مشتریان، یکدستی رو دوست دارن. دوست دارن به قولی که دیروز دادین امروز و فردا هم وفادار باشین. دوست دارن واسه چیزی که امروز شاخص هستین در آینده هم باشین. به دنبال برنده هایی هستن که به چیزی که ارائه می کنن اعتماد داشته باشن.

از این رو باید همه چیز رو یکی کنین. محصول، قیمت، تبلیغ و موقعیتا، وعده های بازاریابی، تحویل محصول و خدمات رو کامل کنین. پیامی رو که از راه رسانه ها و افراد جور واجور ارسال می کنین، کامل و تو یه جهت بسازین (شکلای جور واجور پیامای تبلیغاتی رو ببینین). نوع آدمایی که استخدام می کنین، موقعیت سازی، برندسازی و پیام دهی رو یکی کنین. با «» همراه باشین:

قیمت

مثال:

اگه برند خودرویی ایمن هستین، از فروش یا تبلیغات یه خودروی مسابقه یا اسپورت دوری کنین. شعار، طراحی، تصویرسازی، تن صدا و لحن گویش و شخصیت افراد رو در آگهیا همسان کنین. مطمئن شید که همه یه آهنگ رو می خونن (هویت برند و هویت چشمی برند رو بخونین). این همسان سازی، به اصطلاح، برابری هدف دار (Strategic Alignment) نامیده می شه.

برابری هدف دار یعنی ماموریت، دیدگاه ها، ارزشا، فرهنگ شرکت، روش هدف دار موقعیت سازی، محصول، قیمت گذاری، استخدام، برندسازی، پیام دهی و طراحی همه برابر باشن. یعنی همه به یه نتیجه می رسن و علیه همدیگه عمل نمی کنن. سهام داران، کارمندان و مشتریان، شرکتایی رو که روش هدف دار شباهت دارن دوست دارن.

روش هدف داراتون با همدیگه رقابت می کنن و موجب پریشونی و گیجی مشتری می شن؟ یا تو یه راه هستن و همه به یه نتیجه می رسن؟

این نوشته را هم از دست ندهید :   کسب درآمد ارزی و دلاری

این ایده، «ارتباطات بازاریابی کامل (Integrated Marketing Communications)» نامیده می شه و وقتی صورت میگیره که تموم برنامه های ارتباطات بازاریابی شما یه پیام رو ارسال و تقویت می کنه.

ارتباطات بازاریابی کامل، یعنی تموم بخشای ارتباطات بازاریابی از محصول تا پیام دهی تا جزییات طراحی، با هم متناسب باشن و یه پیام رو در رسانه ها به طور متمرکز تقویت کنن. ارتباطات یکدست موثرتر از ارتباطات جور واجور و متفاوت هستن، چون با تکرار و ترتیب یه پیام رو تقویت می کنن.