در دنیای پزشکی اتفاقات خاص خیلی وقتا اتفاق می افته و این در حالیه که بعضی از اونا واقعا باعث حیرت زدگی حتی خود پزشکان می شن.

تا حالا عملای جراحی خاصی در مورد جابه جایی صورت انجام گرفته. این عملای جراحی با سختیای بسیار زیادی انجام می شه از همین رو باعث می شه تا خیلی از پزشکان هم بعد از انجام ان حیرت زده شن.

ریچارد نوریس

ریچارد نوریس

ریچارد نوریس انگلیسی از جمله افرادیه که یکی از عملای جراحی مهم صورت رو انجام داده. اون در سال ۱۹۹۷ تو یه حادثه تیری به صورتش خورد ولی جانش رو از دست نداد. اون بعد از ۳۶ ساعت عمل جراحی در دانشگاه مریلند یه صورت جدید گرفت. این چهره جدید اون باعث شد تا ۱۵ سال پشت یه ماسک زندگی کنه و یا فقط شبا در خیابون رفت وامد می کرد. پس از ۱۵ سال دوباره تحت عمل قرار گرفت و این بار از بالای سر تا زیر گردن اون با یه صورت جدید جانشین شد. اون حتی در این عمل حس بویایی خودشو دوباره به دست آورد.

دالاس وینس

دالاس وینس

دالاس به عنوان اولین آمریکایی شناخته می شه که به طور کامل یه صورت جدید رو دریافت کرده. اون در سال ۲۰۰۸ در حال کار با برق فشار قوی بود که به طور اتفاقی پیشونی اش به این برق بسیار ولتاژ بالا خورد. پزشکان بعد از دو روز تلاش تونستن اونو زنده نگاه دارن ولی این باعث شد تا اون به طور کامل صورت خود رو از دست بده. در صورت اون هیچ ابرو، چشم و یا لبی نبود.

اون از گردن به پایین فلج شد ولی بازم با تلاش پزشکان تونست بعد از یه سال دوباره راه بره ولی نمی تونست غذاهای جامد بخوره و یا اینکه بویی حس نمی کرد. در سال ۲۰۱۱ اما تیمی از ۳۰ دکتر تونستن بعد از ۱۵ ساعت عمل جراحی یه صورت جدید رو به اون پیوند بزنن. اون بعد از اون تونست دوباره صحبت کنه و یا بویی رو احساس کنه.

کانی کلاپ

کانی کلاپ

این خانوم ۴۶ ساله اهل اوهایو آمریکا در سال ۲۰۰۴ دچار مشکلی با همسرش شد و اونم با اسلحه “شاتگان” یه تیر به صورت اون شلیک کرد. این حادثه باعث مرگ کانی نشد اما اون بینی، یه چشم و بخشی از لبش رو از دست داد. این اتفاق باعث شد تا اون دچار یه زندگی خیلی سخت شه و بعد از ۳۰ عمل جراحی فقط بخشی از بینایی خود رو بدست آورد. پس از ان دوباره تحت یه عمل جراحی قرار گرفت که در ان به طور کامل یه صورت جدید گرفت. این صورت جدید باعث شد تا چهره اون تا حدی بهتر شه و اون از حالت ترسناک گذشته اش خارج شد. هم اینکه توانایی خودن غذاهای جامد و حس بویایی اش رو هم دوباره به دست آورد. این عمل چهارمین عمل جایگزینی صورت در دنیا بود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۳ ویژگی یک کارآفرین موفق را بشناسید

پاسکال کولر

پاسکال کولر

پاسکال یکی از افرادیه که دچار مریضی “صورت فیلی” شده بود. اون از بچگی با این مریضی دست و پنجه نرم کرد اما در سال ۲۰۰۸ یه گروه از پزشکان فرانسوی واسه جراحی اون اماده شدن و بعد از ۱۶ ساعت عمل غیر قابل تحمل تونستن صورت اونو با صورت فردی که تازگیا مرده بود جابه جا کنن. “کولر” در مورد روز جراحی خود میگه اون روز بهترین روز زندگی من بود.

اوگور آکار

اوگور آکار

این پسر بچه ۱۹ ساله اولین نرکیه که تحت عمل جراحی صورت قرار گرفت. اون در بچگی و وقتی تنها ۴۰ روز سن داشت تو یه حادثه آتیش سوزی خونه دچار سوختی در ناحیه صورت شد. این باعث شد تا در طول زندگی خود نتونه خیلی راحت هر کاری که می خواد بکنه. در سال ۲۰۱۲ اون تحت عمل قرار گرفت و بعد از یه جراحی ۱۴ ساعته صورت جدید خود رو از یه خیر ۴۵ ساله که تازه درگذشته بود گرفت. اون بعد از این عمل زندگی جدیدی رو شروع کرد.

باشگاه خبرنگاران