اکتبر 25, 2020

۵ خوراکی علیه سرماخوردگی

فصل سرما و کاهش دمای هوا به معنی شروع و گسترش مریضی هایی مانند سرماخوردگی، آلرژی فصلی و افسردگیه اما با مصرف ۵ خوراکی ساده می توان از تموم مریضی های فصل پاییز و زمستون در امان موند.

به گزارش آلامتو به نقل از خبرگزاری مهر، تغییر هر فصل به معنی تغییر روش زندگی و ورود بیماریای جدیده. اما با کمی دقت در عادات تغذیه ای و رفتاری میشه از دچار شدن به بیماریای جور واجور در امان موند و فصلی بدون دچار شدن به مریضی رو گذارن.

مصرف خوراکی های سم زدا

خوراکیایی با القاب سم زدا وجود دارن که می تونن وضعیت سلامتی رو بهبود بخشن. مثلا چکوندن چندین قطره لیمو ترش در آب و مصرف صبحگاه اون می تونه به سم زدایی بدن پرداخته یا مصرف شب هنگام آب آناناس هم می تونه همین خاصیت رو داشته باشه.

از مصرف غذاهای چرب دوری کنین

اگه در منطقه سیبری و هوای فوق العاده سرد زندگی می کنین فقط به مصرف غذاهای پر چرب روی ببرین اما وگرنه از مصرف غذاهای خیلی چرب در زمستون دوری کنین چون مصرف غذاهای چرب هیچ تاثیری در گرم شدن بیشتر شما نداره نه غذاهای چرب و نه غذاهای شیرین. علاوه بر این، مصرف غذاهای چرب می تونه تاثیر منفی بر کبد داشته باشه و به بیماریای کبدی منجر شه.

منیزیم علیه افسردگی و خستگی

اگه احساس خستگی و افسردگی بیش از اندازه  می کنین به مصرف منیزیم بپردازید چون خوراکیای شامل منیزیم می تونن علیه افسردگی و خستگی بتازند. بهترین مواد غذایی که پر از منیزیم هستن عبارتند از سبزیایی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، مغز بادام، فندق، تخمه کدو، موز، انجیر خشک، غلات سبوس دار  و البته مکملای دارویی هم می تونن به درد بخور باشن.

مطلب دیگر :  ۵ روش تحمل درد اپیلاسیون

مصرف پروتئین رو زیاد کنین

مصرف پروتئین می تونه شما رو از حالت افسردگی و خواب آلودگی در فصل زمستون دور نگه داره پس در وعده صبحونه خود خوراکیایی که دارای مقادیر خیلی از پروتئین هستن رو بذارین. از بین خوراکیای شامل پروتئین میشه به مواردی مانند آجیلا، دانه های روغنی، تخم مرغ و پنیر اشاره کرد.

مصرف آب روزانه رو زیاد کنین

در زمستون باید آب بیشتری به نسبت تابستون در اختیار بدن قرار بگیره هرچند کمتر این نیاز رو در فصل زمستون احساس می کنیم. نوشیدن دست کم ۱.۵ لیتر آب در زمستون پیشنهاد می شه.

بهترین دمنوش واسه سرماخوردگی

واسه پیشگیری از آنفولانزا چی بخوریم؟

خبرگزاری مهر سرماخوردگی نشر دوباره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *