اپل apple

ایجاد یه برند فرهنگی موندگار هدف اصلی تبلیغاته، چیجوری می توان موقعیت خود رو به عنوان یه برند فرهنگی بهتر کرد؟ تا کنون تنها چند شرکت موفق بوده ان تا برنده هایی موفق و موندگار داشته باشن. برنده هایی مثل بن و جری، استارباکس، اپل، سوبارو و تعدادی دیگه.

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ هر کدوم از این برنده ها به اندازه کافی شناخته شده هستن و همه با شنیدن نام اون ها می فهمد که اون ها چی به مصرف کنندگان عرضه می کنن، قهوه، کامپیوتر، اتومبیل و چیزای دیگه ای به جز اینا.

اما بقیه شرکت ها چه کاری می تونن بکنن تا یه برند فرهنگی و موندگار داشته باشن؟

برنده های فرهنگی یه مشکل در جامعه رو تشخیص میدن.

برنده های فرهنگی مشکلات فرهنگی جامعه رو شناسایی می کنن و بیشتر با ایده های ناب و خوب تو ذهن ها موندگار می شن. مثلا شرکت بستنی بن و جری در اواخر سال ۱۹۷۰ تاسیس شد و مربوط به دوران ریگان می شه که در دوران بین لیبرال ها و محافظه کاران مشکلات بسیاری وجود داشت. این برند با ایده ی صلح، عشق و هارمونی شناسایی شد و طولی نکشید که به طور کامل مشهور شد.

برنده های فرهنگی یه حس اجتماعی و همانندی در مصرف کنندگان ایجاد می کنن.

برنده هایی که می خواهند یه برند فرهنگی ظاهری داشته باشن نه فقط به ارائه ی محصول می پردازند، بلکه اون ها یه حس همانندی و اجتماعی واسه مصرف کنندگان شون جفت و جور می کنن. مثلا اون ها ممکنه یه جنبش فرهنگی جدید راه بندازن و یا یه باشگاه نخبگان واسه افراد همفکر و یا هر چیز دیگری با یه تجربه مشتری همراه باشه. مثلا سوبارو برندیه که روی خونواده متمرکز شده ان و آدمایی که به دنبال راحتی و ایمنی خونواده شون هستن اون رو انتخاب می کنن.

برنده های فرهنگی یه تجربه خوب واسه مصرف کنندگان ایجاد می کنن.

هر محصولی که به بازار عرضه می شه منتهی به تجربه مشتری می شه، برنده های فرهنگی بالاتر از ارائه ی یه محصول می روند و یه تجربه واسه مصرف کنندگان ایجاد می کنن. شرکت هایی مانند استارباکس اجناس خود رو غنی تر کرده ان و خط تولید خود رو هم گسترش داده ان. صندلی راحت، موسیقی خوب، دکورهای باشکوه و روشنایی مناسب همه با هم فضایی رو ایجاد کرده ان که مکمل یه قهوه بی مثل شده و مشتریان رو تشویق می کنه تا برگردن. و این تجربه وقتی که مشتریان اون جا رو ترک می کنن از بین نمی‎ رود. اون تجربه بخشی از برند هست و همیشه تو ذهن موندگار می شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   لینک های برگزیده

برنده های فرهنگی اجناس و خدمات قوی ارائه می کنن.

درسته که هیچ برندی بدون ارائه اجناس و خدمات قوی قدرت موندن نداره. با اینکه تجربه برند واسه مشتریان مهمه اما محصول باید لیاقت موندن رو داشته باشه. مثلا نوآوری در فناوری ها و طراحی ها باعث شد اپل به عنوان یه برند فرهنگی قوی در جهان تبدیل شه. همه برنده های بزرگ معمولا واسه اولین بار یه محصول با کیفیت بالا به بازار عرضه می کنن و بعد فورا یه داستان واسه اون ایجاد می کنن.

برنده های فرهنگی از یه زیرساخت موافق و باثبات پشتیبانی می کنن.

مکمل محصول و خدمات خوب زیرساخت قویه که اون رو محاصره کرده. تصویری که بهترین برنده ها ارائه می کنن بالاتر از یه محصوله و شامل تجربه، داستان، جامعه و زیرساخت باثباته. شرکت باید بخشی از سود خود رو در کارای فرهنگی و کمک های خیریه صرف کنه و جوامع از اون بهره مند شن. یعنی برند یه عملکرد تحت اللفظیه که منتهی به ایجاد تغییرات اجتماعی می شه و مشتریان دوست دارن که خود رو بخشی از کارای خوب یه برند بدونن.

پس همونطور که دیدید برنده های فرهنگی به بخشی از چشم انداز فرهنگی جامعه تبدیل شده ان. اون ها همیشه در تلاش هستن تا روابط خود رو با مشتریان پرورش بدن. پس برند وارد واژگان فرهنگی ما شده این نوع تبلیغات و نفوذ در میان مصرف کنندگان رو نمی تونید بخرین بلکه باید واسه اون تلاش کنین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟