بعضی وقتا یه تصمیم اشتباه می تونه تا سالها حسرت رو با خود به همراه داشته باشه و سرنوشت کسی یا چیزی رو به طور کامل عوض کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از بانکی، دنیای پرطرفدار تکنولوژی پره از داستانا و وقایعی که شاید اگه تصمیم گیرندگان در اون اشتباه نمی کردن و در زمان مقتضی تصمیم درستی می گرفتن، حالا ما خیلی از شرکتای بزرگ رو با اسمای دیگری می شناختیم!

گزارش پیش رو ۵ داستان از اشتباهات حسرت بار دنیای فناوری رو واسه شما تو یه جا جمع آوری کرده که خوندنش خالی از لطف نیس:

۱- نولان بوشل می تونست صاحب یه سوم اپل باشه

بنیانگذار آتاری از سرمایه گذاری ۵۰ هزار دلاری در اپل سر باز زد تا بهترین فرصت رو واسه اپلی شدن از دست بده. ایشون از اولین روسای استیو جابز در آتاری بود.

اگه بوشنل پیشنهاد سرمایه گذاری جابز رو می قبول کرد، حالا صاحب یه سوم اپل بود؛ شرکتی که الان بیش ۴۰۰ میلیارد دلار ارزش داره.

 

۲- رونالد وین می تونست امروز صاحب ۴۰ میلیارد دلار باشه

رونالد وین سومین بنیانگذار اپل هستش، فردی که دو هفته پس از راه اندازی اپل سهام ۱۰ درصدی خود در اپل رو به قمیت ۸۰۰ دلار فروخت و بعدا ۱۵۰۰ دلار گرفت تا ادعای مالیکت خود رو رد کنه.

اگه اون دندون بر جگر می گذاشت، حالا صاحب ثروتی ۴۰ میلیارد دلاری بود.

 

۳- مدیرعامل HP پنج بار پیشنهاد وزنیاک رو رد کرد

در دهه ۱۹۷۰ استیور وزنیاک واسه شرکت هیولت-پاکارد و در بخش طراحی ماشین حسابای مهندسی کار می کرد. اون در وقتای بیکاری خود در اون زمان کامپیوتری رومیزی ساخت که بعدا کامپیوتر اپل ۱ نام گرفت.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تعمیر تردمیل اصفهان

آقای وز ۵ بار از رئیسش، جون یانگ، خواهش کرد تا اجازه بده کامپیوترش رو به تولید انبوه برسونه که هر بار با جواب منفی آقای یانگ روبرو شد. به خاطر همین  HP رو ترک کرد تا به همراه رفیقش، استیو جابز شرکت اپل رو تاسیس کنن.

۴- جو گرین به پیشنهاد پدرش عمل و پیشنهاد فیسبوک رو رد کرد

جو گرین که وقتی هم اتاقی و هم کلاسی زاکربرگ بود، پیشنهاد مدیرعامل فعلی فیسبوک واسه کمک به اون در راه اندازی این شبکه اجتماعی پرطرفدار رو رد کرد.

اونا وقتی که در دانشگاه هاروارد تحصیل می کردن وبساتی به نام Facemash رو طراحی و اجرایی کردن که با دانشگاه به مشکل برخوردند.

وقتی زاک دوباره از همکلاسی وهم اتاقی قدیمی اش دعوت کرد تا واسه راه اندازی فیسبوک به کمکش بیاد، اون به پیشنهاد پدرش درباره نبود همکاری دوباره با زاکربرگ عمل و پیشنهاد ایشون رو رد کرد.

۵- طفره رفتن شرکت سرمایه گذاری Battery Ventures از سرمایه گذاری روی فیسبوک

استارت فیسبوک در خوابگاه دانشگاه هاروارد زده شد و می تونست در بوستون بمونه اگه مذاکرات زاکربرگ با موسسه سرمایه گذاری Battery Ventures در سال ۲۰۰۴ به نتیجه می رسید و اونا می قبول کردن که در فیسبوک سرمایه گذاری کنن.

یکی از اعضای این شرکت سرمایه گذاری به نام اسکات تابین که در این مذاکرات حضور داشت، بعدا فیسبوک رو به پرنده ای که از قفس این شرکت سرمایه گذاری پرید، تشبیه کرد.

بانکی مطالب باحال روز