خرافه در هر کشوری ریشه داره و به وجود آورنده اعمالیست که شاید واسه یه قشر مقدس و واسه قشری دیگه خنده دار به نظر آید در این مطلب به معرفی ۵ باور عجیب هندوها می پردازیم.

 

ساتی
ساتی یه مراسم تشیع جنازه در میان بعضی از جوامع هندوه که در اون، زنی که تازگیا بیوه شده، یا به طور داوطلبانه یا با زور، باید در توده هیزمی که واسه سوزوندن جسد شوهرش جفت و جور شده، قربونی شه و در کنار شوهر فوت شده خود در آتیش بسوزد. این روش در هند مدرن، با احتمال خیلی کم دیده شده و انجام می شه.

مراسم خرچنگ
در شهر گُجربزه هند، در اواسط ماه ژانویه، در مناسبت ماکار سانکراتی (Makar Sankranti)، صدها نفر از پیروان هندو در صفای طولانی وای میستن تا خرچنگ رو به عنوان قربونی به خدا اهدا کنن؛ این کار در معبد الهه شیوا انجام میشه. این یه مراسم بسیار قدیمیه. افراد اهداکننده می گن که تقدیم خرچنگ به خدا، آرزوهای اونا برآورده می شه.

هندوها

سنّت خاکسپاری
یکی دیگه از سنّتای عجیب و غریب هندیا، دفن کردن کودکان معلول زنده تا گردن به مدّت شش ساعت، در طول خورشید گرفتگیه. هندوها می گن که انجام این کار واسه خنثی کردن اثرات سوء به وجود اومده بوسیله خورشید گرفتگیه.   

هندوها

این نوشته را هم از دست ندهید :   بررسی باتری سامسونگ j5

تائیپوسام
یه فستیوال تامیلیه که بوسیله هندوها در ماه تامیل تایلندی (ژانویه- فوریه)، جشن گرفته می شه؛ این فستیوال هم اینکه بوسیله هندوهای غیر هندی که ساکن سریلانکا، مالزی، و آفریقای جنوبی، جشن گرفته شده و برگزار می شه. تائیپوسام، به خدای هندو موروگان، پسر شیوا و پارواتی، اختصاص داره. در روز تائیپوسام، بیشتر هدایا میوه و گُل و به رنگای زرد و نارنجیه- رنگای مورد علاقه خدا موروگان. افراد حاضر در فستیوال لباسایی به این رنگا می پوشند و بعضی واسه خدمت به خدا، بدن خود رو شکنجه میدن.

هندوها

آیینی عجیب واسه درمان
در بخشایی از کشور هندوستان، این سنّت بوسیله رهبران مذهبی هندو انجام می شه تا کودکانی رو که مبتلاء به بیماریای جزئی مانند سرماخوردگی، تب و چیزای دیگه ای به جز اینا، هستش رو درمان کنن. پلیس هند، هر سال تعدادی رو به خاطر اجرای این سنّت دستگیر می کنه. این آیین عجیب و غریب، واسه بیشتر از ۵۰۰ ساله که در هندوستان انجام می شه.

خرافات عجیب سیمرغ مطالب باحال روز