بانکا در همه دنیا محلی واسه رفت و اومد هستن و به عنوان نمادهای مالی یه کشور شناخته می شن از این رو باید ساختمانای زیبایی داشته باشن تا چهره خوبی از اونا در ذهنا بمونه. در ادامه با ۵ بانک قشنگتر در دنیا آشنا میشیم که براساس گفته سنجیای جور واجور انتخاب شدن.

برج بانک چین

برج بانک چین

ساخت این برج در ۱۸ آوریل ۱۹۸۵ میلادی شروع و در سال ۱۹۹۰ هم تموم شد. این برج در ۱۷ می ۱۹۹۰ هم رسما گشایش شد. ارتفاع این برج ۳۶۷.۴ متره. این برج بلندترین ساختمون هنگ کنگ و آسیا طی سالای ۱۹۸۹ میلادی تا ۱۹۹۲ بوده. «برج بانک چین» حالا چهارمین آسمون خراش مرتفع هنگ کنگه.

بانک سرمایه گذاری اروپا

«بانک سرمایه گذاری اروپا» که به طور خلاصه «BEI» خونده می شه یه موسسه مالیه که در سال ۱۹۵۸ میلادی تاسیس شده. از ویژگیای بی همتا ساختمون این بانک اینه که همه دفاتر اون به شکل V ساخته شده و با شیشه به همدیگه وصل شدن. کارگزاران این بانک رو اعضای اتحادیه اروپا تشکیل میدن. اینجاش خیلی مهمه که نبایداین موسسه رو با بانک مرکزی اروپا اشتباه گرفت.

برج ایسبانک

برج ایسبانک

با ۱۸۱ متر ارتفاع، «برج ایسبانک» تا سال ۲۰۱۲ میلادی بلندترین ساختمون کشور ترکیه بوده. معماران این ساختمون مهندسان Swanke Hayden بودن. بسیاری این برج رو با آسمون خراش «ترامپ تاور» در نیویورک مقایسه می کنن. این برج ۵۲ طبقه حالا چهارمین آسمون خراش مرتفع «ترکیه» و «بالکان» است. «ایسبانک» بین روزای ۲۳ اوت تا ۲۶ می ۲۰۰۰ میلادی شروع به کار کرد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ راه شگفت انگیز برای کاهش استرس

بانک مکواری

بانک مکواری

«مکواری» به عنوان بزرگ ترین ارائه کننده خدمات بانکداری سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه گذاری در «استرالیا» شناخته می شه. این بانک در سال ۱۹۷۰ به عنوان شعبه ای از بانک بریتانیایی «هیل ساموئل» فعالیت خود رو در شهر سیدنی، فقط با ۳ کارمند شروع کرد و در سال ۱۹۸۵ میلادی از «هیل ساموئل» تفکیک و به عنوان دومین بانک خصوصی استرالیا، تحت نام بانک مکواری ثبت شد.

بانک پیشرفت اسلامی

بانک پیشرفت اسلامی

«بانک پیشرفت اسلامی» که به طور خلاصه «ISD» خونده می شه، یکی از موسسات بزرگ مالی پیشرفت ای بین المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامیه که با هدف پیشبرد پیشرفت اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورای عضو و جوامع مسلمون کشورای غیرعضو در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۵ میلادی از طرف ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه اولیه ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی تاسیس شد.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

بازنشر باشگاه خبرنگاران