WAX

اگه می خواید یه اپیلاسیون با درد کمتر یا حتی بدون درد رو تجربه کنین باید نکات کلیدی زیر رو یادتون باشه.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ کوتاه کردن، شیوکردن، اپیلاسیون اینا همه روشای آشنایی واسه تمیز نگه داشتن بدنتون هستن. اما به چه دلیل؟ بخاطر بهداشت؟ انگیزه هر چی که باشه، بدون مو بودن، رسمیه که قدمتش به زمان تمدن مصریان باستان برمیگرده. می گن، این سنت فرهنگی همگانی در واقع ریشه در نیاز بیولوژیکی نداره. بدلیل اینکه شما شستشو می کنین، پاکیزگی یه توجیه علمی قانونی نیس.

درحقیقت، بعضی از ارائه دهندگان مراقبت سلامت پزشکی دلیل آوردن می کنن که مو کارکرد محافظتی واسه بیرون روندن باکتری، ویروسا، و محرکا از بدن ما داره.

با این وجود، این موضوع، خانوما رو از وکس کردن باز نمی داره، و لازمه که فهمیده باشین با پوستتون چیکار می کنین. اینکار ذاتاً روند آزاردهنده ایه، که باعث ایجاد التهاب، خارش، و قرمزی می شه چون مو رو مستقیما از ریشه می کنین. هم اینکه، شما به سد دفاعی پوست، آسیب می رسونین و خود رو مستعد موهای زیرپوستی آزار دهنده می کنین.

این ۵ ترفند رو یادتون باشه

  1. لایه برداری کنین: چند روز قبل از قرار وکستان، لایه برداری کنین، پس می تونین هر پوست مرده ای رو، واسه کاهش احتمال موهای زیرپوستی، از بین ببرین.
  2. ملایم باشین: با یه پاک کننده ملایم و PH خنثی، پوست خود رو قبل از وکس بشورید تا سطح پوست رو از هرگونه تحریک احتمالی خلاص کنه و پایه فولیکول مو رو نرم کنه. آب ولرم عالی عمل می کنه.
  3. از شیو کردن دوری کنین: جدا، این کار رو نکنین. مو احتیاج داره دست کم ۶۰ میلیمتر واسه اینکه موم اونو بگیره، بلند شده باشه.
  4. لمس نکنین: وقتی که وکس شدین، از لمس پوست، به کار گیری لوسیون و کرمای معطر و لایه برداری تا ۲۴ ساعت بعد دوری کنین.
  5. آرامش دهنده ای پیدا کنین: از مقدار کمی کرم کورتیزون واسه کاهش هر گونه التهاب، خارش، و قرمزی که بعد از اینکه کارتون تموم شد پیش میان، استفاده کنین.
این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ خوراکی موثر برای کوچک کردن شکم

نشونه های دوست داشتن واقعی پسران

چیجوری یه زن موفق باشم؟

زنان مجله تناسب اندام