اگه به دیدن قلعه ها علاقه دارین، اولین جایی که به ذهن شما می رسه انگلستان یا آلمانه. اما به سفر به جمهوری چک هم توجه کنین. این کشور کوچیک بیشترین قلعه جهان رو داره؛ دارای بیشتر از دو هزار قلعه س. بهترین نقطه شروع واسه دیدن قلعه ها در جمهوری چک پراگ است. بعضی از قلعه های باحال کشور در حومه این شهر قشنگتر پیدا میشه.

  1. قلعه Kokorin

قلعه Kokorin

این قلعه در بالای تپه قرار داره و از دره Kokorin دیده می شه. این قلعه اول در سال ۱۳۲۰ به دستور هینک برکا دوب ساخته شد. سالای زیادی، این قلعه قرون وسطایی میزبان نجیب زاده ها بود، اما در قرن شانزدهم، قلعه نابود شد. در واقع، امپراتور فردیناند سوم، پس از جنگ سی ساله، قلعه کوکورین رو در فهرست “لعنت” یا “نفرین” قرار داد. این جور قلعه ها دیگه حفظ نمی شدن. در نتیجه، تخریب کوکورین زیاد شد. حالا خوبیش اینه، در سال ۱۸۹۴، Vaclav Spacek تصمیم به بازسازی چیزی که از قلعه Kokorin باقی مونده بود، کرد.

امروز می تونین از تورهای هدایت شده به این قلعه لذت ببرین؛ این تورها شامل پیاده روی در امتداد تپه های قلعه س. با هزینه اضافی، می تونین از برج قلعه بالا برید و از طبیعت دور و بر قلعه لذت ببرین.

  1. قلعه Cesky Sternberk

قلعه Cesky Sternberk

این قلعه بزرگ، که بنای بزرگی مشرف به رودخانه Sazava و دهاتی با همون نامه، به عنوان یکی از بهترین قلعه های قرون وسطی حفظ شده در جمهوری چک حساب می شه. در طول سالها، مالکیت قلعه Cesky Sternberk که در سال ۱۲۴۱ ساخته شد، چندین بار تغییر کرده. اما امروزه، این قلعه دوباره در دست افرادیه که اون رو در وقتی که واسه اولین بار تاسیس شد، در دست داشتندHouse Sternberg. اگه تصمیم دارین از این قلعه بازدید کنین مطمئن شید که دنبال یه سری از حکاکیای مس نادر و غیر عادی هستین که گذشته جنگ سی ساله رو نشون میدن.

  1. قلعه Zvikov

قلعه Zvikov

از اونجا که قلعه Zvikov در بالای یه قبرستان مشرف به رودخانه اوتاوا و Vltavaه منظره اون فوق العاده با شکوه س. این قلعه جواهرات طلایی در اختیار داشت. بدیش اینه، این قلعه، که در نیمه اول قرن سیزدهم تاسیس شد، در دوره نامناسبی قرار گرفت. و در دهه ۱۸۴۰ تقریبا ویرانه شد. حالا خوبیش اینه، قلعه بوسیله خونواده شوارتزنبرگ که در دهه ۱۸۸۰ وقت و پول لازم واسه برگردوندن قلعه صرف کردن، به شکوه قبلی خود برگشت. علاوه بر تورهای “منظم” ، قلعه Zvikov تور ارواح رو هم ارائه می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   نعیم حشم بان

  1. قلعه Krivoklat

قلعه Krivoklat

همونطور که به قلعه Krivoklat برخورد می کنین، به نظر میاد که به یه منطقه افسانه ای وارد میشین. این قلعه گوتیک، در واقع، بسیار جذابه و در فیلمای جور واجور استفاده شده. قلعه Krivoklat، که با جنگل Krivoklatsko محاصره شده، در اواخر قرن ۱۳ ساخته شد؛ وقتی که پادشاه سلطنتی Charles IV بود.

امروزه این قلعه یکی از قدیمی ترین و مهم ترین قلعه های جمهوری چک است. این قلعه دومین قلعه پر بازدید کننده در کشوره. در میان قسمتای خیلی مهم، سیاهچال، وسیله شکنجه، و کتابخونه ای که شامل بیشتر از ۵۲،۰۰۰ جلد کتابه، مورد توجه هستن. این قلعه هم اینکه شامل مجموعه ای عالی از نقاشیا و مجسمه های گوتیکه. قلعه Krivoklat از آوریل تا اکتبر بازه، به جز روزای دوشنبه.

  1. قلعه کارلشتین

قلعه کارلشتین

قلعه کارلشتین در سال ۱۳۴۸ تأسیس شد. با یه نگاه میفهمید به چه دلیل این قلعه پر بازدیدترین قلعه در جمهوری چک است. این قلعه بزرگ گوتیک بوسیله امپراتور شاه و امپراتور چارلز IV روی یه تپه با مشرف به رودخانه Berounka به شکلی عجیب ساخته شده. این قلعه به عنوان خزانه سلطنتی ساخته شد؛ جایی که جواهرات تاج امپراطوری روم مقدس نگهداری می شدن. گنجینه های دیگه، مثل جواهرات طلائی بوهم / چک و شکل های جور واجور مقدس هم اینجا ذخیره می شن.

این قلعه قشنگتر، که به قلمرو قرون وسطایی خود برگشته، در حدود ۲۹ کیلومتری جنوب غربی پراگ واقع شده و شامل چندین ناحیه مهم واسه بازدیده از جمله کلیسای مقدس روود، که معروف به دیواره های تزئینیه.

لیست زیباترین جزایر و سواحل اندونزی

۲۰ جاذبه گردشگری برتر آسیا

جهانگردی کاخ