هند یکی از کشورای پرجمعیت دنیا هستش و هم اینکه مردم اون دارای آداب رسوم و حتی ادیان جور واجور هستن. این باعث شده که مراسمای مختلفی به عنوان سنتای متفاوت در این کشور هر ساله انجام شه که از معروف ترین اون می تونیم به فستیوال رنگا اشاره کنیم اما در میون این سنتای جور واجور بعضی اداب و رسوم بسیار عجیب هم دیده می شه.

گاوبازی

گاوبازی

شاید با شنیدن این مراسم به یاد اسپانیا بیفتین اما درهند هم هر ساله مراسمی به این صورت برگزار می شه که ۱۰۰ برابر از همتای اسپانیایی اش خطرناک تره. این مراسم که در روز جشن برداشت محصول انجام می شه تعدادی از خطرناک ترین گاوا در میان مردم رها می شن و البته هیچ ایمنی هم در مورد تماشاگران وجود نداره و در انتهای اون هم نه گاو رو می بندن و نه اون رو میکشن. تا حالا بیشتر از ۲۰۰ نفر درزمان ده سال گذشته در این مراسم جانشون رو از دست دادن.

راه رفتن روی آتیش

راه رفتن روی آتیش

یکی از عجیب ترین مراسمای دنیا راه رفتن روی آتشه که هر ساله در جنوب هند و تو یه جشن بزرگی که مانند جشنای شکرگذاری می مونه انجام می شه. در این مراسم افراد باید با پای برهنه روی آتیش قدم بردارن و این درحالیه که نباید روی ذغالای داغ بدوند. مراسم به گونه ایه که باید به طور کامل راحت و به آرومی روی آتیش کار کرد. در این مراسم هر ساله افراد زیادی هم بر اثر سوختگی راهی بیمارستان می شن.

انداختن نوزادان

انداختن نوزادان

هر ساله در اخرین ماه میلادی تعداد زیادی بچه از بام یه معبد در هند به پایین انداخته می شن تا نوزادها در زندگی خودشون از سلامت کافی و شانس بهره مند باشن. این معبد که نزدیک به ۶۰ متر ارتفاع داره هر ساله پر از جمعیتای بیشماری می شه که میخوان بچه هاشون رو به پایین پرتاب کنن. این مراسم به عنوان یکی از مراسمای بسیار خطرناک و عجیب در دنیا شناخته می شه که چند بار تا مرز تعطیلی هم رفته.

این نوشته را هم از دست ندهید :   هر آنچه باید درباره انواع دستکش پزشکی و موارد کاربرد آن‌ها بدانید

آویزون شدن با قلاب

آویزون شدن با قلاب

این عمل به تنهایی شاید خیلی مورد خاصی نداشته باشه اما هندیا در گذشته یه رسم بسیار ناخوشایند داشتن . آدمایی که دوست داشتن این کار رو بکنن در روزای خاصی از سال و بدون هیچ دلیل خاصی خودشون رو از جایی اویزان می کردن. در این مراسم باید قلابایی رو وارد بدنشون می کنن تا از سطح زمین جداشوند. این مراسم که باعث جراحات بسیار زیادی می شد چندیه که بوسیله دولت این کشور ممنوع شده.

قل خوردن روی غذا

قل خوردن روی غذا

در معبد اصلی شهر کارناتکا در جنوب هند وقتی وارد شید به شما دستور میدن تا روی زمین بخوابین و قل بخورین. این مراسم در حالی انجام می شه که روی زمین دورریختهایی از غذاهای معبد قرار داره و به گفته هندی اونا این کار باعث می شه تا به بیماریای پوستی دچار نشید. دولت هند این مراسم رو هم به دلیل غیر بهداشتی بودن و هم اینکه خرافات اون ممنوع اعلام کرده.

زندگینامه میلیونرهای خودساخته

فواید گوش دادن به موسیقی واسه بدن

بازنشر باشگاه خبرنگاران تور هند