Posted on

food4به گزارش خبرنگار مهر، در نتیجه تغییرات جوی، افزایش دمای هوا موجب شده که فصل بهار زودتر فرابرسد و بیشتر ادامه داشته باشه، این درحالیه که سطح بالای دی اکسید کربن در جو هم به آلرژیهایی به وجود اومده از طریق گرده افشانی اضافه می کنه.

امسال هم با سالهای گذشته خیلی فرقی نداره، زمستونی معتدل به معنی اینه که درختان و گیاهان جوونه زدن رو زودتر شروع می کنن و گرده افشانی هم زودتر شکل میگیره.

برخلاف تموم این موارد خبرخوش این که درمان طبیعی آلرژی تنها چند قدم با ما فاصله داره و اونم در یخچال قرار گرفته. غذاهای غنی از ویتامین C و فولیک اسید به کاهش التهاب مربوط به واکنشهای آلرژیک کمک کرده و تحقیقات این خوردنیا رو مثل بعضی از داروهای گرانقیمت موثر دونسته.

معرفی این نوع خوردنیا می تونه به افراد گرفتار به آلرژی کمک کنه که به جای خوردن داروها درمیون غذاهای شناخته شده ای چون انگور قرمز، سیب ، ماهی و آجیل به دنبال راه حل خلاص شدن از آلرژی باشن.

آلرژی یا حساسیت به عنوان‏ عکس العمل افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل جورواجور تعریف می شه. آدمایی که دچار حساسیت هستن، دارای دستگاه ایمنی فوق حواس جمع هستن که نسبت به مواد ً بی ضرر موجود در محل زندگی خود، واکنشی زیادتر از اندازه عادی نشون می بدن.

مثلا گرده گیاهان، می تونه سیستم ایمنی شخص آلرژیک رو طوری تحریک کنه که گویی با یه خطر جدی روبرو شده. حساسیت یه مشکل بسیار شایعه و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر انگار از اون گرفتار هستن.

ماهی

ماهی منبع بزرگ اسیدهای چرب اومگا ۳ه که واسه خواص ضد التهابی شناخته می شه. اومگا ۳ می تونه به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک کنه تا بدن بتونه بهتر با آلرژی مقابله کنه.

fish

دکتر ویلیام سیرز گفت: اسیدهای چرب اومگا ۳ در غذاهای دریایی دارای اثرات ضدالتهابی هستن که می تونه موجب ارتقای سیستم ایمنی بدن شه. بیشتر آلرژیها وقتی اتفاق می افته که سیستم ایمنی بدن در وضعیت مناسبی قرار نداره.

خوردن ۱۷۰ گرم سالمون دوبار در هفته به همون اندازه موثره که خوردن داروهای آلرژی موثر واقع می شه. پوست خشک و اگزما که در فصل آلرژی شایع هستن با یه رژیم غنی از اومگا ۳ قابل دوری هستن.

آجیلها

آجیلها پر از منیزیم و ویتامین ای هستن که می تونن با نفس کشیدن با خس خس که همراه آسم ایجاد می شه مقابله کنه.

food

از طرف دیگه ویتامین E می تونه سیستم ایمنی بدن رو پیشرفت بده. این ویتامین به حفظ بدن علیه رادیکالهای آزاد کمک می کنه تا از التهاب و آسیب دور بمونه. آجیلها منبع خوب دیگری واسه اسیدهای چرب اومگا ۳ هستن که به تخفیف علائم آلرژی کمک می کنه.

انگور قرمز

یکی از پردردسرترین اثرات آلرژی التهاب همراه اون هستش. مصرف غذاهای پر از آنتی اکسیدان می تونه به کاهش التهابی که در تموم بدن اتفاق می افته کمک کنه. کاری که آنتی اکسیدانها انجام میدن حفظ سلولها از آسیب اکسایشیه که می تونه بیماریهای مختلفی رو به همراه داشته باشه.

انگور

علاوه بر آنتی اکسیدانها، پوست انگور قرمز شامل ماده ای به نام رزوراتروله که واسه اثرات ضدالتهابی بسیار موثره. درمیون بقیه خوردنیایی که از آنتی اکسیدانهای بالایی بهره مند هستن می توان به خونواده توتها، سبزیجات و سیب زمینی اشاره کرد.

گوجه فرنگی

تحقیقات نشون میده که گوجه فرنگی می تونه تحمل فرد نسبت به آسم و مشکلات تنفسی رو زیاد کنه.

گوجه

ویتامین C یه خوردنی پیشرفت دهنده سیستم ایمنی و یه ضد آسم طبیعیه که می تونه به کاهش التهاب به وجود اومده از طریق آلرژی کمک کنه. گوجه فرنگی هم اینکه ویتامین C لازم بدن رو تأمین کرده و بهترین روش مصرف اون واسه جذب مواد مغذی طبیعی خام خوردن اون هستش.

سیب

براساس یه رژیم غذایی معتبر، آدمایی که سیب می خورن احتمال مراقبت شدنشون در مقابل آلرژیها و آسم زیاد می شه. این میوه شامل کرستینه که یه جور فلاونوئید تلقی می شه که اثرات ضد التهابی داره. پوست سیب پر از آنتی اکسیدانه که سلولها رو از آسیب حفظ می کنه.

پس بهتره که سیب رو پوست نکنده مصرف کرد. خوردن سیب در میان وعده ها به طور مرتب به همراه بقیه غذاهای دارای آنتی اکسیدان می تونه به درمان تنفس همراه با خس خس کمک کنه.

apple

خبرگزاری مهر دارو سیب ماهی نشر دوباره گوجه فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *