وسیله ها و روش هدف دار های مدیریت رابطه با مشتری در موفقیت یه کسب وکار امروزی بسیار حیاتی و مهم هستن. عبارت “مدیریت رابطه با مشتری”  ً به مجموعه کارایی مربوط می شه که شامل مدیریت اطلاعات مشتریان، تحلیل رفتار مشتریان و به کار گیری اطلاعات بدست اومده واسه به روز رسانی روش هدف دار های رابطه با مشتریاس. سیستم ها و وسایل مدیریت رابطه با مشتری به طور گسترده ای واسه جمع آوری اطلاعات مشتریان از بین کانال های جور واجور ارتباطی مانند ایمیل، تماس، شبکه های اجتماعی، سایت و … طراحی شده ان.

وسایل مدیریت رابطه با مشتری واسه بهتر شدن روابط کارکنان با مشتریان با جفت و جور بیاری اطلاعات کامل در مورد مشتریان مانند اطلاعات شخصی، ویژگی های اصلی، گذشته خرید، علائق، نگرانی ها و اطلاعات به درد بخور دیگه طراحی شده ان. این وسیله ها به طور گسترده ای این امکان رو به وجود آورده ان که شرکت با مشتریانش رابطه برقرار کنه و پاسخگویی مناسبی داشته باشه.

مدیریت رابطه با مشتری واسه تجارت الکترونیک بسیار حیاتیه

براساس آمارها و تحقیقات انجام شده، نزدیک به ۴۰ درصد فروش کسب و کارای تجارت الکترونیک به صورت دیجیتالی انجام می شه. به طور خاص، وقتی مشتری در دیجی کالا یا بامیلو یا … دنبال کالایی می شه، سیستم مدیریت رابطه با مشتری این رو می فهمه و در بازدید بعدی فرد دوباره به ایشون کالاهایی رو که جستجو کرده نشون می دهد. ارزشی که مدیریت رابطه با مشتری به برند می دهد به گونه ایه که تعداد مشتریائی که همیشه به سایت وصل و در سایت آنلاین هستن بیشتر می شه. وقتی که خرید آنلاین بوسیله موبایل گسترده شه، قائدتاً انتظار اون می رود که درصد فروش دیجیتالی بیشتر شه. پس گسترش تجارت الکترونیک هنوز به نیمه راه هم نرسیده.

مدیریت رابطه با مشتری به شما این امکان رو می دهد که سرویس های دیجیتال مارکتینگ رو هدف بذارین

با اطلاعاتی که شرکتا از وسایل مدیریت رابطه با مشتری بدست می بیارن، می تونن سرویس های مناسب دیجیتال مارکتینگ رو شناسایی کنن و واسه مخاطباشون استفاده کنن. با شناسایی ابزارهایی که سرنخ ها رو به مشتری تبدیل می کنه، کسب وکارها می تونن بهترین وسیله رسیدن به مشتریان خود رو شناسایی کنن. براساس سابقه جستجوی افراد در وب و اینکه کدوم شبکه اجتماعی رو بهتر می دونن، می توان وسیله مناسب رو واسه سرویس دهی به اون ها شناسایی کرد که فرد به فرد فرق داره.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴۶ درصد بیماران ایدز در کشور ۲۵ تا ۳۴ ساله

با ارائه رویکردهای شخصی سازی و هدف گذاری شده، کسب وکارها تصویر ذهنی ای رو که از خود تو ذهن مخاطبان ایجاد کرده ان می تونن بهبود بخشن. به هر حال مدیریت رابطه با مشتری می تونه ابزاری باشه که مرز بین موفقیت و شکست یه کسب وکار باشه.

مدیریت رابطه با مشتری به طور عجیبی کم هزینه س

شایدً در مورد مدیریت رابطه با مشتری این رو شنیده اید که هزینه ای مناسب و کم داره. تنظیمات درست سیستم مدیریت رابطه با مشتری هزینه های فشار روی کارکنانتون رو کاهش می دهد، کاغذبازی شما رو با داشتن اطلاعات مشتریان به کمترین حد ممکن می رساند و به کسب وکارها اجازه می دهد که واسه تامین نیازای خود از منابع کمتری استفاده کنن. سیستم مدیریت رابطه با مشتری در اول امر مخصوصاً واسه استارتاپا سیستم گران قیمتیه، اما در دراز مدت هزینه های اضافی شما رو کاهش می دهد.

سیستم مدیریت رابطه با مشتری هزینه های زیاد شما رو به کمترین حد ممکن رسونده، روند دیجیتال مارکتینگ شما رو در فضایی منطقی و مناسب قرار می دهد و به شرکت ها اجازه می دهد که براساس هدف اندازه فروش و سطح بالقوه رشد و پیشرفت، نوع رابطه با مشتریان خود رو تعیین و اولویت بندی کنن.

منبع: omahamediagroup