Posted on

stress

به گزارش آلامتو به نقل از آی بانو؛ هممون با استرس آشنا هستیم ، تحقیقات دائم در حال کشف روشای جدیدیه تا اثرات منفی استرس روی بدن و روان و حتی چهره رو کم کنه!! با چند راه ساده مقابله با استرس آشنا شید.

استرس زیادتر از اندازه و دراز مدت به خصوص با ضعیف شدن بدن در مقابل بیماریایی چون آنفولانزا و سرماخوردگی ، افسردگی و هیجان ، بیماریای التهابی و بیماریای قلبی در ارتباطه. علاوه بر این ، اون دسته از استرسایی که به بیماریای خطرناکی چون سرطان ، مریضی کلیوی و ریه رو گسترش میدن ، یا به درمان جواب نمی دن و یا به ریکاوریای دراز مدت و پیچیده تری نیاز دارن.

بر خلاف همه این نتیجه های منفی بالقوه همیشه مهمه که روشای جدیدتری رو واسه مقابله با استرس پیدا کنیم.

مشکلات رو زیر دوش دور بندازین

تحقیقات نشون میدن که شما می تونین کلیه احساسات و افکار منفی خود مثل ، عذاب وجدان ، شک بعد از اراده کردن و احساس گناه رو از راه دوش گرفتن و یاحمام کردن از بین ببرین. محققان اخطار دادن که شستشو و دوش گرفتن می تونه اثرات احساسات مثبت رو هم کم کنه!!!

شکلات بخورین

تحقیقات نشون داده که خوردن روزانه شکلات تلخ به مدت دو هفته می تونه تولید هورمونهای داغون کننده استرس زا رو کم کنه.

دوستان صمیمی پیدا کنین

در شرایط استرس زا بودن در کنار دوستان و درددل کردن یکی از بهترین راه های خلاصی از استرسه . از طرفی تحقیقات نشون داده که قرار گرفتن تو یه رابطه متعهدانه از نظر سلامت فواید بسیاری داره. وارد شدن از زندگی مجردی به زندگی دونفره می تونه آسیب پذیریتان در مقابل استرس رو کم کنه. وقتی که با عوامل استرس زا روبرو میشین اگه مجرد باشین، اندازه هورمون استرس زای کورتیزول در بدنتون بیشتر ترشح می شه.

باغبانی کنین

باغبانی تاثیر حیرت زدگی روی روحیه شما داره ، کاشت گلا و گیاهان و رسیدگی به اونا حس آرامشی واسه شما به ارمغان میاره که بی مثاله ، گویی جریان زندگی از این موجودات قشنگتر به درون شما نفوذ می کنن و شما رو آروم می کنه .

خلاق باشین

فعالیتهای خلاقانه می تونن در کنترل استرس بسیار به درد بخور باشن مخصوصا در مورد عوامل استرس زایی که می تونن طولانی و پایدار شن مانند روبرو شدن با بیماریای جسمی و یا انتظار واسه کار مورد علاقه و یا روابط عاطفی پر دردسر . از جمله فواید فعالیتای خلاقانه ،علاوه بر کاهش استرس و هیجان، کم شدن نشونه های جسمی ناراحت کننده و بهبود علائم افسردگیه.

تحقیقات جدید پیشنهاد می کنه که اثرات استرس همیشه منفی نیس. استرسای طولانی و طولانی ، می تونه اثرات خود رو روی حافظه نشون میده اما محققان امروزه فهمیدن که استرسای کوتاه مدت می تونه باعث افزایش اندازه حافظه شه.

درمان استرس با دکتر اوز

تاثیر استرس بر تیروئید چیه؟

آی بانو درمان استرس کاهش استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *