Posted on

من تازگیا وضعیت چاقی رو تجربه کردم. اول فکر می کردم که سبک زندگی شلوغ پلوغ من باعث شده که به این وضعیت دچار شوم. اما پس از مدت کوتاهی فهمیدم که دلیل اصلی بوجود اومدن این وضعیت، غذاهاییه که مصرف می کنم.

با وجود اینکه واسه رسیدن به اهدافم تاریخایی تعیین کرده بودم، اما وعده های غذایی که واسه خودم آماده می کردم اصلاً مغذی نبودن. بهمین دلیل من در مورد بهترین غذاهایی که می تونن به ما انرژی بدن تحقیقی کردم و پنج انتخاب برتر رو انتخاب کردم.

مصرف غذاهای معرفی شده در زیر، باعث افزایش کم کم و دراز مدت انرژی شما می شن. پس دیگه واسه اینکه سطح انرژی تون رو بالا نگاه دارین احتیاجی نیس دائم چیزی بخورین!

جو

این ماده خوراکی، جزو سوپر غذاها هستش، غذایی که پشتیبان دستگاه گوارش ماست. جو پر از ویتامین B1 است که به تجزیه و تبدیل انرژی غذاهایی که می خوریم خیلی کمک می کنه.

بسیاری پزشکان پیشنهاد می کنن که بطور منظم جو استفاده کنین، نه فقط بخاطر تأثیرش بر انرژی شما، بلکه بخاطر اینکه قند خون شما رو متعادل نگاه می داره! واسه اینکه بدون این دست اون دست کردن انرژی بگیرین، اولین غذایی که صبح مصرف می کنین باید همین ماده غذایی باشه.

ماست

نه فقط ماست یه خوراکی خوشمزه س، بلکه لطیف و خوش رایحه هم هست. ماست، منبع غنی پروتئین و پر از پروبیوتیکه. بدن شما بدون هیچ سختی ای ماست رو هضم کرده، و اونو فورا به منابع انرژی بدنتون منتقل می کنه.

اون چیزی که ماست رو به یه افزایش دهنده عالی انرژی تبدیل می کنه، باکتری مفیدیه که به عنوان پروبیوتیک شناخته می شه. هر وقت در روز که بخواین می تونین ماست بخورین.

در مصرف شکلای جور واجور ماست هم راحت باشین. مثلا می تونین اونو با شکلای جور واجور جوونها، میوه ها و آجیلا ترکیب کرده و مزه اش رو تغییر بدین.

اسفناج

می دونین که تموم قسمتای کارتون «ملوان زبل» که به اون می خندیدید، راسته؟ دست کم اون قسمتایی که به اسفناج ربط داشت، راسته! دقیقا مانند ملوان زبل، شمام می تونین با مصرف اسفناج، روزی پر انرژی داشته باشین.

اسفناج پر از آهن، منیزیم و پتاسیمه. تموم این اجزا، اسفناج رو به منبعی غنی از ویتامین ب تبدیل می کنه. ویتامینی که پشتیبان انرژی شماس. متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنن که هر روز اسفناج استفاده کنین.

اسفناج رو فقط به سالاد اسفناج یا کنار بشقاب غذاهایتان محدود نکنین. این غذای عجیب رو در سوپ، کباب، خوراک، اسموتی و غذاهای سرخ کرده تون هم اضافه کنین.

جوانه ها و آجیلا

این غذاهای فوق مغذی، شامل پروتئین کیفیت بالا و چربیای امگا۳ه. تخم کدو، بادام و فندق، همه شون پر از منیزیم ان که با چربی احشائی مقابله می کنه.

هم اینکه اسید چرب امگا۳ یه منبع انرژی ممتازه. پس تلاش کنین تا هر روز چند آجیل یا مقداری جوونه بخورین. همیشه مقدار کمی از این خوراکیا رو در جیب یا کیفتون حمل کنین. اینجوری همیشه یه میان وعده سالم دم دستتون هست.

لوبیا

به لوبیا، غذای سحرآمیز میگن، دلیل خوبی هم داره! لوبیا در مقایسه با خوراکیای دیگه به طور موثرتری با علائم چاقی می جنگد. لوبیا دارای ساختار غذایی منحصر بفردیه. کم چربه، فیبر زیادی داره، و توازن خوبی از کربوهیدرات و پروتئین جفت و جور می آورد.

لوبیا هم اینکه شامل مقدار زیادی مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم، فسفر، مس و آهنه. تموم این مواد واسه تولید انرژی لازمه.

شما تقریبا می تونین لوبیا رو به تموم وعده های غذایی تون اضافه کنین. چند بار در روز، می تونین ترکیبات جور واجور لوبیا با غذاهای دیگه رو نوش جون کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *