مراقبت از مو

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ تغییرات آب و هوا می تونه واقعا مو هاتون رو به هم بریزه، هم رنگش و هم بافتش رو . ما از ایوانوفسکی شو ، آرایشگر سالن استتیکا در شهر سنت پل در مینسوتا ، پرسیدیم که چه تغییراتی باید انجام داد تا مو های ما در پاییز بازم سرحال به نظر برسه .

رطوبت مو ها رو بیشتر کنین

با پوست خشک و خارش اون که با سرد شدن هوا رو می شه، آشنا هستین ؟ این موضوع در مورد مو هاتون هم صادقه . ایوانوفسکی شو می گوید : “تغییر فصل از تابستون به پاییز ، زمانیست که باید ماسکی واسه مو هاتون استفاده کنین یا شامپو و نرم کننده خود رو تغییر بدید تا مو هاتون بتونه خود رو با این تغییرات آب و هوا یی وفق دهد . به دنبال مواد مرطوب کننده مانند جوجوبا و بوریتی باشین تا رطوبت مو هاتون حفظ شه .”

از ترکیبات طبیعی استفاده کنین

با به کار گیری ترکیبات تموم طبیعی ، جلوی خشک شدن بیشتر مو های خود رو بگیرین . ایوانوفسکی شو می گوید : “مواد طبیعی راه حل اصلی این مشکل هستن ، چون مانند مواد شیمیایی و الکلی روغن مو هاتون رو از بین نمی برند” . اون واسه مرطوب کردن بیشتر موها با مواد طبیعی ، ماسک خاص روغن درمانی کراتین L’Anzaرا دوست داره

موها رو تیره تر کنین

تابستون هم معنیست با مو هایی که زیر دست آفتاب بوده ان ، با رنگ مو هایی که هایلایت کردن از ویژگی های اون هستش . اما با سردی هوا و کمتر شدن وقتی که در بیرون از خونه می گذرانیم ، هایلایت مو هاتون رنگ می بازد . ایوانوفسکی پیشنهاد می کنه تا با کمی تیره تر کردن رنگ مو هاتون در پاییز ، طبیعت رو در این مقابله شکست بدید . اون می گوید : “تیره کردن مو باعث می شه تا این تغییرات آسون تر صورت بگیره و رنگ مو ها رو متعادل می کنه ” .

این نوشته را هم از دست ندهید :   اهمیت فیلم و سینما در گردشگری

از حجم دهنده استفاده کنین

با سردی هوا ، رطوبت اون کمتر شده و باعث لختی مو ها می شه . ایوانوفسکی می گوید عاشق به کار گیری تقویت کننده به همراه اسپری حجم دهنده واسه تقویت ریشه ها به اندازه لازمه.

از شامپوی پاک کننده استفاده کنین

تابستون می تونه پسماند های زیادی رو در ناحیه ریشه موهاتون به جا بزاره مثل اسپری نمک ، ضد آفتاب و ماسه که همه باعث چرب و سست شدن ریشه مو می شن . فصل جدید رو با سم زدایی سرتون شروع کنین ؛ با به کار گیری یه شامپوی پاک کننده(clarifying shampoo)به صورت یه بار در هر ۲هفته . نکته : ایوانوفسکی شو می گوید این شامپو ها واسه مو های رنگ کرده مناسب نیستن ، چون رنگ اون ها رو از بین می برند . فقط واسه مو های رنگ نشده!

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

مجله سلامت