شما به عنوان یه مدیر تو یه مجموعه کوجک یا بزرگ به اولین فاکتوری که احتیاج دارین احترامه، آنهم احترام از طرف کارمندانی که زیرنظرتان کار می کنن.

به گزارش آلامتو به نقل از بانکی، احترام به همین سادگی به دست نمیاد، اما وقتی اومد موندنی می شه. مخصوصا اگه از طرف کارمند به رئیسش باشه.

احترام ابزارهایی داره که ما در این گزارش به ۵ وسیله اون می پردازیم:

 

۱- خیلی با جدیت و تلاش زیاد کار کنین و واسه خود و تیمتون استاندارد تعریف کنین

همیشه عملگرایی تشویق می شه و حرف باد هوا میگن. این دقیقا تفاوتیه که می تونه احترام رو واسه شما به عنوان مدیر یه مجموعه به همراه آورد.

واسه نهادی که مدیریتش می کنین استانداردهایی رو تعریف کنین و هم خودتون معتقد به انجامش شید و هم از پایین دستیا بخواین با شما همراه شن.

همین دو اقدام ساده می تونه احترامی بی انتها رو از طرف کارمندانتان واسه شما به همراه داشته باشه.

۲- از خطر نترسین و مسوولیت کارتون رو برعهده گیرید

وقتی شما که راس هرم یه مجموعه هستین از خطر و خطر بترسید و خود رو محدود کنین از زیر دستتون چه انتظاری دارین؟! این ترس بیجا باعث می شه اگه کسی هم خواست اینجور کاری انجام بده، فورا جلویش وایسید و این یعنی کم شدن احترامتان.

از اون مهمتر وقتی احترام شما پیش کارمندتان اثبات می شه که مسوولیت هر چیزی که انجام می دید رو بردوش بگیرین. از خوب تا بد. هر چی انجام می دید عواقبش رو قبول کنین. اینطوری احترام می خرید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴۰ حدیث در مورد امام حسین (ع)

 

۳- کارمندان دارای توانایی بالا رو تامین مالی کنین و به بقیه هم به روش درست برسین

اونایی رو که توانایی بالایی دارن و چرخی از چرخای سازمان شما رو می گردونن باید از طرف شما تامین مالی شن تا هم براتون احترام بیشتری قائل شن و هم انگیزه بیشتری در کار کردن داشته باشن.

واسه بقیه هم به اندازه تاثیری که در کار تیم دارن، ارزش قائل شید تا اونا هم براتون احترام قائل شن.

 

۴- حضور اجرایی قوی داشته باشین و تاثیر همیشگی بذارین

درسته که رئیس هستین اما این دلیل نمی شه لنگ ظهر بیایید و زود هم برید. اینجور رئیسی نه فقط احترامی میان کارمندانش نداره، بلکه کارمندانش اصلا روش حساب باز نمی کنن.

کاری کنین با رفتار یا گفتارتون تاثیر دراز مدت بر بقیه بذارین، اینطوری احترامتان رو هم تمدید می کنین.

 

۵- پشت کارمندتان رو داشته باشین

همه جور پشت کارمندان خود وایسید. این بهترین و موثرین راه حل واسه داشتن احترام در میان کارمندانه. وقتی شما خیال کارمندتان راحت کنین که در بهترین و بدترین موقیعتا همراه و پشتیبانش هستین، اون هم خیال شما رو راحت می کنه که همه جوره احترامتان رو داره.

بانکی