مدیریت تگ گوگل

در اول اکتبر، شرکت مدیریت تگ [۱]HTML که ابزاری رایگان واسه مدیریت و دنبال کردن تگا در سایتهاست رو منتشر کرد. شرکتای زیادی وجود دارن که نرم افزار مدیریت تگ رو به عنوان سرویسی رایگان عرضه کردن. در این مقاله در مورد جنبه های مثبت و منفی نرم افزارهای مختلفی که مدیریت تگ رو عرضه می کنن، بحث نمی کنیم و فقط به معنی کلی و تعدادی چند تا نکته مهم درباره به کار گیری سرویس گوگل می پردازیم. در آخر مقاله، به بقیه لینکای قوی مدیریت تگ می پردازیم.

معنی مدیریت تگ گوگل

تگا تیکه هایی از کد هستن که بیشتر در بالای صفحه قرار دارن و توانایی دنبال کردن شخص سوم، موشکافی و گزارش رو دارن. تحلیل گر گوگل و دیگه پلت فرمای تحلیل گر، تگای مشخصی هستن ولی در بازاریابی دوباره[۲]، تغییر چگونگی دنبال کردن پستا ، آدمایی که واسه سایت تبلیغ می کنن[۳] و سرویسای پیشرفته خدمات به مشتری هم از تگا استفاده می شه. مدیریت تگ مفهومیه که بخاطر نیاز رو به افزایش اندازه گیری در بازاریابی و توانایی دنبال کردن پستا به دنیا اومد. مدیریت و ایجاد تغییرات واسه تگا که شامل مقررات دست و پاگیر و غیر لازمه، می تونه کاری خسته کننده باشه. بیایید به پروسه بهینه سازی سایت موز نگاهی بندازیم:

چیجوری سئوموز تونست از مدیریت تگ سود ببره؟

بیایید به صفحه اصلی سئوموز نگاه کنیم و تعدادی از تگایی که با مدیریت تگ، خوب کار می کنن رو شناسایی کنیم. به تگای سایت خودتون هم نگاه کنین.

تیم موز از موارد زیر استفاده کرده:

۱٫ تحلیل گر گوگل- ابزاری که شک نداشته باشین استفاده می کنن

۲٫ Kiss Metrics (متریکای ساده) – واسه ارائه سرویسای پیشرفته تر به مشتریاس

۳٫ AdRoll (شرکت) – واسه بازاریابی دوباره

۴٫ Simpli.fi– واسه بازاریابی دوباره

۵٫ بهینه سازی مدیریت تگ گوگل از تگای تست A/B واسه آزمایش بهینه سازی [۴] پشتیبانی نمی کنه، ولی به زودی قصد پشتیبانی از این تست رو داره. واسه مدیریت تگای دیگه ممکنه چگونگی پشتیبانی مدیریت گوگل فرق داشته باشه.

۶٫ اونا از تگای بیشتری در صفحات تغییر یافته (مانند: و هر فرد بازاریاب تبلیغ کننده ای که به دنبال تغییر پیکسل هاست) استفاده می کنن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   محصولات زناشویی

فکر می کنین وقتی کسی در تیم بازاریابی می خواد یکی از تگای بالا رو اضافه کنه، کم کنه یا عوض کنه چه اتفاقی میفته؟

درشرکتتان ایمیلا فرستاده شدن، تغییرات به کارای بزرگ اضافه شدن، ملاقاتا برنامه ریزی شدن، اسپرینتا (ارتباطات شبکه های خصوصی) اضافه شدن، پیامای معذرت خواهی نوشته شدن و سرورهای نمایش ۳ هفته بعد بروزرسانی یا واسه پخش زنده یرنامه ریزی شدن و چیزای دیگه ای به جز اینا. مدیران تگ به بازاریابان اجازه کنترل فضای کوچیک خودشون در صفحه وب رو میدن. ۶ الی ۷ تگ در هر صفحه با کانتینر[۵]جانشین می شن. کانتینر شامل کدیه که قوانین و دستورهای مدیریت تگ رو درباره زمان نصب تگا اجرا می کنه.

 

اگه تیم سئوموز خواهان امتحان سرویسای جدید بازاریابی دوباره در برنامه دیجیتال مارکتینگه، می تونه تیکه هایی از تگای لازم رو گرفته و اونا رو به مدیریت تگ بده تا قوانین خاصی رو واسه نصب اون تنظیم کنن و اونا رو به شکل زنده در سایت منتشر کنن. همه این کارا ده دقیقه زمان میبره و فناوری اطلاعات[۶] هم درگیر نمی شه.

مدیریت تگ واسه شمام می تونه به درد بخور باشه؟

بخاطر داشته باشین که سایتای زیادی در اینترنت هست، مخصوصا تجارت اکترونیک که سخت تر از سایت سئوموزه. نیاز به مدیریت تگ حتی در این موقعیت بیشتره. تعداد کمی مانع و پیچیدگی هست که باید حل شه. به خاطر این مدیریت تگ واسه همه سخته.

اگه شما:

۱٫ با احتمال خیلی کم در تگای درخواستی تغییر ایجاد می کنین

۲٫ بیشتر تگا رو تغییر نمی دین

۳٫ می تونین تگا رو ظرف چند ساعت تغییر بدید

مدیریت تگ ابزاری عالی در جعبه وسیله بازاریابان زیرکه. یکی از ابزارهایی که هر مدیر دیجیتال مارکتینگی باید از اون بهره ببره مدیریت تگ گوگله.

ادامه این مقاله در

برگرفته از سئوموز


[۱] . Tag Management

[۲] . Remarketing

[۳] . Affiliate

[۴] . CRO (Conversion Rate Optimization)

[۵] . Container

[۶] . IT