Posted on

صبحونه غذای مغزه، ولی بعضی وقتا صبحونه سالم دادن به فرزندان تبدیل به رقابت می شه. این صبحانه های حاضری به بچتون انرژی لازم واسه گذروندن صبح رو می میدن.

۱. ماست تزئین شده

این روشریال روش سریعی واسه شیرین کردن ماست ساده س!. بچه بدون اینکه در شکر زیاده روی کنه، امتیازات غذایی ماست رو دریافت می کنه.

مواد لازم واسه ماست تزئین شده عبارتند از:

۲۰۰ گرم ماست ساده

۱ قاشق غذاخوری مربا (مربای محبوب بچتون باشه بهتره)

۱ قاشق چایخوری عسل

۲ قاشق غذاخوری بادام بو داده و ریز شده

همه مواد فوق رو در ظرف ماست با هم مخلوط کنین. قاشق روی اون بذارین و به بچتون بدین.

نکته: هر مربا یا مغزی که بچتون دوست داره می تونین اضافه کنین. مربای توت فرنگی رو می تونین با پسته ترکیب کنین که رنگ زیبایی داشته باشه.

۲. کسادیا (خوراک مکزیکی)

این خوراک به خاطر اضافه کردن سیب، رنگ تازه و زیبایی داره. کسادیا در عرض ۵ دقیقه آماده می شه و واسه غذای حاضری و توراهی بسیار مناسبه.

مواد لازم:

۲ تورتیا (یا نون لواش)

نصف فنجون پنیر چدار رنده شده

چند برش نازک سیب

لایه یکنواختی از پنیر رو روی تورتیا بمالید. برشای سیب رو روی پنیر بذارین و دوباره تورتیای دیگری روی اون بذارین. سی ثانیه در مایکروفر بذارین تا پنیر اون آب شه. واسه اینکه تردتر شه، از ماهیتابه استفاده کنین و یک تا دو دقیقه هر دو طرف اون رو طلایی کنین تا پنیر اون آب شه. بعد اون رو به ۶ تا ۸ تیکه ببرین.

۳. پیتزا مارگریتا صبحونه

با این پیتزای سالم، می تونین بذارین که بچه ها واسه صبحونه پیتزا بخورند. گوجه فرنگی و پنیر خامه ای و چند شاخه ریحان تازه در وعده صبحونه بسیار خوشمزه به نظر می رسه.

مواد لازم:

۱ مافین گندم کامل

۱ برش بزرگ از گوجه فرنگی

ربع فنجون موزارلای ریز ریز شده

تخم مرغ پخته (اختیاری)

۱ قاشق غذاخوری ریحان تازه، ریز ریز شده

فر رو روشن کنین.

روی یه نیمه مافین، برش گوجه و موزارلای ریز ریز شده بذارین. و اون رو روی کاغذ شیرینی بذارین و به همراه نیمه دیگه مافین، اون رو در فر بذارین تا بپزه و پنیر اون آب شه. اونا رو از فر درآرین و تخم مرغ پخته و ریحان رو روی اون بذارین. بعد نیمه دیگه رو روی کل اونا بذارین.

۴. کرپ آماده

با اینکه شاید به نظر برسه کرپ صبحونه حاضری نیس، ولی با کمی برنامه ریزی می تونین هر روز هفته از کرپای خونگی لذت ببرین. فقط باید تعداد زیادی کرپ آماده کنین و اونا رو در جایخی یخچال خود بذارین و در طول هفته هر روز یکی درآورده و گرم کنین.

مواد لازم واسه ۱۵ کرپ:

۲ تخم مرغ بزرگ

سه چهارم فنجون شیر

نصف فنجون آب

۱ فنجون آرد

۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای

۳ قاشق غذاخوری کره آب شده

ربع قاشق چایخوری نمک

کره اضافه واسه چرب کردن ماهیتابه

همه مواد رو با هم مخلوط کنین تا به طور کاملً یکنواخت شن (بهتره از همزن استفاده کنین). بذارین این خمیر دست کم یه ساعت در یخچال بمونه. (این کار موجب می شه که حبابای اون خارج شن و خمیر شما بهتر و نرمتر شه). می تونین از ۴۸ ساعت قبل خمیر اون رو آماده کنین.

یه ماهیتابه متوسط رو روی درجه متوسط تا بالا گرم کنین. روی اون کره بریزین و کمی کمتر از ربع فنجون از خمیر در وسط ماهیتابه بریزین و اون رو صاف کنین (باید لایه نازک و یکنواختی از خمیر درست کنین). مقدار خمیر رو طبق اندازه ماهیتابه تنظیم کنین. ۴۵ ثانیه اون رو گرما بدید و بعد برگردونین. ۲۰ ثانیه دیگه گرما بدید و در آخر کرپ رو از روی شعله وردارین.

کرپای باقیمونده رو در کیسه پلاستیکی زیپ دار بذارین و در یخچال نگه داری کنین. یادتون نره که بین کرپا کاغذ روغنی بذارین تا بهم نچسبند. اگه خوب کیسه رو هواگیری کنین، کرپا تا یه ماه در یخچال می مانند.

واسه صبحونه، از فرزندان واسه پر کردن کرپا با گوشت و پنیر، میوه تازه و پنیر خامه ای، خامه شکلاتی و موز یا کره بادام زمینی و مربا کمک بگیرین.

می تونین مثل بوریتو کرپا رو بپیچید یا به صورت مربعی درآرین.

۵. اسموتی میوه یخ زده

این مخلوطای خامه و میوه در روزای گرم بسیار گوارا هستن. می تونین اونا رو ظرف چند دقیقه آماده کنین و مواد لازم اون، از میوه های در دسترس شما تشکیل شدن.

مواد لازم:

۲ فنجون میوه یخ زده (توت فرنگی یا …)

۲ قاشق غذاخوری عصاره آب پرتقال (یا نصف فنجون آب پرتقال)

نصف فنجون آب

نصف فنجون ماست

۱ موز یخ زده

۱ قاشق غذاخوری عسل

همه مواد رو داخل مخلوط کن بریزین و هم بزنین تا به طور کاملً نرم و یکنواخت شن.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بازنشر باشگاه خبرنگاران صبحونه صبحونه سالم صبحونه به درد بخور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *