موج نگرانیا از وضعیت ۵ سرباز ربوده شده ایرونی، از خونه خونواده های این سربازان، به کشور و بعد از راه شبکه های اجتماعی به دنیا سرایت کرده. وزارت کشور اعلام کرده با در نظر گرفتن اطلاعاتی که داریم این سربازان به پاکستان منتقل شدن.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: نزدیک به یه هفته از دزدیدن ۵ سرباز ایرونی در در منطقه مرزی “جکیگور” میگذره.  از شنبه گذشته که گروهک تروریستی جیش العدل تصاویر این سربازان رو منتشر کرد و مسئولیت دزدیدن اون ها رو بردوش گرفت، تا الان دیگه هیچ خبری از اونا به دست نیامده. این گروهک، بازمانده گروهک تروریستی عبدالمالک ریگیه که تقریبا دو ماه پیش هم ۱۴ مرزبان ایرونی رو در منطقه مرزی سراوان به شهادت رساند. انتشار تصویر ۵ سرباز ربوده شده ایران با دستانی بسته و لبایی خشکیده، رنگایی پریده و چهره هایی نگران احساسات ایرانیان رو جریحه دار کرد تا با خونواده چشم به راه این سربازان همراه شن.

نگاه این سرباز به دوربین احساسات همه ایرونی ها رو برانگیخت

ایرونی ها تو یه اقدام خودجوش در شبکه های اجتماعی پشتیبانی خود رو از این سربازان و انزجار خود رو از گروهک جیش العدل اعلام کردن. چیزی که به این حس بیشتر دامن می زد، موج نگرانی بود در چشمون سرباز سمت چپ تصویر که در تموم تصاویر منتشر شده چشم به دوربین دوخته و  برگشتی رو، کنکاشی رو، نجاتی یا کورسوی امیدی رو از دریچه دوربین می جست.

توفان توئیتری

یکشنبه گذشته یهو یه توفان توییتری در پشتیبانی از این ۵ سرباز ایرونی و اعلام انزجار از گروهک موسوم به جیش العدل تشکیل شد. فعالان توئیتری با تعریف هشتگ (برچسب) freeiraniansoldiers# (سربازان ایرونی رو آزاد کنین) ربوده شدن این ۵ سرباز رو به یه موضوع جهانی تبدیل کردن.

برجسب سربازان ایرونی رو آزاد کنین به پرکاربردترین برچسب این روزای شبکه های اجتماعی تبدیل شده

این اقدام از اون جهت قابل اهمیت بود که گروهک جیش العدل اول در همین شبکه اجتماعی تصاویر این ۵ سرباز رو منتشر کرده و مدعی دزدیدن اونا شده بود. موضوع اونقدر داغ شد که شبکه های خبری دنیا از جمله بی.بی.سی فارسی، شبکه خبری الجزیره ،پایگاه خبری المانیتور و بقیه شبکه های خبری در گزارشایی به پشتیبانی ایرانیان از این ۵ سرباز پرداختن.

این توئیت شاید یکی از جذاب ترین توئیتا درباره سربازان ربوده شده ایرونی بود. یکی از کاربران این شبکه آرزوی سلامتی واسه ۵ نفر رو می کنه و این پنج نفر رو این جوری می شمارد: ۱ سرباز وطن. ۲ سرباز وطن ۳.سرباز وطن.۴سرباز وطن. ۵ سرباز وطن

یکی از کاربران شبکه توئیتر هم با منتشر کردن تصویر این ۵ سرباز، واسه هر کدوم یکی بار نوشته: «جانم فدای تو».

بعضی از کاربران این شبکه با مادران این سربازان همدردی کرده و گفتن نگران فرزندان اونا هستن. «بانو! نترس روزای بهاری نزدیکند و پرستو هامون به وطن برمی گردن» یکی از همین نمونه هاست. بعضی هم پیشنهاد هایی داشتن که چه باید بنویسیم و چه نباید بنویسیم. تکرار برچسب آزادسازی سربازان ایرونی و موجی که در توییتر راه انداخت، این برچسب رو  در روزای گذشته تبدیل به برچسب داغ توییتر کرد و در فیس بوک هم موجی مشابه اون به راه افتاد. خیلی از کاربران این شبکه اجتماعی، عکس این ۵ سرباز رو به عنوان تصویر نمایه خود انتخاب کردن. آلن ایر سخنگوی فارسی زبون وزارت امور خارجه در نوشته ای در همین فضای مجازی، اقدام گروهک تروریستی جیش العدل رو محکوم کرد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   دستگاه لیزر دایود در اصفهان

آلن ایر سخنگوی فارسی زبون وزارت امور خارجه هم به کمپین سربازان ایرونی رو آزاد کنین ملحق شد

برچسب #FreeIranianSoldiers در گوگل پلاس هم ایجاد شد و کاربران این شبکه با منتشر کردن تصاویر و طرحای گرافیکی زیر این برچسب نگرانی خود از وضعیت این ۵ سرباز ایرونی رو اعلام کردن. یکی از کاربران این شبکه می نویسه که تا وقتی برادرانش در اسارت هستن نمی تونه آروم بشینه.

گروهک تروریستی در پستای پشت سر هم توییتری خود، آزادی این سربازان ربوده شده رو به شرط آزادی زندانیان امنیتی خود در ایران کرده. این گروهک با گذاشتن عکس توییتای تهدید ایرانیان نوشته تا زندانیان این گروهک رو آزاد نکنن، اسرای سرباز ایرونی رو آزاد نمیکنه.

این طرح گرافیکی از سربازان ایرونی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شه

سربازان کجا هستن؟

«علی عبداللهی»، معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور از دستور «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور در جهت تشکیل کمیته ای واسه آزادی سربازان گروگان گرفته شده خبر داد و گفته: «با در نظر گرفتن اخباری که داریم اونا این سربازان رو به پاکستان برده ان و وزارت خارجه هم اقدامات لازم رو انجام می دهد.». حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «باید به آزادی این سربازان امیدوار بود» گفته گفت: «از طرف دستگاه های امنیتی- انتظامی کارایی داره انجام میشه که نمی توانیم اونا رو فعلا اطلاع رسانی کنیم.»

وزارت خارجه ایران، روز یکشنبه نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان رو احضار و مراتب نارضایتی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران رو به ایشون ابلاغ کرد.

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم با اعلام اینکه موضوع دزدیدن پنج مرزبان کشورمون رو از راه وزارت امور خارجه پیگیری می کنیم، گفت: ما بازم به دولت پاکستان در مورد چگونگی کنترل مرزهایش معترضیم. چیجوری می شه در نقطه صفر مرزی بعضیا میان و مرزبانان ما رو می دزدند، این موضوع رو از راه دستگاه دیپلماسی پیگیری می کنیم.

گفته شده یگان خاص صابرین از یگانای خاص نیروی زمینی سپاه پاسداران واسه مقابله با گروهک تروریستی جیش العدل به منطقه اعزام شده. یگان خاص صابرین از “زبده ترین یگانای خاص در دنیا” هستش.

noindex