GlowingSkin

در واقع پوست صورت شما بزرگترین بخش بدنتونه و این بدون معناست که واسه سلامتی کل بدن باید مراقب صورتتون باشین.

به گزارش آلامتو به نقل از doctoroz ؛ در حالیکه نمی تونین جلوی بالا رفتن سنتون رو بگیرین اما می تونین رد پای اون رو روی صورتتون آروم کنین. ممکنه تعجب کنین از اینکه به شما بگیم واسه داشتن چهره ای قشنگتر باید بیشتر وقتتون رو در مغازه بگذرونین. اینجا ۴ راز داشتن پوستی شفاف ، تمیز و سرحال رو به شما میگیم.

اصول رو بدونین

۷ ساعت در شب بخوابین. یرای آب رسانی به پوست هر روز باید آب زیادی بخورین(صورت شما تقریباً از ۷۰% آب تشکیل شده). هر روز باید از ضد آفتابی که دست کم دارای  SPF  ۳۰ باشه استفاده کنین. سیگار نکشید و مشروبات الکلی بخورین. اشعه آفتاب سیگار و مشروبات هر سه باعث می شن که سلولهای شما زودتر پیر شن.

SPF مخفف Sun Protection Fectorه به معنی عامل مواظبت نور خورشیده. این عدد نشون دهنده قدرت اجناس ضدآفتاب واسه مقابله با نور خورشیده.

امگا۳ بخورین

پوست صورتتون رو با چربی امگا ۳ موجود در ماهی سالمون و ساردین، تخم مرغ، روغن کانولا و بادام تغذیه کنین. این غذاهای پر از امگا ۳ جزو بهترین غذاهای پوست هستن چون اسیدهای چرب موجود در اون بسیار واسه پوست به درد بخور بوده و بدن به تنهایی نمی تونه اونا رو تولید کنه. این چربیها به پوست کمک می کنن که حالت کشسانی خود رو حفظ کنه. امگا ۳ باعث می شه که سلولها بتونن مدت زمان طولانی تری آب رو در خود نگه دارن. اونا به سلولهای پوست کمک کرده تا سالم بمونن مواد مغذی رو جذب خود کرده و آلودگی رو از خود دور کنن. هم اینکه این اسیدها نقش مهمی رو در تولید آنتی التهابها بازی کرده و پیر شدن پوست رو به تاخیر میندازن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   در انتخاب باتری ساعت به چه مواردی دقت کنیم؟

انتخاب میوه ها و پرتقال مانند

بدنبال میوه ها و سبزیجاتی مانند زرد آلو، گرمک، طالبی، سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی باشین. این مواد غذایی پر از آنتی اکسیدان و بتا کاروتن هستن. هم اینکه در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد محققان فهمیدن که سبزیجاتی با رنگ سبز تیره مانند کلم پیچ و اسفناج هم منبع غنی از آنتی اکسیدانها و بتا کاروتن هستن. بتا کاروتن باعث درخشندگی پوست شده و به اون تن گرمی می بخشه. هم اینکه این مواد پر از ویتامین Cمی باشن. ویتامین Cیکی از مهمترین آنتی اکسیدانهای قابل حل در آب پوسته.

از ضد آفتابهای خوردنی لذت ببرین

تحقیقات نشون میده که ترکیبات موجود در چای، شکلات، کلم پیچ، و گوجه مانند یه ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و از پوست در مقابل اشعه UV که واسه پوست مضره مواظبت می کنه.

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

دکتر اوز زیبایی پوست