اگه در حال اجرای یه برنامه منظم واسه کاهش وزن هستین و از نتیجه بدست اومده راضی نیستین شاید این مقاله جواب بعضی از سوالات شما رو بده. در این مقاله ما به بررسی ۵ دلیل عجیب که مانع کاهش وزن شما می شن می پردازیم.

فست فود

  1. شاید با مصرف مکمل ها، توانایی و نتیجه های کاهش وزنتون رو از بین می برید

فکر می کنین که با مصرف مکمل های آنتی اکسیدان مخصوصا ویتامین C و E از بدنتون در مقابل فشار به وجود اومده بوسیله ورزش، مواظبت می کنین و بدنتون رو آماده می کنین تا هر روز بتونه در باشگاه ورزش کنه؟ برطبق یه تحقیق جدید، این تفکر خیلی هم غلطه. خیلی از تحقیقات گذشته نشون داده ان که تجزیه ماهیچه ها که در طول ورزش اتفاق می افتد، در واقع چیر خوبیه چون باعث افزایش حساسیت به انسولین و می شه. مصرف دوز خیلی از آنتی اکسیدان ها بعد از ورزش می تونه مانع جواب به درد بخور و طبیعی بدنتون به ورزش شه. اگه کاهش وزنتون، متوقف شده، از ویتامین های C و E استفاده نکنین و ببینین چه اتفاقی می افتد.

  1. همراه با کم شدن کالری، خوابتون رو هم کم کرده اید

خواب و کاهش وزن

با در نظر گرفتن تحقیقی که چند سال قبل بوسیله پزشکان در دانشگاه مرکز منابع بالینی عمومی شیکاگو انجام شد، افراد تحت رژیمی ه شب ها کمتر از ۶ ساعت می خوابیدن، بطور زیادی کمتر از اونایی که ۸ ساعت می خوابیدن، چربی از دست دادن و علاوه بر اون، بیشتر احساس گرسنگی می کردن. مدیر این مطالعه دکتر پلامن پنو، استادیار پزشکی در دانشگاه شیکاگو می گوید: اگه هدف شما، از دست دادن چربیه، کم خوابی مانند گذاشتن چوب لای چرخ دوچرخه تونه. بنظر می رسد کاهش ساعات خواب روشی که در جامعه مدرن، فراگیره تلاش های شما واسه کاهش چربی از راه رو بر باد می دهد. در مطالعه ما، کاهش خواب، از دست دادن چربی رو تا ۵۵ درصد کم کرد. اگه می خواهید چربی بیشتری از دست بدین، تلویزیون رو خاموش کنین و به تختخواب برید.

  1. با شدت کم، تمرین می کنین

سرعت کاهش وزنتون، کم شده؟ شاید لازم باشه سرعت تمریناتون رو زیاد کنین. تحقیقات نشون میدن که تمرینات اینتروال با شدت بالا یا تمرین با شدت بالا به مدت ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه و بعد از اون، ۱ تا ۲ دقیقه زمان ریکاوری(بدون هیچ تمرین یا تمرین خیلی کم شدت) و بعد تکرار این چرخه واسه چندین بار بیشتر از تمرینتان هوازی با شدت متوسط، ساده و قدیمی، باعث کاهش وزن می شه. اگه معمولا با سرعت متوسط و بمدت نیم ساعت، آهسته می دوید بجای اون، خودتون رو بمدت ۵ دقیقه با یه سرعت کم، گرم کنین بعد با شدت بسیار بالا بمدت ۱ دقیقه بدوید و با ۴ دقیقه دویدن بسیار آروم، خودتون رو ریکاوری کنین. این کار رو ۵ بار تکرار کنین.

چیجوری می تونید بفهمین که شدت تمرینتان، بالاست؟ ضربان قلبتون رو اندازه بگیرین. تمرینات با شدت بالا، اونایی هستن که باعث می شن ضربان قلبتون به ۷۰ تا ۸۵ درصد بیشترین حد ضربان قلبتون برسه. اما قبل اینکه واسه تعیین بیشترین حد ضربان قلبتون، محاسبات ذهنی انجام بدین(۲۲۰ منهای سنتون)، یه فرمول جدیدتر و دقیق تر رو امتحان کنین که پس از مطالعه روی بیشتر از ۳۰۰۰ مرد و زن ۱۹ تا ۸۹ ساله، بوجود اومده: ۲۱۱ منهای ۶۴ درصد از سن تون. این فرمول جدیدتر، عدد بالاتری تحویل می دهد اما این، چیز خوبیه. هر چی بیشتر تلاش کنین، به یافته های بهتری می رسید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   دوره آموشی زبان برنامه نویسی PHP

  1. شما دست کم گرفته اید که غذا خوردن در بیرون، چقدر به رژیم غذایی تون آسیب می زند

اگه رو راست بگیم، این، کار سختیه. تازگیا محققان دانشگاه تورنتو، محتوای کالری غذاهای ۱۹ رستوران زنجیره ای رو بررسی کردن و یافته های؛واقعا، غیرعادی بود. بطور متوسط، وعده های صبحونه، ناهار و شام، ۱۱۲۸ کالری داشتن(در حالی که تحقیق قبلی نشون داده بود، وعده های غذایی فست فودها حدود ۸۸۱ کالری داره و این ۱۱۲۸ کالری، ۵۶ درصد از ۲۰۰۰ کالری پیشنهاد شده بوسیله FDAه که یه فرد بزرگسال سالم باید در هر روز بخوره) و این کالری، حتی شامل دسر هم نمی شه. محققان محاسبه کرده ان که دسر بطور متوسط ۵۴۹ کالری دیگه به این کالری ها، اضافه می کنه. همه رستوران ها نه فقط فست فودها واسه آدمایی که تحت رژیم هستن، مانند میدون مین هستن. واسه جلوگیری از آسیب به رژیم غذایی و توقف کاهش وزنتون، در رستوران ها از وعده های غذایی استفاده کنین که با عنوان “سالم” در منو درج شده ان. در این مطالعه، اینجور وعده هایی بطور متوسط ۴۷۴ کالری، ۱۳ گرم چربی(۲۰ درصد از ارزش روزانه تون) ۳ گرم چربی اشباع(۱۷ درصد از ارزش روزانه شما) و ۷۵۲ میلی گرم سدیم(۵۰ درصد اندازه کافی روزانه) داشتن و اگه گزینه “سالم” در منو وجود نداره، غذای اصلی تون رو نصف کنین و از سس، دسر و چیزای اضافه ای مانند نون، کمتر استفاده کنین. به این منظور، استفان گالو، نویسنده “ده فرمون لاغری” پیشنهاد می کنه که در انتهای میز بشینین چون نون، چیپس و بقیه چیزایی که بطور مشترک سرو می شن، معمولا تا رسیدن به وسط میز، تموم می شن.

  1. بخاطر وزنتون، استرس دارین

کاهش وزن، کار ترسناکی نیس. یه کار رقابت برانگیزه که به دقیق شدن و فوکوس کردن وامید همیشگی نیاز داره. به خاطر همین محققان دانشکده پزشکی کک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس، تازگیا یافته های حاصل از تموم تحقیقات تحقیقاتی موجود در مورد تاثیر مراقبه بر خوردن افراطی، خوردن احساسی و کلا رژیم غذایی مصرفی رو مورد بررسی قرار دادن و فهمیدن که اکثریت نزدیک به اتفاق این تحقیقات (۸۶ درصد) نشون می دهد که ، هر سه مورد رو بهبود می بخشه. اگه بخاطر اینکه بنظر می رسد کاهش وزنتون، متوقف شده ، دارین، به غذا خوردن روی نیارین بلکه تلاش کنین بجای اون، ذهنتون رو آروم کنین. روی پر کردن ریه ها و بازدم آروم، تمرکز کنین. ذهنتون رو خالی و جسمتون رو آروم کنین. در هر زمان، یه بخش از بدنتون رو ریلکس کنین. بمدت ۵ دقیقه در زمان حال، زندگی کنین. آرامش رو احساس کنین بعد به تلاشتون ادامه بدید. بااینکار شما واسه آروم شدن، احتیاجی به غذا خوردن ندارین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کاهش وزن