همه میدونیم که سایت alexa.com سایتی معروف واسه رتبه بندی سایتا براساس بازدیده.یعنی هر چقدر بازدید بیشتر باشه رتبه  اون کمتره.گوگل در ایران و جهان رتبه یه الکسا رو داره.

اما به چه دلیل همه وب مستران در چاه الکسا گیر کردن؟

شما با به کار گیری پدیده شوم پاپ اپ، می تونین، بازدید مصنوعی و زورکی بسازین و رتبه الکسای خود رو پایین بیارین.به کار گیری نوار وسیله الکسا هم در سطوح پایین تر (مثلا از رنک ۲۰۰۰ ایران به ۱۵۰۰۰ برسیدن) کاربرد داره!

رتبه الکسا هیچ ربطی به سئو نداره! عموما در اول کار تصور می کنن هر چقدر بازدید بیشتر باشه، رتبه گوگل هم مناسب می شه.اما اینجور نیس و بازدید رابطه خیلی کم و غیر مستقیمی در ارتقای رتبه گوگل داره.چه دلیلی داره که به این عدد دلخوش باشین؟ رتبه الکسا فقط در جذب مشتری واسه واسه تبلیغ موثره. که امروزه همه می دونن با به کار گیری پاپ اپ میشه رتبه الکسا رو شدیدا کم کرد.هم اینکه در آموزش Bounce Rate درباره دفع کاربر نوشتیم تا کاربران، همزمان با رتبه الکسا به اندازه دفع بازدید کننده یعنی bounce rate توجه کنن.

پس لطفا الکسا رو از یاد ببرین و فقط روی سئو و برندینگ سایت خود کار کنین و به صورت دوره ای حاصل کار خود رو که در رتبه الکسا موثره ببینین و لذت ببرین و انتظار بیجا نداشته باشین.شاید موضوع شما موضوعی نباشه که بتونه بیشتر از ۱۰۰۰ بازدید روزانه واقعی واسه شما به ارمغان اورند.پس به چه دلیل توقع دارین الکسا سه رقمی و چهار رقمی بگیرین؟

راه کارایی واسه بهبود و افزایش رتبه بندی الکسا

اگه در تلاشین که رتبه الکسای سایت خود رو بهبود و زیاد کنین، کافیه از چند قانون ساده پیروی کنین. این قوانین به توضیح زیره :
اول نوارابزار الکسا رو دانلود کرده و اونو روی مرورگر خود نصب کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که باید توار وسیله الکسا رو روی سیستمی نصب کنین که بیشترین استفاده شما از اینترنت از راه اون صورت میگیره.
واسه نصب نوار وسیله الکسا باید مراحل زیر رو پیگیری کنین.
از راه مرورگر مورد علاقه خود به صفحه نصب نوارابزار الکسا برید.
روی Install Alexa extension کلیک کنین.
به این روش نوار وسیله الکسا روی مرورگر شما نصب می شه.
ویجت الکسا رو روی سایت خود بذارین. این کار توجه کاربران رو واسه بررسی اون جلب می کنه و هر کلیک روی اون واسه شما محاسبه می شه. این کار به الکسا کمک می کنه که کلیکایی که به وسیله کاربران گوشی موبایل و هم اینکه کاربرانی که نوار وسیله الکسا رو نصب نکرده ان رو هم به حساب بیاره. واسه نصب ویجت الکسا کافیه که کد زیر رو در سایتتون وارد کنین

این نوشته را هم از دست ندهید :   نرم افزار مدیریت مشتریان

موبایل

<ahref=”http://www.alexa.com/siteinfo/www.example.org”><script type=’text/javascript’ src=’http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/a?url=www.example.org’></script></a>

محتواهای کاربردی و با کیفیت تولید کنین. این محتواها باید طوری طراحی شن که وب مسترها به اون علاقه داشته باشن. این محتواها رو در فرومای وب مسترا و سایتای بازاریابیای اجتماعی باز نشر بدین. هدف از این کار جذب حداکثری لیدرهای فضای مجازی واسه بازدید از سایته. چون احتمال اینکه این ادما از نوار وسیله الکسا استفاده کنن بسیار بالاس.
تولید محتوا می تونه ترافیک سایت شما رو زیاد کنه اما تولید محتوای منحصر به فرد می تونه رابطه خوبی بین شما و مخاطب بسازه و جذب ترافیک به مدت طولانی رو تضمین کنه.
به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بیشتر ترافیک از راه صفحه اول موتورهای جستجو بدست میاد و اگه محتوای شما در صفحه اول موتورهای جستجو ظاهر شه، می تونه ترافیک بسیار زیادی رو واسه سایت شما به همراه داشته باشه و به این ترتیبب رتبه الکسای سایت شما رو هم بهتر کنه.
به شکل منظم به تولید محتوا بپردازید. این کار به شما کمک می کنه که رتبه سایتتون رو به سرعت بهتر کنین. پیشنهاد می شه که در هفته به طور منظم ۲ تا ۳ مقاله در وب سایتتون بذارین تا اینکه روند بهبود رتبه الکسای سایتتون رو به روشنی ببینین.
در محتواهای خود در مورد الکسا مطلب بنویسین. با این کار احتمال اینکه لینکی به محتوای شما داده شه بالاتر میره و اینطوری رتبه شما بالاتر میره.
وب سایتتون (یا صفحاتی از اون) رو با کلمات کلیدی مربوط به الکسا بهینه سازی کنین.
از کاربراتون بخواین که نوار وسیله الکسا رو دانلود کرده و بعد به سایت شما مراجعه کنن تا رتبه سایت شما در الکسا بهتر شه.
از ریدایرکت الکسا استفاده کنین. یعنی http://redirect.alexa.com/redirect? رو در جلوی URL سایتتون بذارین. اینطوری سایت الکسا کلیکایی که روی لینکای ریدایرکت شما انجام می شه (حتی اگه این کلیکا به وسیله کاربرانی زده شده باشه که نوار وسیله الکسا ندارن) رو واسه سایت شما محاسبه می کنه.
هر گاه مطلبی رو در فرومای وبمسترها منتشر میکنین حتما نشانی سایتتون رو ذکر کنین. اینطوری احتمال بازدید سایتتون به وسیله وبمسترایی که از نوار وسیله الکسا استفاده کردن افزایش پیدا می کنه.
بازدید سایت