اقامت اسپانیا-مهاجرت به اسپانیا کارت اقامت اسپانیا موردی است که هر کسی که قصد مهارج به اسپانیا را داشته باشد به دنبال آن است. اقامت اسپانیا هم مانند کشورهای دیگر، قوانین و اصول خودش را دارد. اقامت می تواند موقت یا دائمی باشد که بسته به نیاز و تقاضای شما، ویزای مخصوص آن برایتان صادر می شود. برای اقامت موقت در کشورهای شینگن، ویزای کوتاه مدت صادر می شود که شامل سفرهای حداقل 90 روزه و حداکثر 5 ساله است. فارغ از اینکه شما کدام را انتخاب می کنید، بهتر است قبل از اقدام به اخذ پروانه اقامت، درباره کشور مقصد و قوانین مهاجرتی آن اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه، اقامت اسپانیا و روش های مختلف آن را بررسی می کنیم.

آیا اسپانیا مقصد خوبی خواهد بود؟

برای پاسخ به این سؤال بهتر است کمی با کشور اسپانیا و وضعیت زندگی در آن آشنا شوید. پادشاهی اسپانیا، چهاردهمین اقتصاد بزرگ دنیا، کشوری است مستقل و عضو اتحادیه اروپا که با سه اقلیم آب و هوایی مختلف (مدیترانه‌ای، خشک و اقیانوسی)، هر ساله مهاجران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خودش جذب می‌کند. با اینکه ایران در فهرست بیشترین مهاجران اسپانیا قرار نگرفته است اما اسپانیا در سال های اخیر، یکی از مقاصد محبوب مهاجرت ایرانیان به حساب می آید. ایرانی های بی شماری در تکاپوی اخذ اقامت و مهاجرت به اروپا هستند. بسیاری از آن ها، به خاطر شرایط آب و هوایی و وضعیت اقتصادی مناسب، اسپانیا را به عنوان مقصد خودشان انتخاب می‌کنند.

اسپانیا ، اقامت یا تابعیت ؟

در یک تعریف کوتاه، اقامت به معنای سکونت در یک کشور و تابعیت به معنای عضویت قانونی در جامعه آن کشور، با حقوق و اختیارات یک شهروند عادی است. در واقع اقامت دائم همان مجوزی است که به افراد اجازه ورود و خروج نامحدود و سکونت دائم در یک منطقه را می دهد که این سکونت دارای شرایط محدودی است. معمولاً افرادی که دارای حق اقامت دائم هستند، از اجازه کار در آن کشور بهره می برند اما حداقل 6 ماه از سال را باید در آن منطقه سپری کنند، در غیر این صورت امکان دارد مجوز اقامت آن‌‌ها باطل شود. مهاجرانی که به اسپانیا سفر می کنند، با 5 سال زندگی بی وقفه در اسپانیا، به طوری که به صورت پیوسته نهایتاً به مدت 6 ماه این کشور را ترک نکرده باشند، می توانند برای اخذ مجوز اقامت دائم در اسپانیا اقدام کنند. ویزای اقامت دائم باید هر پنج سال یک بار و 60 روز قبل از سر رسید انقضای آن، تمدید شود و در غیر این صورت ممکن است به کلی ابطال شود. اما تابعیت؛ تابعیت به این معنا است که مهاجر بعد از اقامت دائم بتواند بدون محدودیت، مانند شهروندان عادی و با تمام حقوق شهروندی معمول در آن منطقه، در آنجا زندگی کند.
مهاجرت اسپانیا به روش های مختلفی انجام می شود که چندان هم سخت گیرانه نیستند اما زندگی در کشوری با فرهنگ، قوانین و آداب و رسوم متفاوت، در صورت نا آگاهی مهاجران کمی سخت خواهد بود. بعضی از کشورها فرهنگ و قوانین مشابهی دارند و برخی دیگر نه، در هر صورت برای مهاجرت به یک کشور لازم است با جو واقعی آن کشور و شرایط زندگی آن آشنا شوید. خیلی از افراد به عکس هایی که در اینترنت و شبکه های اجتماعی می بینند یا چیزهایی که از این و آن می شنوند اکتفا می کنند اما واقعیت زندگی با خاطرات چند روز سفر، چند عکس و اطلاعات گوشه ای از زندگی دوستانمان تفاوت زیادی دارد. اگر می خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید، پیشنهاد می کنیم اطلاعات بیشتری درباره این کشور، شرایط زندگی در آن و شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت به آنجا کسب کنید.
این نوشته را هم از دست ندهید :   سیستم های پاداش و جبران خدمات

آشنایی با کشور اسپانیا و شرایط مهاجران در آنجا

اسپانیا، یکی از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا است که حکومتی پادشاهی دارد و از قوانین کشورهای حوزه شنگن (Schengen) تبعیت می کند. برای مهاجرت به کشورهای حوزه شنگن، اول باید بدون اینکه بیش از 6 ماه پیاپی کشور مقصد را ترک کنید، به مدت  5 سال در آنجا زندگی کنید و بعد برای اخذ مجوز اقامت دائم اقدام کنید. اقامت موقت (تا 5 سال) نیاز به ویزای منطقه شنگن و مدارکی دارد که بتوانند تأمین مالی مهاجران در طول اقامت موقتشان در این کشورها را اثبات کنند.

شرایط جغرافیایی و آب و هوای اسپانیا

اسپانیا دارای مساحتی تقریباً نصف ایران و جمعیتی حدوداً 50 میلیون نفری است که از جزایر و سواحل زیادی تشکیل شده است. سواحل اسپانیا از جمله زیبا ترین و پر طرفدار ترین سواحل دنیا هستند و هر ساله گردشگران زیادی از گوشه و کنار دنیا به آن ها سفر می کنند. اسپانیا دارای سه اقلیم آب و هوایی مختلف است که در سه دسته کلی خشک، مدیترانه ای و اقیانوسی قرار می گیرند. شما در اسپانیا می توانید زمستان هایی سرد یا معتدل، آبو هوایی همواره معتدل و مرطوب، کوهستان های سرد، تابستان های داغ و همین طور تابستان های خنک را تجربه کنید.

شرایط اقتصادی اسپانیا

سفارت ایران در مادرید، اسپانیا را به عنوان چهاردهمین کشور قدرتمند اقتصادی دنیا، پنجمین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا و چهارمین قدرت بزرگ در میان اقتصادهای حوزه یورو معرفی کرده است.

کار و زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا، برای ایرانیان راحت تر از مردم کشورهای دیگری مانند انگلستان است. عادت های غذایی مردم اسپانیا به تغذیه مردم ایران نزدیک است. اسپانیایی ها در طبخ غذاهایشان معمولا از گوشت (گاو، ماهی و پرندگان) و سبزیجات استفاده می کنند. شاید بتوان شباهت زیاد غذاهای اسپانیایی به ایرانی را مربوط به زمانی دانست که این کشور جزء قلمرو اعراب بود و در آن زمان از فرهنگ و  رسوم ایران هم تأثیر زیادی گرفت. جالب است بدانید در غذاهای اسپانیایی هم «پلو» وجود دارد و به آن «Paella» گفته می شود. از طرفی مردم اسپانیا هم مانند ایرانی ها وعده نهار را پر و پیمان تر از وعده های دیگر می خورند و در عوض حدود ساعت 10 و 11، یک شام سبک می خورند. اسپانیا مردم مهربان و خون گرمی دارد که اغلب آن ها به فرهنگ و قوم آریایی علاقه زیادی نشان می دهند. در اسپانیا آخر هفته ها به سرگرمی و تفریح در سواحل و کافه ها می گذرد. شرایط کار در اسپانیا از یک شعار مهم تبعیت می کند: «سخت کار کنید و خوب استراحت کنید»، شعاری که بیانگر همه چیز درباره کار در این کشور است. مردم اسپانیا به خواب نیمروز (بعد از ظهر) اهمیت زیادی می دهند و به همین دلیل خیلی از فروشگاه ها و مراکز آموزشی در ساعات بعد از ظهر خالی از جمعیت هستند. البته این عادت بیشتر بین مردم مذهبی مرسوم است و در مؤسسات، به خاطر ایجاد شرایط کاری راحت، این عادت از سر خیلی ها افتاده است. از دیگر لذت های کار کردن در اسپانیا این است که کارکنان می توانند محل کارشان را برای صرف یک قهوه ترک کنند و بعد از صرف قهوه و یک گپ و گفت کوتاه با همکارانشان دوباره به محل کارشان برگردند.  مهاجرت به اسپانیا
]]>