نباید از یاد ببرم که هیچی بهتر از مسواک زدن و نخ کشیدن ۲۰ دقیقه بعد از خوردن غذا نیس اما اگه نتونستید می تونین به مواد غذایی زیر واسه پاکیزه کردن دهنتون تکیه کنین.

 

۱.سیب، هویج و کرفس

لازمه بدونین بعضی سبزیجات مانند سبزیجات نام برده به دلیل اینکه نیاز به جویدن زیاد دارن دلیل ترشح بزاق شده و دهن رو تمیز می کنن.

شما می تونین از شکلای جور واجور سبزیجات واسه پاکیزه کردن دهنتون کمک بگیرین البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین میوه های اسیدی رو انتخاب نکنین چون مصرف اونا بین دو وعده می تونه به مینای دندونا آسیب وارد کنه.

۲.پنیر یا شیر

اسید موجود در مواد غذایی می تونه به مینای دندونا آسیب برسونه. این درحالیه که خیلی از مواد لبنی اسیدی بودن محیط دهن رو خنثی می کنن. نوشیدن یه لیوان شیر یا خوردن یه تیکه پنیر نه فقط گرسنگی رو رفع می کنه بلکه قند موجود در اونا دلیل پوسیدگی دندونا هم نمی شه.

۳.پیاز خام

می تونین همراه با غذای خود یه تیکه پیاز هم بخورین. تحقیقات انجام شده از راه محققان دانشگاه کره نشون داده پیاز خام ترکیبات آنتی باکتریال قوی داره و می تونه ۴ نوع از باکتریای مسبب بروز پوسیدگیای دندانی و مریضیای لثه رو نابود کنه.

۴.آب

شستن دهن با آب خود می تونه دلیل پاکیزگی دهن شه. وقتی که شما در دهن خود آب می گردونین در واقع باکتریا رو شسته و به بیرون می ریزید. اگه می خواین وزن کم کنین هم نوشیدن آب راه حل خوبیه. پیشنهاد می کنیممیان وعده های غذایی یه یا دو لیوان آب بخورین تا هم دهنتون پاکیزه شه و هم معده تون پر شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   پردازش خودکار و کنترل شده

جمع آوری : پایگاه اینترنتی آلامتو