مثبتی که به رویاهای خودشون اعتماد دارن، محاصره کرده، ایده های خود رو تقویت کنین، از آرمانای خود پشتیبانی کنین و بهترینا رو انتخاب کنین.