با منتشر کردن مقاله ای به بررسی ۵ اَبَر اسلحه نسل جدید روسیه پرداخته؛ اسلحه هایی که آمریکایی ها رو دچار وحشت کرده.

این نشریه آمریکایی مقاله ای از یه تحلیلگر نظامی منتشر کرده که در اون به ۵ اسلحه برتر نسل جدید روسی اشاره شده که می تونه تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیست جانشین سلاحای ساخت شوروی قبلی شه.

“دایو ماجومدار” نویسنده آمریکایی این مقاله، گفته که صنایع نظامی روسیه بازم جنگندها، خودروهای زرهی، زیردریاییا و دیگه وسایل خاص جنگ الکترونیکی مدرنی تولید می کنه که نظامیان آمریکایی رو دچار وحشت کرده.

نویسنده در این مقاله به ۵ نوع اسلحه برتر نسل جدید روسی از جمله، جنگنده نسل پنجم “تی- ۵۰″، هواپیمای راهبردی دوربرد، تانک “ارماتا”، سامانه های جنگ الکترونیک و زیردریاییای اتمی، اشاره کرده.

به نوشته این تحلیلگر نظامی، جنگنده “تی ۵۰” که شرکت “سوخو” در حال ساخت اون هستش باید جانشین جنگنده “سو-۲۷” و یه سری های دیگه از شکل های جور واجور پیشرفته اون شه.

ایشون این جنگنده رو با جنگنده آمریکایی “رابتور” مقایسه و خاطرنشان می کنه که این جنگنده به سیستمای جنگ الکترونیک و سنسورهای مدرن مجهز بوده و به داشتن قدرتی عجیب معروفه.

این تحلیلگر آمریکایی اضافه می کنه: با در نظر گرفتن قیمت بالای جنگنده “تی ۵۰″، فقط ۱۲ فروند از این نوع ساخته شده و تولید اون تا طراحیای جدید متوقف شده.

هواپیمای راهبردی تو-160

هواپیمای راهبردی “تو-۱۶۰”

هواپیمای مدرن و راهبردی حامل موشک که شرکت “توپولوف” در حال طراحی اون هستش، هم از دیگر ابرسلاح هاییه که به ناوگان سلاحای روسی خواهد ملحق شد؛ این هواپیما یعنی هواپیمای شبح فرا صوتی یا (بالای پرنده).

این نوشته را هم از دست ندهید :   سایت هواداران تیم پرسپولیس

به گفته این تحلیلگر نظامی، روسیه می خواد این پروژه رو تا سال ۲۰۲۳ به آخرسر برسونه و هواپیمای راهبردی حامل موشک، “تو- ۱۶۰” رو پیشرفت دهد.

تانک “ارماتا” هم یکی دیگه از ابرسلاحای روسیه؛ در این پروژه یه سکو ساخته می شه و تانکا و شکل های جور واجور زرهیا روی اون نصب می شه؛ تانک ارماتا هم اینکه به برجی غیرمسکونی مجهز می شه تا امکان هدف قرار گرفتن اون از طرف سلاحای ضد تانک به کمترین حد ممکن برسه.

تانک آرماتا

تانک آرماتا

این تحلیلگر آمریکایی در مورد لوازم و سامانه های مدرن روسی خاص جنگ الکترونیکی به سامانه روسی “کراسوخا-۴” و سامانه “خیبینی” خاص جنگ الکترونیک هوایی اشاره کرده.

سامانه خاص جنگ الکترونیک کراسوخا

سامانه خاص جنگ الکترونیک کراسوخا

ایشون در آخر، نگاه کارشناسان نظامی رو به پروژه زیردریایی روسی “بوری” جلب کرده؛ تا الان چند زیردریایی از این نوع در روسیه تولید شده و کارشناسان روسی الان در حال طراحی دو زیردریایی هستن که جانشین زیردریاییای حامل موشک “گرانیت” و “انتای” و زیردریایی “باراکودا” می شن.

نمونه ای از زیردریایی بوری

نمونه ای از زیردریایی بوری

زندگینامه میلیونرهای خودساخته

فواید گوش دادن به موسیقی واسه بدن

العالم روسیه