marketing

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ تموم شرکتا می تونن از اس ام اس واسه رشد تجارت خود استفاده کنن. از اونجا که کار روزانۀ من در مورد اس ام اس هستش، همیشه روشای جدیدی رو پیدا می کنم که اس ام اس می تونه واسه شرکتا به درد بخور باشه. با اینحال، درزمان یه مدت که در این مورد فعالیت داشتم، به چندین افسانه در مورد بازاریابی پیامکی هم برخورده ام که می خوام اینجا اونا رو برطرف کنم.

افسانه: هیچکی اس ام اسای تبلیغاتی رو نمی خواند.

این یکی از بزرگترین خیالات غلط در مورد بازاریابی پیامکی است. واقعیت امر به طور کامل برعکسه. چند بار شده که پیامکی دریافت کنین که اونو نخونین یا بدون باز کردن اونو پاک کنین؟ واسه نمونه، یه تحقیق مشخص کرده که در انگلستان ۹۸% از اس ام اسا باز شده و بیشتر اونا ظرف همون ۵ ثانیۀ اول دریافت خونده می شن. پس، اس ام اس یه روش قابل تکیه و آنیه.

افسانه: اس ام اس انبوه واسه شرکتای کوچیک مقرون به صرفه نیس.

این حقیقت نداره. در واقع اس ام اس یکی از ارزون ترین و موثرترین روشای رابطه با مشتریاس و اگه درست ارسال شه می تونه بازدهی بسیار بالائی داشته باشین. شرکتای کوچیک تر و محلی کم کم در حال آگاه شدن از مزیتای اس ام اس هستن. مزیتایی که شرکتای بزرگتر از یه مدت قبل از اونا آگاه بودن. هزینۀ هر اس ام اس تنها چند ریاله و اینطوری با بودجۀ کمی می تونین تماشاگر یافته های بی سابقه ای باشین.

افسانه: اس ام اس یه وسیلۀ ارتباطی غیر شخصیه.

بازم حقیقت نداره. بیشتر کاربران گوشی موبایل در تموم ساعات شبونه روز و کل هفته گوشی خود رو همراه دارن – پس واقعا نمیشه وسیله ای شخصی تر از این پیدا کرد. البته ایجاد حس صمیمیت با مشتری، بستگی به نوع برنامۀ تبلیغاتی شما و چگونگی انتقال پیام هم داره. اینکه کمی پیام خود رو شخصی و صمیمی بنویسین واقعا کار سختی نیس. اینجا تجارات کوچیک تر می تونن برتری داشته باشن. اینکه مشتریان خود رو شخصاً و از نزدیک بشناسین به این معنیه که می تونین یه رابطه دوستانه با اونا داشته باشین. نام اونا رو به اس ام اس خود اضافه کنین تا اس ام اس واسه اونا شخصی باشه و حتی اجازۀ جواب به اونا بدین تا رابطه شما بازتر شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تاریخچه گردشگری وتاریخچه آن در ایران

افسانه: رابطه پیامکی در حال پایان یافتنه.

بله، همیشه روشای جدیدی واسه رابطه از راه گوشی همراه یا تبلت درست می شن. اما اس ام اس حتی از تماس تلفنی و مکالمۀ تصویری هم محبوبیت بیشتری واسه رابطه داره. اس ام اس بسیار قابل دسترسه و در کسری از ثانیه واسه کاربران فرستاده می شه. این همون چیزیه که مشتریان به دنبال اون هستن. یه مدت طولانیه که پیش بینیایی مبنی بر کاهش به کار گیری اس ام اس انجام می شه، اما هیچ نشونه ای از وقوع این اتفاق در آیندۀ نزدیک وجود نداره.

افسانه: شبکه های اجتماعی بهتر از اس ام اس عمل می کنن.

شبکه های اجتماعی مزیتای بسیاری دارن. جدا از اینکه رایگان هستن، یه روش خوب واسه مطرح کردن برند شما در فضای مجازی بوده و یه درک خوب از مشتریان رو به شما میدن. اما از این شبکه ها به جای اس ام اس استفاده نکنین. بلکه در کنار هم از اونا بهره گیرید و بذارین همدیگه رو کامل کنن. چون در این شبکه ها نقش تجاری شما از روی زور و اینکه دیگه چاره ای نیس کمتر هستش.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی